7 vrsta namirnica koje izazivaju proljev

Koja hrana može izazvati proljev?

Proljev ili vodenasta labava stolica simptom je uznemirenog želuca. Većina odraslih osoba ima neki oblik proljeva svake godine. Većinu vremena ove epizode uzrokuju loša bakterija ili virus kojeg se vaše tijelo pokušava riješiti u žurbi. Ali također nije neobično imati proljev koji izaziva specifična hrana koju jedete.

Hrana koja izaziva proljev obično sadrži velike količine umjetnih sastojaka, ulja, začina ili stimulansa. Evo nekih od najčešćih krivca.

1. Začinjene začine

Začinjena začin je možda najčešći izvor proljeva izazvanog hranom, pogotovo ako je riječ o snažnom začinu na koji niste navikli. Nadražuje želučane sluznice dok se probavlja. To uzrokuje pojavu plinova, nadimanje, peckanje, a u mnogim slučajevima i proljev. Čili paprike i mješavine curryja su česti uzroci.

Kako biste dodali malo udarca svojoj hrani, pokušajte sa senfom u prahu ili mljevenom paprikom, koji na trbuhu imaju blaži osjećaj.

2. Umjetna sladila

Alternativna šećera kao što su aspartam, saharin i šećerni alkoholi poznati kao FODMAP, narušavaju biologiju donjeg crijevnog trakta. U stvari, izrezivanje umjetnog zaslađivača sada je preporučeni tretman sindroma iritabilnog crijeva. Stoga ne čudi što konzumiranje hrane s umjetnim zaslađivačem u njoj uzrokuje puno ljudi s proljevom.

Umjesto da posegnete za dijetom ili inačicama omiljenih slatkiša bez masti, vjerojatno je bolje pojesti malu porciju hrane koja sadrži redoviti šećer.

3. mlijeko

Otkrijete li da vas zbog konzumiranja mlijeka ili konzumiranja drugih mliječnih proizvoda u kupaonici pojavljuje laktoza. Intolerancija na laktozu obično se javlja u obitelji. Može se razviti kasnije u životu, a mnogi ljudi ne znaju da ga imaju. Netolerancija na laktozu znači da nemate enzime koji bi razgrađivali mliječni šećer, ostavljajući ga neprobavljivim. Dakle, vaše tijelo to odlaže prilično odmah, često u obliku proljeva.

Ovih dana ima dosta zamjena za kravlje mlijeko. Verzija punomasnog mlijeka bez laktoze može vas bolje tretirati. Mliječne zamjene od kasa, badema, lanenih sjemenki ili kokosa dostupne su svugdje. Isprobajte ih dok ne pronađete nešto što vam se sviđa.

4. kava

Kofein u kavi je stimulans. To ne samo da nam pokreće mozak, već i stimulira naš probavni sustav. Dodajte to činjenici da mnogi od nas miješaju druge probavne okidače, poput mliječnih i umjetnih zaslađivača, svojoj jutarnjoj šalici joea, a kava može biti jedan od najčešćih pokretača dijareje kod nekih ljudi.

Nema prave zamjene za stvarnu stvar kada je u pitanju kava, ali pokušajte je umjesto nje dobiti pola kave. Ako je uzmete zaslađenu, obavezno upotrijebite malu količinu pravog šećera. I umjesto vrhnja za mlijeko, koristite mliječni nadomjestak, poput bademovog mlijeka ili kokosovog vrhnja.

5. Češnjak i luk

I češnjak i luk izrazito su bogati netopljivim vlaknima. Sadrže i sokove koji, razgrađeni kiselinom u vašem želucu, mogu oslobađati plinove koji iritiraju crijeva. Oni su i fruktani, što znači da sadrže kompleks ugljikohidrata koji je teško probaviti. Sve to znači da se ovi favoriti recepta mogu pretvoriti u recept za uznemireni želudac.

