15 zdravih recepata koje možete kuhati sa svojom djecom

Budući da su mnoge škole sada zatvorene zbog trenutne epidemije COVID-19, možda ćete tražiti aktivnosti kako biste djecu uključili i zabavili.

Iako brojne aktivnosti mogu djecu zauzeti, kuhanje je jedan od najboljih izbora, jer je zabavno i poučno.

Kuhanje može pomoći razvijanju vještina rješavanja problema i koordinacije ruku-oka, povećati samopouzdanje, pa čak i poboljšati kvalitetu prehrane poticanjem unosa voća i povrća (1, 2, 3).

Ipak, važno je odabrati recepte koji odgovaraju dobi i dodijeliti kuhinjske zadatke koji se mogu sigurno riješiti.

Na primjer, vrlo mala djeca mogu pomoći pranjem povrća, miješanjem sastojaka i rezanjem oblika rezačima kolačića, dok starija djeca mogu preuzeti složenije zadatke, poput sjeckanja i ljuštenja.

Evo 15 zdravih recepata koje možete napraviti sa svojom djecom.

čovjek kuha s djetetom u kuhinjiPodijeli na Pinterest

1. Prenoćni zob

Preko noći zob je jelo od zobenih brašna koje pripremate unaprijed i hladite preko noći – bez potrebe za kuhanjem.

Ne samo da pre-pripremanje hranljivih opcija za doručak može vam uštedjeti vrijeme, već i odabirom jela koja djeca mogu napraviti sama mogu pomoći djeci da se uzbuđuju zbog pripreme zdrave hrane.

Preko noći zob je jednostavan i prikladan za sve uzraste. Osim toga, lako ih je individualizirati, omogućujući djeci kreativnost i isprobavanje različitih preljeva gustih hranjivim tvarima poput bobica, orašastih plodova, kokosa i sjemenki.

Isprobajte s djecom ove jednostavne recepte za dijete. Oni mogu sudjelovati mjerenjem, izlijevanjem i sjeckanjem sastojaka, ovisno o njihovoj dobi. Dopustite svojoj djeci da dižu zob odabirom vlastitih dodataka.

2. Popovi jogurta od jagoda i limenke

Većina djece voli voće, zbog čega jagurti od jogurta od jagoda i limenke čine savršenu zakusku.

Jagode i limenka oboje su vlaknima, vitaminom C i folatima, vitaminom B skupine koji je važan za rast i razvoj (4, 5, 6).

Uranjanje voća u jogurt prepuno proteina povećava njegov sadržaj hranjivih sastojaka i pojačava osjećaj punoće.

Ovaj jednostavan recept prikladno je za djecu svih dobnih skupina. Djeca mogu rezati voće, umočiti ga u jogurt i nataknuti ga na štapiće maka, ovisno o njihovoj dobi.

3. Kruh od banane u jednoj posudi

Mnogi recepti za kruh od banane zahtijevaju više koraka koji vašu kuhinju mogu ostaviti nered.

značajan, ovaj zdravi recept zahtijeva samo jednu zdjelu i prilagođen je djeci.

Visoko je u proteinima, vlaknima i zdravim mastima zahvaljujući bademovom brašnu, jajima i lanenom obroku. Kao takav, sigurno je da vaši mališani budu zadovoljni između obroka.

Osim toga, čips od tamne čokolade i banana daju ovom kruhu nagovještaj slatkoće.

Neka vaša djeca izribaju banane, izmjere sastojke i čokoladne čips uvaljaju u tijesto. Nakon što izađe iz pećnice, svoje kriške mogu premazati maslinovim orasom za povećanje proteina.

4. Mravi na trupcu

Podijeli na Pinterest

Mravi na trupcu, u kojima se kombiniraju hrskavi celer, gladak ili mršav orašasti maslac i slatka, žvakaća grožđica, klasičan su zalogaj mnogim djeci.

Trebate samo ta tri osnovna sastojka, iako stvari možete i začiniti. Omogućite svojoj djeci širenjem svog omiljenog orahovog maslaca na celer i posipanjem zabavnih preliva, poput čokoladnog čipsa, granole i svježeg ili suhog voća, na „trupce“.

Ako vaše dijete ima alergiju na orašaste plodove, celer možete napuniti sirom, krem ​​sirom ili čak pireom avokadom za ukusnije uvijanje.

