5 alternativnih savjeta za smanjenje MS baklje

Ponekad je teško nositi se s svakodnevnom rutinom kada živite s multiplom sklerozom (MS). MS može uzrokovati širok spektar simptoma, uključujući:

  • umor
  • depresija
  • anksioznost
  • paraliza
  • slijepilo
  • problema s disanjem

Čak i jednostavni zadaci poput sjeckanja povrća ili češljanja kose mogu vas obeshrabriti u lošim danima. Kada se simptomi MS pogoršaju, u medicinskoj se zajednici nazivaju ramenima ili pogoršanjima.

Zbog fizičkih nuspojava bolesti, ljudi koji žive s MS-om prisiljeni su postati neki od najkreativnijih i najpametnijih pojedinaca u okolini. Moraju smisliti nove načine prilagođavanja svog života izazovima. Uz poduzimanje mjera opreza i propisanih lijekova od svog liječnika, evo nekoliko drugih stvari koje možete učiniti kako biste pokušali i umanjili pojavu i utjecaj pojave MS-a.

1. Reci DA manje stresa

Podijeli na Pinterest

Svi znamo da se to može lakše reći nego učiniti, ali smanjenje svakodnevnog stresa, što je više moguće, mora biti prioritet svima koji imaju MS. Svakodnevni stresori mogu biti dovoljno izazovni, a veći, zabrinjavajući životni događaji mogu pogoršati MS. Ako očekujete da ćete u skoroj budućnosti proći kroz nešto stresno, pripremite se u skladu s tim. Bilo da to znači razgovarati s terapeutom ili izdvojiti vrijeme za Zen, imajte na umu da je ulaganje u smanjenje stresa vrijedno. Negativni učinci stresa mogu biti jednako snažni kao i blagotvorni učinci vaših MS lijekova!

2. Svakodnevno trenirajte pažljivost

Podijeli na Pinterest

A 2006 anketa pokazali su da čak 67 posto ljudi koji žive s MS-om koriste barem jedan oblik komplementarne i alternativne medicine pored konvencionalnog liječenja. Još studija pokazala da su meditativne vježbe poboljšale simptome umora i depresije kod pacijenata s MS-om do šest mjeseci. Praksa pažljivosti znači mentalno trenirati svoj um da budete svjesni svakog iskustva bez prosuđivanja. Nije uvijek najlakše učiniti, ali definitivno je dobra vještina boriti se protiv težih dana s MS-om.

3. Neka bude čista

Nekoliko virusnih infekcija – poput obične prehlade, mononukleoze, pa čak i gripe – povezano je s bakterijama MS. Imajući to na umu, poduzmite mjere opreza kako biste spriječili da u prvi plan dođe do infekcije. Stvorite svakodnevnu rutinu kako biste izbjegli mikrobe i održali tijelo jakim: operite ruke, odmarajte se, ne pušite i izbjegavajte druge koji su bolesni. I cijepite cjepivo protiv gripe svake godine kako biste smanjili svoje šanse za gripu.

4. Spakirajte svoje torbe!

Podijeli na Pinterest

MS se pojavljuju češće u proljeće i manje zimi. Ovaj se trend osobito odnosi na to da je bliži život ekvatoru. Dakle, ako već živite u toploj klimi, ali imate sredstva za putovanje u proljeće i ljeto, pokušajte putovati na hladnije mjesto. To bi moglo smanjiti šansu za pojavu MS-a.

5. Pronađite svoje pleme

Podijeli na Pinterest

I na kraju, ne zaboravite da niste sami! Temelj višestruke skleroze Procjenjuje da više od 400,000 ljudi u Sjedinjenim Državama živi s MS-om, a svaki se tjedan dijagnosticira 200 novih slučajeva. Dosezanje i pridruživanje grupi lokalne zajednice ili internetskom forumu kao što je Healthline’s Living with Multiple Sclerosis Facebook stranica može pružiti emocionalnu podršku da vas motivira i educira.

Hrana za ponijeti kući

Postoje brojni tretmani za liječenje multiple skleroze, osobito kada se dogodi bljesak. Obavezno odmah posjetite svog liječnika i potražite pomoć koja vam je potrebna kako bi ste mogli proći kroz paljbu. Najčešći tretman za nastanak MS-a su steroidi, ali postoji čitav niz lijekova koji mogu kontrolirati vaš MS i smanjiti šansu za dodatne bljeskanje.

Ako usprkos svojim najboljim naporima na kraju požar isprati, nemojte se obeshrabriti! Živjeti s kroničnom bolešću imat će uspone i padove. Budite strpljivi prema sebi, družite se tamo i zapamtite da ćete to proći!

Priyanka Wali certificirana je liječnica interne medicine i stand-up komičarka. Možete je pratiti na Twitteru @WaliPriyanka.