Šalotka i poriluk nježnije su alternative češće češnjaku i luku. Ali da biste tijekom kuhanja u potpunosti izbjegli članove obitelji allium, morat ćete se kreativno stvarati. Eksperimentirajte sa celerom ili komorom. Oni mogu vašoj hrani dati malo gorak okus luka ili češnjaka.

6. Brokula i cvjetača

Brokula i cvjetača sadrže veliku količinu hranjivih sastojaka, kao i veliko biljno vlakno. Možda mislite da bi to bilo dobro, ali probavni trakt ne reagira dobro na velike količine vlakana kada ih nije navikao jesti. Ako redovito ne jedete brokoli ili karfiol, velika posluživanje može izazvati zatvor, plinove ili proljev.

Ne izbjegavajte brokulu i cvjetaču, ali imajte na umu koliko jedete odjednom. Započnite s malim obrocima ako pokušavate unositi više vlakana u svoju prehranu s tim namirnicama.

7. Brza hrana

Hrana koja sadrži puno zasićenih masti, poput one koja se nalazi u restoranima brze hrane, organizam nije lako razgraditi i probaviti. U njima je malo hranjivih vrijednosti, pa nema mnogo s čime vaše tijelo može izdvojiti. Umjesto toga, ta hrana jednostavno prolazi kroz vaše tijelo i brzo izlazi.

Ako ste raspoloženi za brzu hranu, izbjegavajte opcije duboko pržene u ulju, kao što su pržena piletina i pomfrit. Pazite na mljevenu govedinu ili slaninu koja dolazi i kroz prolaz. Također se često pripremaju sa zasićenim mastima i uljima.

Pureći hamburger, piletina na žaru i vegetarijanske opcije još uvijek mogu zadovoljiti vašu žudnju za brzom hranom s manje nepoželjnih učinaka.

Liječenje proljeva

Kada imate proljev, sjetite se piti vode. Osam do deset čaša dnevno tipična je preporuka. Kada imate proljev, možda ćete trebati piti još više. To je zato što vas dehidracija rizikuje od komplikacija proljeva. Voda za piće ključ je za ispiranje sustava i osjećati se bolje prije.

Oduprite nagon da gladujete dok proljev ne prođe. Zbog toga ćete postati toliko gladni da nakon što se osjećate bolje možete prejesti. Ogroman, kaloričan obrok mogao bi donijeti još jedan krug labavih stolica.

Umjesto toga, držite se prehrane koja sadrži malo vlakana. Banacije bogate kalijem nježne su na želučanoj sluznici i pomažu vam da zadržite natrij koji inače možete izgubiti kroz otpad. Biljni čaj bez kofeina bez đumbira ili metvice može također umiriti crijeva.

Ako trebate uzimati lijekove bez recepta, na raspolaganju je mnogo izbora. Loperamid (u Imodiumu) i bizmut subalicilat (u Pepto-Bismol-u) najčešći su aktivni sastojci u lijekovima koji pomažu u ublažavanju proljeva.

Kupite lijekove protiv proljeva.

Pročitajte više: Što želite znati o Pepto-Bismolu »

Kada posjetiti svog liječnika

Ako imate proljev koji traje nekoliko dana, možda imate simptome koji nisu bili uzrokovani vašom prehranom. Trebate posjetiti liječnika ako:

  • proljev sadrži krv ili gnoj
  • imate jake bolove u trbuhu ili grčeve
  • pokazujete simptome dehidracije
  • imate dijareju često ili kronično

Ako imate česte proljeve, možda imate sindrom razdražljivog crijeva i treba potražiti liječničku pomoć.

Hrana za ponijeti kući

Kao polazište za izbjegavanje proljeva, uvijek budite potpuno svježi. Izbjegavajte alergene koji pokreću vaš probavni trakt.

Uzroci proljeva su obilje, tako da je možda nemoguće spriječiti da ikada više budete proljevi. Ali za razliku od proljeva uzrokovanog virusom, bakterijama ili parazitom, proljev uzrokovan nečim što ste pojeli, ima tendenciju da se završi brzo kao što je i započeo.