Ovaj recept nudi mnogo varijacija mrava na trupcu koji će zasigurno ugoditi čak i najukusnijim jedovima.

5. guacamole

Avokado je jedna od najzdravijih namirnica koju možete jesti. Oni su izvrstan izvor zdravih masti, vlakana i mikronutrijenata poput kalija, folata i vitamina C i E (7).

Uz to, njihova glatka, kremasta tekstura može biti hit djeci, pogotovo ako se napravi u guacamoleu i upare s tortilja čipsom ili vegetima.

Guacamole je vrlo lagan za izradu i može se mijenjati ovisno o ukusu vašeg djeteta. Na primjer, u smjesu možete dodati povrće poput luka i rajčice, kao i svježe začinsko bilje poput cilantroa.

Djeca mogu eksplozirati masući avokado ručnim pletom ili staromodnim minobacačem i štetočinom.

Evo dječji recept za guacamole koju će voljeti cijela vaša obitelj.

6. Mini pizze od patlidžana

Ovaj mini recept za pizzu od patlidžana idealan je podjednako za djecu i roditelje.

Za bazu koristi patlidžan umjesto tijesta za pizzu, što može pomoći povećanju unosa povrća vašeg djeteta.

Djeca svih dobnih skupina mogu sudjelovati širenjem umaka od rajčice na kolutiće patlidžana i dodavanjem sira. Više pustolovnih jela može eksperimentirati s različitim prelivima poput maslina ili inćuna.

7. Zeleni smoothieji namijenjeni djeci

Podijeli na Pinterest

Smoothies su izvrstan način za unošenje više voća, povrća i ostalih zdravih sastojaka u prehranu svog djeteta.

Ovaj zeleni smoothie recept prirodno je zaslađen smrznutim voćem i sadrži zdravu dozu masti i bjelančevina iz hranjivih dodataka poput grčkog jogurta i avokada.

Osim toga, svježe zelje daje ovom smoothieju primamljiv nijansu.

Vaša djeca mogu pomoći ispiranjem i sjeckanjem sastojaka i dodavanjem u blender.

8. Rainbow proljetne kolutice

Iako mnoga djeca ne vole povrće, nudeći povrće svojoj djeci na zabavan, uzbudljiv način može ih učiniti spremnijima probati novu hranu.

Prozirni rižin papir koji se koristi za pripremu proljetnih peciva omogućava da se živopisni sastojci iznutra provlače, pružajući djeci vizualno privlačan obrok ili užinu. Uz to, proljetne rolete su jednostavne za izradu i vrlo svestrane.

Djeca vam mogu pomoći spiralizatorom za stvaranje dugih, tankih niti povrća, stavljanjem sastojaka u školjke od rižinog papira i miješanjem ukusnih umaka za umakanje.

Mrkva, tikvice i krastavci dobar su izbor za spiralizaciju. Ako želite, možete dodati izvore proteina poput piletine ili škampi kako bi peciva bila punija.

Evo recept za proljetne rolice prilagođene djeci.

9. Tijesto za kolače od kolača od grožđica od grožđica bez pečenja

Ako tražite slatku poslasticu za svoju djecu koja nije prepuna šećera i umjetnih sastojaka, pokušajte ovaj recept za kolače od kolača s čokoladnim čipom zagriza.

Puno je zdravih sastojaka poput bademovog maslaca, kokosovog mlijeka i grožđica i zaslađeno čipsom od meda i tamne čokolade.

Štoviše, nije potrebno pečenje, koristi samo jednu zdjelu i treba vam samo 10 minuta za pripremu. Djeca mogu pomoći miješanjem sastojaka i oblikovanjem kuglica tijesta.

10. Pita od jabuke u staklenki

Ovaj šarmantan recept koristi sastojke poput bademovog brašna, jaja, meda, jabuka i kokosovog ulja kako bi stvorio slatku, a opet gustu hranjivu poslasticu.

Dok se većina deserta oslanja na rafinirane sastojke, poput bijelog brašna i biljnog ulja, ove mini torte od jabuka puno su zdravije.

Djeca se mogu mijesiti tako da tijesto razvaljaju u pojedinačne kuglice, miješaju sastojke i sastavljaju staklenke za pite.

