10 jednostavnih načina za uklanjanje stresa

Savjeti za rješavanje stresnih situacija

Može vas iznenaditi kad saznate da je biološki stres prilično nedavno otkriće. Tek je kasnih pedesetih godina endokrinolog Hans Selye prvi identificirao i dokumentirao stres.

Simptomi stresa postojali su mnogo prije Selyeja, ali njegova su otkrića dovela do novih istraživanja koja su pomogla milijunima da se nose sa stresom. Sastavili smo popis 10 najboljih načina za ublažavanje stresa.

Slušati glazbu

Ako se osjećate preplavljeni stresnom situacijom, pokušajte predahnuti i slušati opuštajuću glazbu. Sviranje mirne glazbe pozitivno djeluje na mozak i tijelo, može sniziti krvni tlak i smanjiti kortizol, hormon povezan sa stresom.

Preporučujemo majstora violončela Yo-Yo Ma koji igra Bacha, ali ako klasik zaista nije vaša stvar, pokušajte slušati zvukove oceana ili prirode. Možda zvuči lagano, ali imaju slične opuštajuće efekte kao i glazba.

Razgovarajte s prijateljem

Kad ste pod stresom, odmarajte se s prijateljem i porazgovarajte o svojim problemima. Dobri odnosi s prijateljima i voljenima važni su za svaki zdrav životni stil.

Posebno su važni kada ste pod velikim stresom. Umirujući glas, čak i na minutu, može sve staviti u perspektivu.

Razgovarajte o tome

Ponekad pozivanje prijatelja nije opcija. Ako je to slučaj, smireno razgovaranje sa sobom može biti sljedeća najbolja stvar.

Ne brinite o tome kako izgledate ludo – samo recite sebi zašto ste pod stresom, što morate učiniti kako biste dovršili zadatak pred vama, i najvažnije, da će sve biti u redu.

Jedi ispravno

Razine stresa i pravilna prehrana usko su povezani. Kad smo prezadovoljni, često zaboravljamo jesti dobro i pribjegavamo korištenju slatkih, masnih zalogaja kao namirnica.

Pokušajte izbjeći slatke grickalice i planirajte unaprijed. Voće i povrće uvijek su dobri, a dokazano je da riba s visokom razinom omega-3 masnih kiselina smanjuje simptome stresa. Sendvič od tune zaista je hrana za mozak.

Smijte se

Smijeh oslobađa endorfine koji poboljšavaju raspoloženje i smanjuju razinu hormona koji uzrokuju stres kortizola i adrenalina. Smijehom triknu živčani sustav da vas usreće.

Naš prijedlog: pogledajte neke klasične skeče Monty Python poput "Ministarstvo glupih šetnji." Ti Britanci su toliko smiješni, da ćete prije puknuti, nego puknuti.

Piti čaj

Velika doza kofeina uzrokuje kratkotrajni porast krvnog tlaka. Također može dovesti do prekomjerne osi na hipotalamički-hipofizno-nadbubrežni kanal.

Umjesto kave ili energetskih napitaka, isprobajte zeleni čaj. Sadrži manje od polovice kofeina kave i sadrži zdrave antioksidante, kao i teanin, aminokiselinu koja ima umirujući učinak na živčani sustav.

Budite svjesni

Većina savjeta koje smo predložili pružaju trenutno olakšanje, ali postoje i mnoge promjene načina života koje mogu dugoročno biti učinkovitije. Koncept "pažljivosti" veliki je dio meditativnih i somatskih pristupa mentalnom zdravlju i nedavno je postao popularan.

Od joge i tai chija do meditacije i pilatesa, ovi sustavi pažljivosti uključuju fizičke i mentalne vježbe koje sprječavaju da stres postane problem. Pokušajte se pridružiti predavanju.

Vježba (čak i na minutu)

Vježba ne znači nužno dizanje snage u teretani ili trening za maraton. Kratka šetnja uredom ili jednostavno ustajanje kako biste se istegli tijekom pauze na poslu mogu vam ponuditi trenutno olakšanje u stresnoj situaciji.

Pokretanje krvi kreće oslobađajući endorfin i može vam trenutno poboljšati raspoloženje.

Spavaj bolje

Svi znaju da stres može uzrokovati gubitak sna. Nažalost, nedostatak sna je također ključni uzrok stresa. Ovaj začarani ciklus uzrokuje da mozak i tijelo izađu iz udara i s vremenom se samo pogoršavaju.

Pobrinite se za spavanje koje preporučuje liječnik sedam do osam sati. Ugasite televizor ranije, ugašite svjetla i pružite sebi vrijeme za opuštanje prije odlaska u krevet. Možda je najučinkovitiji ublažavanje stresa na našoj listi.

Diši lako

Savjet "duboko udahnite" može se činiti klišejem, ali vrijedi kad je stres. Stoljećima su budistički redovnici bili svjesni svjesnog disanja tijekom meditacije.

Za laku vježbu od tri do pet minuta, sjednite na stolicu s nogama ravnim na podu, a rukama na koljenima. Udahnite i izlažite polako i duboko, koncentrišući se na pluća dok se potpuno šire u vašim prsima.

Dok plitko disanje uzrokuje stres, duboko disanje oksigenira vašu krv, pomaže u centriranju vašeg tijela i čišćenju vašeg uma.

Saznajte više o otklanjanju stresa

Stres je nezaobilazan dio života, ali to ne znači da ga trebate ignorirati. Previše neliječenog stresa može uzrokovati potencijalno ozbiljne fizičke i psihičke zdravstvene probleme.

Dobra vijest je da je u mnogim slučajevima stres izvodljiv. Uz malo strpljenja i nekoliko korisnih strategija možete smanjiti stres, bilo da je to obiteljski stres ili stres na radnom mjestu.