Acerola trešnja: vitamin C, voće, prah i blagodati

Dodatak trešnje Acerola

Acerola trešnja je biljka koja je podrijetlom iz tropskih područja zapadne hemisfere. Često se naziva i trešnja zapadne Indije, višnja Barbados ili jednostavno "acerola". Smatra se da je biljka nalik na grmlje nastala u južnom Meksiku i na Karibima.

Acerola proizvodi bobice trešnje, ali to nije prava trešnja. Ove bobice su ugodnog ukusa i korištene su u modernoj i narodnoj medicini. Tradicionalna upotreba uključuje liječenje jetrenih tegoba, proljeva, dizenterije, kašlja i prehlade.

U posljednje vrijeme postoji interes za korištenje acerola vitamina C kao dodatka. Mnogo je zdravstvenih i zdravstvenih tvrdnji o ovom suplementu, ali nemaju svi istraživanja koja bi ih potkrijepila.

Zašto ljudi uzimaju trešnju acerolu?

Acerola je najpoznatija po tome što je izuzetno bogata vitaminom C. Zbog toga se često koristi kako bi se pomoglo ili spriječilo prehlada ili gripa. Također se koristi kao antioksidans hranjiva tvar. Zajedno s vitaminom C, acerola se može uzimati za jačanje imuniteta.

Slično lješnjak vještica, acerola trešnja je adstrigentno. Ovo bi moglo biti korisno za liječenje mrlja na koži, promicanje elastičnosti kože i pomaganje probavnih tegoba. Čak može imati koristi i kao antimikrobno sredstvo za ispiranje usta.

Ostale uporabe acerola uključuju:

  • antidepresiv
  • antifungalna
  • atletska izdržljivost
  • proljev
  • dizenterija
  • adstrigentno za kožu (krema)

Kako uzimati acerola trešnja?

Konzumirajte bobice ili voće dio biljke acerola radi svojih zdravstvenih koristi. Njegov se ukus opisuje kao slatko, mirisno i adstrigentno. Lako se jede sirovo ili kuhano u jelima.

Najbolji način da se dobije plod je da uzgajaš svoje zbog brzog pokvarljivosti acerola cherry. Također možete sačuvati svježe trešnje od acerola tako da ih zamrznete čim ih poberete.

Plod se najčešće nalazi u obliku suplemenata. To je zato što se bobica raspada u roku od pet dana nakon berbe, gubeći puno svoje hranjive tvari. Čak se i sokovi kvare lako, osim ako nisu dodani konzervansi. Ipak, najbolji način uzimanja acerola trešnje je jedenje voća. Dopuni ne bi trebali biti vaš prvi izbor.

Obrasci dopune uključuju:

  • kapsula
  • za žvakanje
  • tekući ekstrakt (tinktura)
  • prah

Dodatak prahu je prilično popularan. Napravljeno od dehidriranog i praškastog soka od višnje u prahu, to se može miješati u napitke, smoothieje, sokove i još mnogo toga. Od smrznutih bobica možete napraviti i smoothie.

Ne postoje klinička istraživanja koja bi podržala sigurnu dozu acerola. Sigurno je reći da možete slijediti smjernice o dodavanju vitamina C kada uzimate acerolu kod kuće. To je zato što ovaj vitamin najviše pridonosi prehrambenom sadržaju acerola.

Preporuke mogu varirati ovisno o dodatku kupljenom proizvodu. Slijedite upute za doziranje na naljepnici ako niste sigurni koliko trebate uzeti.

Koje su dokazane prednosti acerola?

Korištenje Acerole u zdravlju najviše je rezultat bogatstva vitaminom C. Što više voća sazrijeva, više vitamina C se gubi – a acerola vrlo brzo sazrijeva.

In studija od različitih plodova koji sadrže vitamin C i njihove relativne količine, acerola je nadmašila sve ostale, posebno ako se organski uzgaja. Voće ima navodno veće količine vitamina C od čak i naranče i jagoda, a samo su ga širi ružini. Takođe je bobica bila značajan izvor vitamina A.

