7 iznenađujuće prednosti korijena taroa

Taro korijen je škrobno korijensko povrće koje se prvotno uzgajalo u Aziji, ali sada ga uživa diljem svijeta.

Ima smeđu vanjsku kožu i bijelo meso s ljubičastim mrljama širom. Kada se kuha, ima blago slatkast okus i teksturu sličnu krumpiru.

Korijen Taro odličan je izvor vlakana i drugih hranjivih sastojaka i nudi razne potencijalne zdravstvene koristi, uključujući poboljšano upravljanje šećerom u krvi, zdravlje crijeva i srca.

Evo 7 zdravstvenih prednosti korijena taroa.

Taro korijenPodijeli na Pinterest

1. Bogat je vlaknima i drugim važnim hranjivim tvarima

Jedna šalica (132 grama) kuhanog taroa ima 187 kalorija – uglavnom iz ugljikohidrata – i manje od jednog grama proteina i masti (1).

Sadrži i sljedeće:

  • Vlakna: 6.7 grama
  • Mangan: 30% dnevne vrijednosti (DV)
  • Vitamin B6: 22% DV
  • Vitamin E: 19% DV
  • Kalij: 18% DV
  • Bakar: 13% DV
  • Vitamin C: 11% DV
  • Fosfor: 10% DV
  • Magnezij: 10% DV

Stoga korijen taro ima dobre količine različitih hranjivih sastojaka kojih ljudi često ne dobivaju dovoljno, poput vlakana, kalija, magnezija i vitamina C i E (2).

2. Može pomoći u kontroli šećera u krvi

Iako je taro korijen škrobno povrće, sadrži dvije vrste ugljikohidrata koji su korisni za upravljanje šećerom u krvi: vlaknasti i otporni škrob.

Vlakna su ugljikohidrati koje ljudi ne mogu probaviti. Budući da se ne apsorbira, nema utjecaja na razinu šećera u krvi.

Također pomaže usporiti probavu i apsorpciju ostalih ugljikohidrata, sprečavajući velike šlice šećera u krvi nakon obroka (3).

Istraživanja su otkrila da dijeta s visokim vlaknima – koja sadrži do 42 grama dnevno – može smanjiti razinu šećera u krvi za otprilike 10 mg / dl kod osoba s dijabetesom tipa 2 (4).

Taro također sadrži posebnu vrstu škroba, poznatu kao otporni škrob, koji ljudi ne mogu probaviti i na taj način ne podiže razinu šećera u krvi. Otprilike 12% škroba u kuhanom taro korijenu otporan je škrob, što ga čini jednim od najboljih izvora ove hranjive tvari (5).

Ova kombinacija otpornog škroba i vlakana čini taro korijen dobrom opcijom ugljikohidrata – posebno za osobe koje imaju dijabetes (6, 7).

3. Može smanjiti rizik od srčanih bolesti

Vlakna i otporan škrob u taro korijenu također mogu pomoći u smanjenju rizika od srčanih bolesti.

Značajna istraživanja otkrila su da ljudi koji jedu više vlakana imaju nižu stopu srčanih bolesti (8).

Jedno je istraživanje otkrilo da se na svakih dodatnih 10 grama vlakana dnevno, rizik od umiranja od srčanih bolesti smanji za 17% (9).

Vjeruje se da je to dijelom posljedica učinaka na snižavanje kolesterola u vlaknima, ali istraživanje je u tijeku (10).

Korijen Taro sadrži više od 6 grama vlakana u čaši (132 grama) – više nego dvostruko više od količine koja se nalazi u uporedivoj 138-gramskoj serviranju krumpira – što ga čini izvrsnim izvorom vlakana (1, 11).

Korijen Taro također pruža rezistentni škrob, koji snižava kolesterol i povezan je sa smanjenim rizikom od srčanih bolesti (7, 12).

4. Može ponuditi antikancerogena svojstva

Korijen Taro sadrži biljne sastojke nazvane polifenoli koji imaju različite zdravstvene koristi, uključujući potencijal smanjenja rizika od raka.

Glavni polifenol koji se nalazi u taro korijenu je kvercetin koji također postoji u velikim količinama u luku, jabukama i čaju (13, 14).

Ispitivanja epruveta i životinja otkrili su da kvercetin može pokrenuti smrt stanica karcinoma i usporiti rast nekoliko vrsta karcinoma (15).

To je također moćan antioksidans koji štiti vaše tijelo od pretjeranog oštećenja slobodnih radikala povezanih s rakom (16).

Jedno istraživanje epruvete otkrilo je da je ekstrakt taro mogao zaustaviti širenje nekih vrsta stanica karcinoma dojke i prostate, ali nije provedeno ljudsko istraživanje (17).