11. Vegetine omlete

Podijeli na Pinterest

Djeca mogu puno naučiti o kuhanju praveći omlete. Osim toga, prilagodljivi su i prepuni hranjivih tvari neophodnih za rast.

Na primjer, jaja se često smatraju prirodnim multivitaminima jer se mogu pohvaliti brojnim vitaminima i mineralima, uključujući holin, željezo te vitamine A, B12 i E, a svi su neophodni za dječje zdravlje (8).

Dodavanje raznobojnog povrća poput paprike i zelja dodatno pojačava prehrambene vrijednosti omleta.

Štoviše, djeca će vjerojatno uživati ​​u krekanju jaja, šmrkanju sastojaka i prženju svoje kreacije na štednjaku. Starija djeca mogu čak imati zadatak da od vlastitog omleta izrade od početka do kraja.

Provjeriti ovaj vegetarijanski omlet recept dobiti neke ideje.

12. Zdravi kremasti krekeri

Neki popularni zalogaji koji se prodaju djeci, poput sireva krekera, napunjeni su dodacima poput nezdravih ulja, konzervansa i umjetnih aroma i boja (9).

Unatoč tome, vi i vaša djeca možete napraviti zdrave alternative za užinu kod kuće koristeći jednostavne, hranljive sastojke.

Ovaj recept za sirevne krekere koristi se samo četiri sastojka, uključujući pravi Cheddar sir i cjelovito brašno. Vaša djeca mogu rezati tijesto u zabavne oblike prije nego što ih pečete.

13. Šarene staklenke za salatu

Izrada šarenih staklenki za salatu sa svojom djecom izvrstan je način motiviranja djece da jedu više povrća.

Ako je vaše dijete izbirljiv, povrće će vizualno biti privlačnije i djetetu pružati česte šanse da ih proba, a to bi moglo unaprijediti njihov unos povrća (10).

Nadalje, istraživanje pokazuje da djeca više vole slatko povrće od gorkog, pa miješanje i slatkih i gorkih vrsta u jedno jelo može diverzificirati prehranu vašeg djeteta (11).

Neka vam mališani pomažu u povrću i zidovima staklenke povrće i ostale zdrave sastojke poput graha, sjemenki, piletine i jaja. Dopustite svom djetetu da odabere koje povrće više voli, ali ohrabrujte kombinaciju gorkog i slatkog povrća.

Gorke povrće uključuju kelj, rukulu, briselski klice, kupus i brokoli, dok slatke sorte uključuju mrkvu, slatki krumpir, zimski tikvicu, grašak i kukuruz.

Provjeriti ovaj zabavni recept za šarene staklenke za salatu.

14. Smrznuti jogurt pops

Mnogo sladoleda i jogurta posuto je dodavanjem šećera i umjetnih boja i zaslađivača. Budući da bi ovi sastojci trebali biti ograničeni u dječjoj prehrani, razmislite o odbacivanju proizvoda kupljenih u trgovini i neka vaša djeca pomognu u stvaranju sokova od domaćeg jogurta gustog hranljivih sastojaka.

Ovaj recept za smrznuti jogurt pops koristi jogurt s bjelančevinama i prirodno je zaslađen smrznutim voćem i malo meda.

Djeca mogu pomoći prikupljanjem sastojaka, izlijevanjem voćnih kašika voća i jogurta u papirne obloge za kolače i stavljanjem ladice u zamrzivač.

15. Nachos od slatkog krumpira

Podijeli na Pinterest

Slatki krumpir omiljena je povrća mnogih djece zbog ugodnog ukusa i svijetle boje. Oni su i vrlo hranjivi, nudeći dovoljno beta karotena, vlakana i vitamina C (12).

Da biste napravili nachos guste hranjive tvari, obične kukuruzne čips zamijenite slatkim krumpirom.

Djeca se mogu premazati zdravim preljevima po vlastitom izboru, poput salse, sira, crnog graha i paprike.

Evo recepta za djecu za nachos slatkog krumpira.

Dno crta

Kuhanje s vašom djecom ne samo da ih drži zauzetima već ih uči i kuharskim vještinama te ih čak potiče na isprobavanje nove, zdrave hrane.

Pokušajte uključiti svoju djecu u neki od gornjih recepata kako biste ih nadahnili u kuhinji i napravili ukusne zalogaje i obroke.