6 načina da ‘umirite’ mozak i živite duže

Podijeli na PinterestMeditacija je jedan od mnogih načina za smanjenje neuronske aktivnosti u vašem mozgu. Getty Images

  • Novija istraživanja povezuju "tihe" mozgove s dugovječnošću.
  • Istraživači teoretiziraju da manje aktivan mozak troši manje tjelesne energije.
  • Stručnjaci kažu da postoji više načina za smirivanje mozga, uključujući meditaciju, aktivno slušanje i pažljivo jedenje.

Svi žele ostati mentalno oštri dok ostare – i razlog je zašto je jedan od načina da se to održi u održavanju aktivnog mozga.

No nova istraživanja sugeriraju da može biti manje više kada je riječ o vašoj moždanoj aktivnosti.

U učiti objavljeno u medicinskom časopisu Nature, istraživači s Harvard Medical School navode kako bi miran mozak s manje neuronske aktivnosti mogao dovesti do duljeg života.

Nakon analize doniranog moždanog tkiva od ljudi koji su umrli u dobi od 60 do više od 100, istraživači su rekli da su primijetili da ljudi s najdužim stažem imaju niže razine gena povezanih s neurološkom aktivnošću.

Otkriveno je da protein, REST, koji suzbija neuronsku aktivnost povezan s neurološkom aktivnošću i smrtnošću.

U eksperimentima sa crvima i sisavcima, pojačano REST dovelo je do niže živčane aktivnosti i duljih životnih vijekova, dok je suzbijajući to radilo suprotno.

„Ovo istraživanje pokazuje da su svakodnevni periodi usporene aktivnosti, bilo da su provedeni u meditaciji, jedrenju ili jednostavno mirnom stanju ili spavanju jednako važni za zdravlje i dugovječnost mozga kao i aktivnosti i vježbe“, Gayatri Devi, Dr. Med., Neurolog i psihijatar u Northwell Healthu u New Yorku, rekao je za Healthline.

"Mozak je organ koji najviše hrani energiju u našem tijelu, troši gotovo trećinu naše energije, iako teži samo jednu sedamdesetinu naše tjelesne težine", objasnio je Devi. "Za naš mozak i naše tijelo manje je više, a odmor je najbolji."

U svijetu koji često ima osjećaj kao da se kreće prebrzo, koji su najbolji od načina za smirenje mozga?

Maryanna Klatt, Doktorat, profesor kliničke obiteljske medicine s medicinskog centra Wexner Sveučilišta Ohio State University, specijalizirao se za kronične bolesti povezane sa stresom i uvježban je s pažnjom, izvodeći program nazvan Pažljivost u pokretu.

Podijelila je neke strategije za vaš mozak sa Healthlineom.

Ukrotite svoje tijelo

Klatt kaže da je sjajan način da krenete na svoj put do smanjenog stresa i povećane svijesti jest biti svjesniji svog tijela.

"Samo lagano rastezanje i svijest o tome gdje držite napetost sjajno je polazište, jer kad ljudi priznaju svoje tijelo, otvaraju se onome što im se stvarno događa", rekla je.

Još jedna vježba pažnje je uspostavljanje navike koja pokreće događaje.

"Budući da se dosta bavimo liječnicima, predlažem da dodirnete kvaku prije sastanka s pacijentom", objasnio je Klatt. „Ovo stvara trenutak da se usredotočite na to što rade što rade i kako će se povezati s pacijentom. Ova navika je koristan način predstavljanja pacijenta ili suradnika. "

Meditacija djeluje uporedo s pažnjom jer pruža koristan barometar mentalnog stanja.

"Ne radi se o čišćenju uma, već o tome gdje vidite gdje je vaš um", rekao je Klatt. "Zbog toga malo vježbanja meditacije, čak i 5 ili 10 minuta dnevno, može vam značiti cjelodnevni pomor u aktivnostima."

Slušati!

U duhovitoj raspravi, sve je previše jednostavno prestati slušati druge dok čekate svoju priliku da progovorite.

Klatt kaže da je to vidjela u učionici.

"Jedan od načina da prepoznamo da idemo tisuću kilometara na sat jest promatrati svoje misli", rekla je. "Ako zapravo ne slušate ili niste prisutni s kim ste, to može biti budni poziv da budete prisutni i da ne propustite trenutak."

Nacrtaj to

Jednostavna vježba može ukratko otkriti da li zaista živimo život koji želimo živjeti.

Klatt traži od učenika da naprave dvije karte kašeta, jedna koja će pokazati kako bi željeli podijeliti 24 sata u danu, a jedna kako bi pokazali kako zapravo provode svoje vrijeme.

Iako kvar vjerojatno uključuje vrijeme izvan ureda, često ne uključuje vrijeme koje je zaista besplatno.

"Namještanje otvorenom prostoru namjerno svakodnevno, tako da nije za X, Y ili Z, ne može vježbanje, ne čitanje, već nestrukturirano vrijeme", rekao je Klatt.

Za to vrijeme važno je postaviti granice i svjesno reći sebi da si treba vremena za sebe.

"Radi se o tome da budete iskreni prema sebi oko toga što imate jasne granice i govorite sebi da ćete se odmoriti od posla ili djece ili pokušavate riješiti probleme tokom stanke", objasnio je Klatt. "Mislim da ljudi gube stanke. Ljudi se osjećaju dvostruko loše jer nisu postigli ništa produktivno, a opuštanje je ono što stvarno nisu postigli. "

Razmislite o obrocima

Često nam kažu da pazimo što jedemo, ali rijetko nam kažu da gledamo kako ili gdje jedemo.

Iako je s vremena na vrijeme dobro uživati ​​u poslastici s praznim kalorijama, vjerojatno je najbolje ne bacati vrećicu čipsa dok zonirate ispred televizije.

"Kažem ljudima da će ih, svejedno, pojesti, morati okusiti", rekao je Klatt. "Uživajte u svakom trenutku jer inače unosite sve te kalorije i nedostaje vam zadovoljstvo."

Prepoznati izgaranje

Mnogi ljudi ne priznaju izgaranje dok nisu u potpunosti izgorjeli.

Prepoznavanje znakova izgaranja prije nego što se pojavi može pomoći u ponovnoj procjeni i ponovnom određivanju prioriteta.

Klatt kaže da simptomi mogu uključivati ​​emocionalnu iscrpljenost, nedostatak osjećaja za osobno postignuće, nedostatak uzbuđenja i rašireno raspoloženje iritacije.

"To je kada stvari koje prije nisu bile mnogo toga odjednom postanu velika stvar", rekla je. "To je točka u kojoj se želite povući prije nego što dođete do točke u kojoj doista niste učinkoviti u svom poslu, niti ste učinkoviti u životu koji želite živjeti. Tada je gubitak. "

Potražite mentore

Uvijek je dobro učiti od najboljih.

U tu svrhu Klatt predlaže čitanje pažljivosti i meditacije. (Predlaže knjigu „Gdje god krenuli, tu ste”Jon Kabat-Zinn).

Pozitivni primjeri mogu se naći i u svakodnevnom životu. Ljudi koji se bave svojim poslom i svojim životom mogu imati dobre savjete za pronalaženje prave ravnoteže.

"Mislim da mi je mentorstvo u smislu svijesti doista puno značilo tijekom života", rekao je Klatt. "Ponekad se spotaknete i ne znate kako dalje. Mislim da ljudi oko nas imaju ovu mudrost, ali ne uzimamo vremena da razmišljamo o tome koga poštujemo s obzirom na to kako žive svoj život. "