7 najboljih nadomjestaka za kiselu kremu

Kiselo vrhnje je popularni fermentirani mliječni proizvod koji se konzumira na različite načine.

Često se koristi kao začin na jelima poput juha i pečenog krumpira, ali može se upotrijebiti i kao sastojak pečenih proizvoda poput kolača, kolača i keksa.

Nastaje kombiniranjem vrhnja, koje je sloj visokih masnoća uklonjen s vrha punomasnog mlijeka, s bakterijama mliječne kiseline. Te bakterije troše šećer u kremi, također poznat kao laktoza, i oslobađaju mliječnu kiselinu kao otpadni proizvod.

Mliječna kiselina uzrokuje da krema postane kiselija, što rezultira trpkim, kiselkastim okusom.

Iako je kiselo vrhnje mnogima popularna hrana, neki ga ne mogu ili ne žele koristiti zbog sklonosti, netolerancija ili alergija.

Ovaj članak navodi 7 najboljih zamjena za kiselo vrhnje, uključujući način njihova korištenja.

Razlozi koji vam mogu zatrebati

Kisela vrhnja i drvena kašikaPodijeli na Pinterest

Možda ćete trebati zamijeniti kiselo vrhnje iz više razloga, uključujući:

  • Alergija na mlijeko: Kravlje mlijeko je čest alergen. Između 2–3% djece mlađe od tri godine ima alergiju na mlijeko. Iako statistika pokazuje da oko 80% djece prerasli ovu alergiju, neki ljudi moraju izbjegavati mlijeko za život (1).
  • Netolerancija na laktozu: laktoza je šećer koji se nalazi u mliječnim proizvodima. Ljudi koji ne podnose laktozu ne mogu ga razgraditi zbog nedostatka laktaze, enzima potrebnog za razgradnju laktoze (2, 3).
  • Veganska prehrana: Neki odlučuju isključiti životinjske proizvode iz svoje prehrane. Na primjer, oni koji su na veganskoj prehrani jedu strogo biljnu hranu iz više razloga, uključujući zdravlje, dobrobit životinja i brigu o okolišu.
  • Zdravstveni razlozi: Mnogi ljudi izbjegavaju mlijeko i mliječne proizvode iz više zdravstvenih razloga, uključujući zdravlje kože i hormona, dok su drugi zabrinuti zbog upotrebe antibiotika i hormona rasta u kravama mliječnih krava (4, 5).
  • Dijeta s malo masnoće: Redovna kiselo vrhnje sadrži malo masti. U stvari, 91% kalorija u redovnoj kiseloj kremi dolazi iz masnoće. Iako je ova hranjiva tvar izuzetno važna, mnogi se odlučuju smanjiti masnoću prilikom pokušaja izgubiti višak kilograma (6).
  • Okus ili nedostajući sastojak: Neke ljude jednostavno nije briga za osjetljiv okus kiselog vrhnja. Ili je možda potrebna zamjena jer nema kiselog vrhnja za pečenje omiljenog kolača ili na vrhu svježe napravljenog lonca s čilijem.

Neki ljudi ne mogu ili ne žele jesti ovu popularnu začin iz više razloga.

Srećom, obilje mliječnih i nemliječnih alternativa izvrsno ih zamijeni.

1–4: Zamjenici mliječnih proizvoda

Postoji nekoliko dobrih mliječnih opcija za zamjenu kiselog vrhnja, uključujući grčki jogurt, sir, crème fraîche i pinjeno mlijeko.

1. Grčki jogurt

Grčki jogurt čini izvrstan stand-up za kiselo vrhnje.

Dok obični jogurt sadrži veći postotak tekućine, odnosno surutke, grčki jogurt je napregnut da ukloni veliki dio njegove sirutke. Rezultat je gušća, tangija verzija jogurta koja je vrlo slična kiselom vrhnju.

Štoviše, grčki jogurt manji je u kalorijama i masnoćama, a više u bjelančevinama nego u punomasnom kiselom vrhnju.

