zfimuno

8 namirnica koje vam pomažu u liječenju

Potaknite energiju

Liječnici često preporučuju promjene zdravog načina života, bilo da se borite protiv umora, tražite načine za jačanje imunološkog sustava ili se oporavljate od neke bolesti. Hrana koju jedete često može značajno pomoći u prevenciji i upravljanju simptomima. Uvijek je bolje hranjive tvari dobiti izravno iz hrane, nego uzimati suplemente.

Čitajte dalje kako biste naučili kako moćna hrana pomaže zacjeljivanju tijela.

1. Kelp povećava vaš unos joda

hrana za jačanje zdravljaPodijeli na Pinterest

Jod je važan za štitnjaču, žlijezdu u obliku leptira u vratu. Niska razina joda može uzrokovati sporost, debljanje i raspoloženje.

Kelp je bogat kalcijem, magnezijem, kalijem i – što je najvažnije za nisku razinu štitnjače – jodom. Ali budite svjesni da prevelika konzumacija joda može stvoriti i probleme. Ključ je umjerena količina za povećanje razine energije i funkcioniranja mozga.

Ostale zelene snage uključuju:

  • kelj
  • bok choy
  • špinat
  • peršin
  • zeleni grah
  • lucerka

2. Đumbir smanjuje mučninu

hrana za jačanje zdravljaPodijeli na Pinterest

Možda ćete prepoznati đumbir kao začin za kuhanje, ali njegova stoljetna upotreba varira od pomaganja probavi i smirivanja uznemirenog želuca do liječenja artritisa. Đumbir je danas nadaleko prepoznat po svojoj sposobnosti smanjenja mučnine, osobito postoperativne mučnine i povraćanja (PONV).

Izvori đumbira uključuju korijen đumbira (pripremljen kao čaj), hranu i piće koji sadrže đumbir, a u biljnom obliku u ekstraktima, kapsulama i uljima.

3. Gljive promiču zdravlje

Podijeli na Pinterest

Gljive se pozdravljaju zbog svojih svojstava na zdravlje. Uobičajene vrste gljiva uključuju:

  • bijelo dugme
  • shiitake
  • portabella
  • cremini

Studije nastavljaju ispitivati ​​kako se gljive shiitake mogu boriti protiv raka jačanjem imunološkog sustava putem spoja lentinan, za koji se vjeruje da usporava rast tumora. Prema American Cancer Society, „Barem jedno randomizirano kliničko ispitivanje lentinana pokazalo je da produžuje život pacijenata s uznapredovalim i ponavljajućim karcinomom želuca i kolorektalnom bolešću.“

4. Dobre nasuprot lošim mastima

Podijeli na Pinterest

Broj kalorija često dovodi do drastičnog smanjenja masnoće iz prehrane. Međutim, masnoća je neophodna za pravilno funkcioniranje vašeg mozga. Cijelo rezanje masti može dovesti do depresije.

Zdrave masti – mononezasićene i polinezasićene – mogu smanjiti rizik od bolesti srca. Zdravi izvori dobrih masti uključuju:

  • masna riba, poput ribe hladne vode da biste povećali unos omega tri masne kiseline
  • avokado
  • maslinovo ulje
  • određene orašaste plodove, poput oraha, badema i pekana

5. repe vas napaja energijom

Podijeli na Pinterest

Ugljikohidrati vam daju energiju. Međutim, u današnjem svijetu koji se brzo kreće, mnogi od nas se često okreću prerađenim ugljikohidratima koji ne daju druge hranjive tvari. Repe je prirodna opskrba energijom koja sadrži sljedeće:

  • ugljikohidrata
  • kalcijum
  • željezo
  • vitamini A i C

Repe može zadovoljiti i žednu žetvu šećera bez krivnje. Osim toga, studije objavljene u časopisu hrana otkrivaju da repa može pomoći u borbi protiv raka i zaštititi od srčanih bolesti.

6. Probiotici se bore protiv bolesti

Podijeli na Pinterest

Probiotici su živi mikroorganizmi (prijateljske bakterije) koje je vašem tijelu potrebno za zaštitu od bolesti. Nalaze se u namirnicama koje uključuju:

  • jogurt
  • kefir
  • soja pića

Probiotici se mogu dobiti i u obliku dopune. U tijeku su istraživanja i dalje istražuju potencijal probiotika u liječenju bolesti koje uključuju:

  • Upalna bolest crijeva
  • infekcije kože
  • određeni karcinomi

Izvještaj sa Nacionalni centar za komplementarnu i alternativnu medicinu podupire upotrebu probiotika za liječenje proljeva i sprečavanje infekcija mokraćnog sustava.

7. Kalcij liječi slomljene kosti

Podijeli na Pinterest

Jedenje hrane bogate kalcijem (nasuprot kalcijem tabletama) preporučuje se korak prema zacjeljivanju lomljenih kostiju. Sljedeći korak je uključivanje vitamina D koji pomaže vašem tijelu da upije kalcij. Izvori uključuju:

  • mliječni proizvodi (poput jogurta i mlijeka)
  • zeleno povrće (kao što je kelj)
  • orašasti plodovi i grah
  • jaja, mliječne i masne ribe (npr. sardine i losos)

8. Švicarski blitva ima brojne prednosti

Podijeli na Pinterest

Švicarski blitva, rođanska repa, izvrstan je izvor vitamina C, E i K, kao i vlakana, cinka i kalcija. Švicarski blitva ima široke zelene listove sa stabljikama koje se boje od bijele do crvene do žute boje. Okus je kombinacija gorkog i slanog.

Ovo povrće upakirano u prehranu:

  • podupire zdravlje kostiju
  • bori se protiv bolesti povezanih sa stresom
  • zadržava protuupalna svojstva

Umaknite, bacite u salatu ili zamijenite špinatom u bilo kojem jelu.

Prevencija i upravljanje

Izlječenje i zdrav život zahtijevaju ravnotežu. Izbjegavajte ili ograničite prazne kalorije i hranu koja vam oduzima energiju i šteti vašem zdravlju. Ako se odlučite za hranjivu hranu koja će vam potaknuti dan, pomoći ćete u sprječavanju bolesti i poboljšanju oporavka ako ste ozlijeđeni.