10 zdravstvenih prednosti soka od višnje od višnje

Torte trešnje, poznate i kao kisele, patuljaste ili Montmorency trešnje, postale su sve popularnije u posljednjih nekoliko godina.

U usporedbi sa slatkim trešnjama, koje imaju tendenciju da se uživaju u svježim, pikantnim trešnjama često se konzumiraju sušene, smrznute ili sočne.

Sok od višnje od višnje proizvodi se od ploda stabla Prunus cerasus, podrijetlom iz jugozapadne Azije i Europe, a povezan je s nizom zanimljivih zdravstvenih blagodati.

U skladu s tim, neke sorte soka od višnje mogu sadržavati znatne količine dodanih šećera. Stoga je razumno očekivati ​​najviše koristi od nezaslađenih sorti.

Evo 10 znanstveno utemeljenih zdravstvenih koristi soka od višnje.

1. Bogata hranjivim tvarima

Sok od tarta trešnje je bogat različitim hranjivim tvarima. Porcija od 8 unce (240 ml) sadrži 119 kalorija i sljedeće (1):

  • Ugljikohidrati: 28 grama
  • Vlakna: 5 grama
  • Proteini: 2 grama
  • Masnoća: 1 gram
  • Vitamin A: 62% RDI
  • Vitamin C: 40% RDI
  • Mangan: 14% RDI
  • Kalij: 12% RDI
  • Bakar: 12% RDI
  • Vitamin K: 7% RDI

Sok od višnje također sadrži manje količine B vitamina, kalcija, željeza, magnezija, omega-3 i omega-6 masti, osim antioksidansa i drugih korisnih biljnih spojeva (1, 2).

U odnosu na slatke sorte trešanja, pikantne trešnje sadrže 20 puta više vitamina A, a razina antioksidanata njihova je i do pet puta veća (1, 3, 4, 5).

Jedan od jednostavnih načina da iskažete višnje od slatkih sorti po njihovoj boji. Slatke trešnje imaju tamniju boju, dok krasne trešnje zadržavaju svijetlo crvenu boju nakon ubiranja.

Imajte na umu da neke sorte soka od višnje sadrže višak dodanih šećera, pa se odlučite za nezaslađenu sortu.

2. Može povećati snagu i smanjiti mišićnu bol

Fizički aktivne osobe mogu biti posebno zainteresirane za učinak soka od višnje na jačinu mišića i bol.

Većina studija izvijestila je o povoljnim učincima.

U jednom istraživanju, trkači na duge staze popili su ili 24 unce (710 ml) soka od višnje ili placebo u sedam dana koji su doveli do toga kao i na dan utrke.

Trkači koji su dobili sok od trešnje doživjeli su tri puta manje boli tijekom i nakon utrke u odnosu na one koji su dobivali placebo (6).

U drugom istraživanju, trkači su dali 16 unci (480 ml) soka od višnje u danima koji su prethodili maratonu i odmah nakon njega, a imali su manje oštećenja mišića, bolova i upala. Također su se brže oporavili (7).

Slični rezultati primijećeni su nakon svakodnevnog dodavanja 480 mg praška trešnje u prahu (8, 9, 10).

Uz to, sok od višnje i dodaci kiselom trešnji mogu povećati snagu mišića.

Jednoj skupini muškaraca dodijeljeni su dodaci trešnje ili placebo u danima koji su doveli do i odmah nakon intenzivnog treninga otpornosti.

Skupina pikantnih trešanja izgubila je do 4% manje snage mišića kao rezultat treninga u usporedbi s muškarcima koji su dobivali placebo (10).

Dodaci kiselom trešnji također mogu smanjiti pucanje mišića, bol u mišićima i ubrzati oporavak kod osoba obučenih za otpor (9, 10, 11).

Iako većina studija navodi korisne učinke, važno je napomenuti da nekoliko njih nije pronašlo nikakve koristi. Stoga je potrebno još istraživanja na ovu temu (12, 13, 14).

3. Može li vam pomoći da bolje spavate

Sok od višnje od višnje može biti siguran i učinkovit način liječenja nesanice i povećavanja količine sna koju dobivate svake noći.

To je zato što su čipke od trešanja prirodno bogate melatoninom, hormonom odgovornim za pospanost.

Nadalje, gorke trešnje sadrže dobru količinu triptofana i antocijanina, dva spoja koji mogu pomoći tijelu da stvori melatonin i produži njegove učinke.

Istraživanja pokazuju da dodatak soku od višnje povećava nivo melatonina i pomaže poboljšati kvalitetu i trajanje sna (15).

U jednoj studiji, sudionici koji pate od nesanice popili su 16 unci (480 ml) soka od višnje ili iste količine placebo soka svaki dan u trajanju od dva tjedna. Sok od trešanja povećao je vrijeme spavanja u prosjeku za 85 minuta (16).

Zanimljivo je da je sok od kravljeg trešanja jednako, ako ne i više, učinkovit u smanjenju nesanice nego valerijana i melatonin – dva najgledanija prirodna proizvoda od nesanice (17).

4. Može smanjiti simptome artritisa i gihta

Za sok od višnje od trešnje često se tvrdi da smanjuje simptome artritisa, poput bolova u zglobovima i upale.

U jednom istraživanju sok od kravlje trešnje smanjio je određene krvne markere upale kod žena s osteoartritisom, najčešćom vrstom artritisa (18).