Jedna unca (28 grama) običnog grčkog jogurta sadrži 37 kalorija, 3 grama masti i 2 grama proteina. Ista količina punomasnog kiselog vrhnja sadrži 54 kalorije, 6 grama masti i 1 gram proteina (6, 7).

Grčki jogurt može se upotrijebiti kao zamjena za dips, preljeve i preljeve.

Uz to, jednaki dijelovi grčkog jogurta s punom masnoćom mogu se koristiti umjesto uobičajene kisele pavlake u bilo kojem receptu, uključujući pečenu robu.

2. Vikendica

Ovaj sir ima bogatu povijest. Zapravo, naziv skute bio je skovan u 18. stoljeću kada su američki doseljenici koristili ostatke mlijeka od maslačka kako bi stvorili mekani sir u svojim malim domovima zvanim vikendice.

Skuta je proizvod od sira. Skuha su čvrsti dijelovi mlijeka koji ostaju tijekom procesa siranja, dok je sirutka tekući dio.

Blaga je s mekom i kremastom teksturom. Nadalje, nudi se u različitim postotcima masti i veličinama skute, u rasponu od malih do velikih.

Uz to, skutni sir je puno niži u kalorijama i masnoćama, a više od proteina nego kiselog vrhnja.

Pola šalice (112 grama) sadrži 110 kalorija, 5 grama masti i 12.5 grama proteina. Za referencu, pola šalice kiselog vrhnja sadrži 222 kalorije, 22 grama masti i samo 2.5 grama proteina (6, 8).

Ovaj sir čini izvrsnu zamjenu za manje proteine, više proteina.

U stvari, jedna šalica skute može se pomiješati s 4 žlice mlijeka i 2 žličice limunovog soka kako bi se zamijenila kisela pavlaka u bilo kojem receptu.

3. Crème Fraîche

Crème fraîche doslovno znači svježe vrhnje. Ovaj mliječni proizvod vrlo je sličan kiselom vrhnju i napravljen je dodavanjem bakterijske kulture teškoj kremi.

Iako je slična kiselom vrhnju, crème fraîche ima deblju konzistenciju u obliku sira, a okus mu je manje oštar.

Za razliku od sira i grčkog jogurta, sadrži veću količinu masti i kalorija od kiselog vrhnja. Dakle, možda nije najbolji izbor za one koji broje kalorije.

Posluživanje jedne unce (28 grama) pakira 100 kalorija i 11 grama masti, što je gotovo dvostruko veće količine u kiselom vrhnju (6, 9).

Iako je crème fraîche kalorična namirnica, njegov visoki udio masti čini ga idealnim sastojkom u umacima i juhama jer ga možete kuhati bez brige o odvajanju.

Crème fraîche može se koristiti kao jednostavna zamjena za kiselo vrhnje, ali imajte na umu da njegov blaži okus može naići na okus hrane.

4. Maslac

Tradicionalno se termin pinjenica odnosio na ostatak tekućine iz procesa izrade maslaca iz kultiviranog vrhnja.

Ovaj proces je uključivao ostavljanje mlijeka neko vrijeme da se odmori. Pustila je da se vrhnje i mlijeko odvoje, ostavljajući gusti vrh vrhnja koji se koristi u izradi maslaca.

Tijekom razdoblja mirovanja, prirodno prisutne bakterije mliječne kiseline fermentirale su mliječne šećere, što je rezultiralo opipljivom tekućinom koja se zove pinjenica.

Iako je još uvijek uobičajena u Indiji i Pakistanu, na Zapadu se rjeđe koristi.

Kao i kiselo vrhnje, komercijalna pavlaka se pasterizira, a bakterije se dodaju nakon postupka zagrijavanja.

Iako je nježan okus sličan okusu kiselog vrhnja, tekućina je i može se koristiti samo kao zamjena za kiselo vrhnje u pecivima ili preljevima.

5–7: Ne mliječne alternative

Osim mliječnih nadomjestaka za kiselo vrhnje, možete koristiti nekoliko nemasnih alternativa. Ove veganski pogodne opcije uključuju kokosovo mlijeko, indijske indijske indijske kaše i soje.