Iako se rane studije obećavaju, potrebno je više istraživanja kako bi se bolje razumjelo antikancerogena svojstva tara.

5. Može vam pomoći da izgubite kilograme

Taro korijen je dobar izvor vlakana, sadrži 6.7 grama po šalici (132 grama) (1).

Istraživanje je otkrilo da ljudi koji jedu više vlakana imaju tendenciju da imaju manju tjelesnu težinu i manje tjelesne masti (18).

To može biti zato što vlakna usporavaju pražnjenje želuca, što vas duže puni i smanjuje broj kalorija koje pojedete tijekom dana. S vremenom to može dovesti do gubitka kilograma (19).

Otporni škrob u taro korijenu može imati slične učinke.

Jedno je istraživanje pokazalo da muškarci koji su prije obroka uzimali dodatak koji sadrži 24 grama otpornog škroba konzumirali su otprilike 6% manje kalorija i imali su nižu razinu inzulina nakon obroka, u usporedbi s kontrolnom skupinom (20).

Studije na životinjama pokazale su i da su štakori koji su bili hranjeni hranom sa visokim postojanjem škroba imali manje ukupne tjelesne masti i masti u trbuhu. Pretpostavlja se da je to dijelom posljedica otpornog škroba koji povećava sagorijevanje masti u vašem tijelu, ali potrebna su dodatna istraživanja (21).

6. Dobro za vaše crijevo

Budući da korijen taro sadrži obilje vlakana i otpornog škroba, to može biti korisno za zdravlje crijeva.

Vaše tijelo ne probavlja niti upija vlaknasti i otporni škrob, pa oni ostaju u vašim crijevima. Kad dođu do vašeg debelog crijeva, oni postaju hrana mikroba u vašem crijevu i potiču rast dobrih bakterija (22).

Kad bakterije iz crijeva fermentiraju ta vlakna, stvaraju masne kiseline kratkog lanca koje njeguju stanice koje crijeva čine i održavaju ih zdravim i jakim (23).

Jedno istraživanje na svinjama otkrilo je da prehrana bogata rezistentnim škrobom poboljšava zdravlje debelog creva jačanjem proizvodnje kratkih lanaca masnih kiselina i smanjenjem oštećenja stanica debelog creva (24).

Zanimljivo je da su ljudska istraživanja utvrdila da ljudi s upalnim crijevnim poremećajima, poput ulceroznog kolitisa, imaju tendenciju da imaju niže razine masnih kiselina kratkog lanca u svojim crijevima (25).

Neka istraživanja sugeriraju da konzumiranje vlakana i otpornog škroba može povećati te razine i pomoći u zaštiti od upalne bolesti crijeva i raka debelog crijeva (26).

7. Svestran i jednostavan za dodavanje prehrani

Taro korijen ima škrobastu teksturu i blag, blago slatkast okus, sličan slatkom krumpiru. Može se koristiti i u slatkim i ukusnim jelima.

Neki popularni načini za uživanje u njemu uključuju:

  • Taro čips: Tanko narežite taro i ispecite ili pržite u čipsu.
  • Havajski poi: pare i kašike taro pretvorite se u kašu ljubičaste boje.
  • Taro čaj: Pomiješajte taro ili koristite taro prah u boba čaju za prekrasan ljubičasti napitak.
  • Korači od taroa: Za desert ispecite zaslađeno taro tijesto u tijestu s maslacem.
  • Taro kolači: Kuhani taro pomiješajte s začinima i pržite dok ne postane hrskav.
  • U juhama i juhama: Taro narežite na komade i koristite u prhkim jelima.

Važno je napomenuti da se taro korijen treba jesti samo kuhan.

Sirovi taro sadrži proteaze i oksalate koji mogu izazvati osjećaj peckanja ili pečenja u ustima. Kuhanjem deaktivira ove spojeve (27, 28).

Bottom Line

Taro korijen je škrobno korijensko povrće blago slatkog okusa.

Izvrstan je izvor raznih hranjivih sastojaka kojih mnogi ljudi ne dobivaju dovoljno, uključujući vlakna, kalij, magnezij i vitamine C i E.

Taro je također odličan izvor vlakana i otpornog škroba, koji su zaslužni za mnoge zdravstvene dobrobiti, poput poboljšanog zdravlja srca, razine šećera u krvi, tjelesne težine i zdravlja crijeva.

Taro također sadrži niz antioksidanata i polifenola koji štite od oštećenja slobodnih radikala i potencijalno raka.

Uvijek kuhajte korijen prije nego što ga pojedete kako biste neutralizirali spojeve koji mogu izazvati neugodne peckanje u ustima.

Kada se kuha, taro je hranjiv dodatak i slatkim i slanim jelima.