U drugoj studiji, pacijenti koji su svakodnevno konzumirali dvije (8 ml) bočice soka od višnje, osjetili su nešto manje bola i ukočenosti nakon šest tjedana (19). Međutim, razlike primijećene između pacijenata koji su davali sok od višnje i onih koji su primali placebo bile su vrlo male (19).

Studije su također razmatrale učinak soka od višnje na trut, giht, vrstu artritisa praćenog opetovanim napadima oteklina i intenzivnih bolova.

Pijenje pikantnog soka od višnje čini se da smanjuje razinu mokraćne kiseline – kemikalije koja može potaknuti giht kad je prisutna u previsokim koncentracijama (20).

Pored toga, nekoliko studija navodi da pojedinci s gihtom koji svakodnevno konzumiraju svježe trešnje ili koncentrat soka od višnje do 50% imaju manje vjerojatnosti da će patiti od napada (21, 22). Međutim, ukupni broj studija na ovu temu je ograničen i većina ih je promatrana.

Stoga je teško utvrditi je li sok od višnje uzrok smanjenih simptoma ili su ljudi s manje simptoma gihta vjerojatnije koristiti alternativne tretmane poput soka od višnje.

5. Moguće je promovirati zdravlje mozga

Smatra se da degenerativni poremećaji mozga poput Parkinsonove i Alzheimerove bolesti dijelom uzrokuju oksidativni stres.

Torte trešnje i njihov sok sadrže velike količine antioksidanata i drugih korisnih biljnih spojeva koji mogu imati zaštitne učinke na moždane stanice (23).

U jednom istraživanju, konzumiranje 16 unci (480 ml) soka od višnje na bazi višanja poboljšalo je antioksidacijsku obranu zdravih starijih muškaraca i žena (24).

U drugom istraživanju, starije odrasle osobe s blagom do umjerenom demencijom 6.5 su tjedana konzumirale 200 unci (12 ml) soka od višnje ili placebo.

Odrasli iz skupine sokova od trešanja imali su poboljšanja verbalne tečnosti i kratkoročnog i dugoročnog pamćenja, dok oni u placebo skupini nisu imali poboljšanja (25).

6. Može ojačati imunološki sustav

Sok od višnje od višnje bogat je mnogim vitaminima, mineralima i korisnim biljnim spojevima koji dokazano pomažu vašem imunološkom sustavu.

Naročito, istraživači vjeruju da visoki udio antioksidanata u višnji može pomoći u sprečavanju infekcija.

Primjerice, jedna studija istraživala je učinak ovog soka na simptome gornjih dišnih puteva koje obično trče maratonci nakon utrke.

Skupina trkača pila je sok od višnje pikantnih dana koji su prethodili i odmah nakon maratonske trke, dok je drugi konzumirao placebo.

50% trkača koji su dobivali placebo razvio je URTS nakon trke, dok nitko od onih iz pikantne skupine soka od trešanja nije (26).

7-10. Ostale potencijalne prednosti

Sok od višnje od višnje može ponuditi niz drugih zdravstvenih blagodati.

  • Može zaštititi od raka: Neki antioksidanti koji se nalaze u soku od višnje mogu pomoći u isključivanju gena uključenih u rast karcinoma. Međutim, to još nije testirano na ljudima (27).
  • Može smanjiti bol: sok od višnje može pomoći u smanjenju periferne neuropatije, vrste boli uzrokovane oštećenjem živaca (28).
  • Može smanjiti krvni tlak: Studije pokazuju da konzumiranje soka od višnje može dovesti do skromnog snižavanja razine krvnog tlaka (29, 30).
  • Može li vam pomoći da izgubite kilograme: Primijećeno je da sok od višnje smanjuje težinu, trbušne masnoće i razinu kolesterola u krvi kod miševa. Međutim, potrebne su ljudske studije (31).
  • Upute za sigurnost, doziranje i vrijeme

    Ako vas zanimaju prednosti soka od višnje od višnje, možda ćete htjeti slijediti upute o doziranju slične onima korištenim u gore navedenim studijama.

    Konkretno, većina studija koja je uočila dobrobiti sudionicima je dala dvije dnevne doze soka od 8 unci (240 ml).

    Vjeruje se da je to ekvivalent dnevno konzumirati oko 200 kolača trešanja (26).

    Što se tiče praškastog soka od višnje u prahu, studije s dodacima u prahu koji se obično koriste oko 480 mg dnevno.

    Prednosti su uglavnom primijećene nakon 7–10 dana suplementacije.

    Uz to, ovaj je sok siguran za većinu ljudi, iako sadrži velike količine sorbitola – vrste šećernog alkohola koji kod nekih može izazvati bol u želucu i proljev.

    Sok od višnje također sadrži kvercetin, biljni spoj koji može utjecati na određene lijekove, posebno sredstvo za razrjeđivanje krvi. Pojedinci na lijekovima trebali bi se posavjetovati s liječnikom prije nego što dodaju velike količine soka od kravljeg trešanja u svoju prehranu.

    Bottom Line

    Sok od višnje iz višnje bogat je hranjivim sastojcima, može ponuditi nekoliko impresivnih zdravstvenih prednosti i jednostavan je dodatak gotovo svakoj prehrani.

    Čini se posebno učinkovitim u smanjenju bolova u mišićima i poboljšanju sna.

    Stoga bi fizički aktivni pojedinci i oni koji pate od nesanice trebali razmisliti o tome da daju ovaj sok.

    Da biste najviše iskoristili, odlučite se za nezaslađenu verziju ili pomiješajte dvije šake gorkih trešanja s malo vode kako biste napravili svoje.