5. Kokosovo mlijeko

Kokosovo mlijeko izvrsna je nemasna alternativa kiselom vrhnju.

Da se ne miješa s kokosovom vodom, kokosovo mlijeko dolazi od mesa svježe naribanog kokosa.

Ono je glavni sastojak u kuhinjama jugoistočne Azije, Južne Amerike i Kariba, a postaje sve popularnije u Sjevernoj Americi.

Kokosovo mlijeko je bez laktoze i veganske, što ga čini izvrsnom opcijom za osobe s alergijama na mlijeko ili prehrambenim ograničenjima (10).

Zanimljivo, čini iznimnu zamjenu za kiselo vrhnje.

Krema na vrh kokosovog mlijeka s punom masnoćom može se obrisati i pomiješati s jabučnim ocatom, limunovim sokom i morskom solju koja će se koristiti kao biljni nadomjestak kiselog vrhnja za dodavanje omiljenih jela.

Kokosovo mlijeko s punim masnoćom također može biti izvrsna zamjena kiselog vrhnja u pecivima. Samo dodajte 1 žlicu limunovog soka za svaku šalicu kokosovog mlijeka da oponašate kiseli okus.

6. Cashews

Iako bi moglo biti iznenađenje, indijske kaše izvrsno su zamjena za kiselo vrhnje.

Cashews su masni, slatki orašasti plodovi koji sadrže relativno puno masti. Njihov visoki udio masti čini ih odličnom alternativom kiselom vrhnju bez mliječnih proizvoda.

Jedna unca (28 grama) osigurava 155 kalorija i 12 grama masti. Cashews je sjajan izvor bjelančevina i po 5 grama po unci (11).

Bogata i gipka veganska pavlaka može se napraviti miješanjem natopljenih indijskih oraha s ocatom, limunovim sokom i morskom soli.

Ovaj nadomjestak kiselog vrhnja bez mlijeka odličan je dodatak juhama i prilozima, iako možda nije idealan za pečenje.

7. soja

Na tržištu postoji mnogo komercijalnih zamjena za kiselo vrhnje na bazi soje koje su prikladne za vegane i one koji imaju alergiju na mliječne proizvode.

Većina alternativa kiselom vrhnju na bazi soje ima sličnu količinu kalorija i masti kao prava stvar.

Na primjer, tipična porcija soje na bazi soje sadrži 1 kalorija i 57 grama masti, dok ista količina kiselog vrhnja sadrži 5 kalorije i 54 grama masti (6, 12).

Štoviše, ovi se proizvodi mogu koristiti kao zamjena za jedno za drugo kiselo vrhnje u receptima i pečenju, što ih čini prikladnom opcijom za one koji ne konzumiraju mliječne proizvode.

Međutim, obično sadrže brojne sastojke, uključujući dodane šećere i konzervanse, što bi neki ljudi zbog zdravstvenih razloga željeli izbjeći.

Srećom, kod kuće možete jednostavno napraviti sočnu verziju kiselog vrhnja. Jednostavno pomiješajte svileni tofu s jabučnim ocatom, limunovim sokom i solju.

Sažetak: Komercijalne ili domaće kisele kreme na bazi soje pogodne su za vegane i one koji imaju alergiju na mlijeko. U receptima se mogu koristiti umjesto kiselog vrhnja.

Bottom Line

Kiselo vrhnje je popularan sastojak. Međutim, nekim ljudima je potrebna ukusna alternativa zbog alergija, sklonosti ili jednostavno zato što im je potrebna brza zamjena za recept.

Srećom, postoji širok izbor prikladnih mliječnih i nemliječnih stand-ova za kiselo vrhnje.

Neke zamjene kiselog vrhnja najbolje se koriste za preljeve i preljeve, dok druge čine izvrstan dodatak pecivima.

Ako tražite zamjenu za kiselo vrhnje koje neće ugroziti okus vašeg omiljenog jela, odabir opcije s ovog popisa je put.