Vitamin C je potreban hranjivi i vodotopljivi vitamin i ne pohranjuje se u tijelu, pa morate svakodnevno uzimati izvor vitamina topljivih u vodi. Uz vitamin A, vitamin C je poznati antioksidans koji pomaže u sprečavanju oštećenja slobodnih radikala i određenih bolesti. Nedavna istraživanja potvrđuju da je acerola dosta bogata antioksidansima.

Vitamin C također gradi kolagen, štiti sluznicu i sprječava skorbut. Vitamin C važan je za održavanje imunološkog sustava i pomaže tijelu u borbi protiv infekcija, virusa, pa čak i raka. Iako je potrebno još istraživanja, jedna studija pokazali da u laboratoriji trešnje s visokim sadržajem antioksidanata i vitamina C imaju sposobnost pomoći tijelu u zaustavljanju rasta karcinoma debelog crijeva.

Među svim istraživanjima na acerola trešnji, studije koje se usredotočuju na vitamin C su najcrnjenije. To potvrđuje njegovo mjesto kao prirodni dodatak vitaminu C koji se može koristiti za suzbijanje prehlade i gripe. Što se tiče ostalih zdravstvenih koristi, potrebno je još istraživanja.

Acerola, kada se konzumira kao hrana, sadrži i dobre količine sljedećih hranjivih sastojaka:

  • kalcijum
  • željezo
  • niacin (vitamin B-3)
  • fosfor
  • riboflavin (vitamin B-2)
  • tiamin (vitamin B-1)

Ima li acerola trešnja nuspojave?

Moguće je uzeti previše višnje acerola. Kao i kod dodatka vitaminu C, ako uzimate previše, možda ćete osjetiti probavne smetnje. Da biste izbjegli probleme ili nelagodu, uzmite miligramske doze acerole slično kao i bilo koji dodatak vitaminu C. Ako postoje upute za dodavanje dodataka, slijedite ih. Imajte na umu da suplemente ne nadgledaju kvalitetu, čistoću, pakiranje ili doziranje od strane Uprave za hranu i lijekove. Uvijek birajte suplemente poznatog proizvođača.

Ne uzimajte velike doze bilo kojeg proizvoda vitamina C i postupno smanjujte količinu ako već uzimate velike doze. Povratni skorbut može se dogoditi kada se tijelo naviklo na veće doze.

Ako uzimate previše, možda ćete doživjeti:

  • proljev
  • probavni grčevi
  • vrtoglavicu ili nesvjesticu
  • isprani izgled
  • česte mokrenje
  • glavobolja (uključujući i migrenu)
  • mučnina
  • povraćanje

Ovim simptomima nije potrebna medicinska pomoć, a relativno su rijetki ili rijetki. Jednostavno smanjite doziranje i oni će vjerojatno nestati. Ako imate bilo kakvih nedoumica, obratite se svom liječniku.

Velike količine acerole trešnje tijekom dužeg vremena mogu prouzročiti bubrežni kamenci, Odmah se obratite liječniku ako osjetite bolove u donjem ili donjem dijelu leđa, što bi mogao biti simptom.

Ako uzgajate biljku acerola trešanja, bilo je izvješća o kontaktnom dermatitisu tijekom branja. Inače, bobica je netoksična i sigurna za konzumiranje.

Dno crta

Acerola se koristi kao kućni lijek za razne bolesti. Istraživanja koja ga podržavaju kao izvor vitamina C i prirodnog dodatka su snažna. Acerola sadrži i druge važne vitamine i minerale, a značajan je izvor antioksidansa.

Konzumiranje kao hrana ili dodatak može vam pomoći u ispunjavanju potreba za vitaminom C. Također bi mogla biti od velike pomoći u sezoni prehlade i gripe. Što se tiče ostalih njegovih prednosti, poput probavne pomoći, antidepresiva i atletske izdržljivosti, na primjer – još nema istraživanja i potrebno je više studija koje bi podržale ove svrhe.