Bila sam uvjerena da će moje dijete umrijeti. Bio je to moj anksiozni Talki

Podijeli na Pinterest

Zdravlje i dobrobit dotiču svakog od nas drugačije. Ovo je priča jedne osobe.

Kad sam rodila najstarijeg sina, tek bih se preselila u novi grad, udaljen tri sata od moje obitelji.

Moj suprug je radio 12 sati dnevno i bio sam sam sa svojim novorođenčetom – cijeli dan, svaki dan.

Kao i svaka nova mama, bila sam nervozna i nesigurna. Imala sam puno pitanja i nisam znala što da očekujem kao da je život s potpuno novom bebom.

Moja povijest iz Googlea iz tog vremena bila je ispunjena pitanjima poput "Koliko puta mi bi dijete trebalo pupati?" "Koliko dugo moje dijete treba spavati?" i "Koliko puta bi moja beba trebala dojiti?" Normalne nove mame brinu.

Ali nakon prvih nekoliko tjedana, počeo sam se malo intenzivnije brinuti.

Počeo sam istraživati sindrom iznenadne smrti dojenčadi (SIDS), Ideja da savršeno zdravo dijete može umrijeti bez ikakvog upozorenja poslala me u vrtlog anksioznosti.

Onda, moj anksioznost počeo snježnom kuglom.

Uvjerio sam sebe da će netko nazvati socijalne službe da ga odvedu od mene i mog muža jer je loše spavao i puno plakao. Brinuo sam se da će umrijeti. Brinula sam da nešto nije u redu s njim što nisam primijetila jer sam loša majka. Brinuo sam da će se netko popeti na prozor i ukrasti ga usred noći. Brinuo sam se da ima rak.

Nisam mogao spavati noću jer sam se bojao da će podnijeti SIDS dok ja spavam.

Brinula sam se za sve. I cijelo ovo vrijeme, cijelu njegovu prvu godinu, smatrao sam da je to sasvim normalno.

Mislila sam da se sve nove mame brinu poput mene. Pretpostavila sam da se svi osjećaju na isti način i imaju iste brige, pa mi nikad nije palo na pamet da bih trebala razgovarati s nekim o tome.

Nisam znala da sam iracionalan. Nisam znao što su nametljive misli.

Nisam znala da imam postporođajnu anksioznost.

Što je postporođajna anksioznost?

Svi su čuli za postporođajna depresija (PPD), ali nisu mnogi ljudi čuli ni za postporođajnu anksioznost (PPA). Prema nekim studijama simptomi postporođajne anksioznosti zabilježeni su do 18 posto od žena.

Minnesota terapeut Kristalna klasa, MFT kaže da je taj broj vjerojatno mnogo veći, jer dijagnostički i edukativni materijali teže da stavljaju veći naglasak na PPD nego na PPA. "Definitivno je moguće imati PPA bez PPD-a", kaže Clancy za Healthline. Dodaje da zbog toga često prolazi bez adrese.

"Žene mogu pregledati davatelji usluga, ali ti prikazi obično postavljaju pitanja više o raspoloženju i depresiji, što nedostaje čamcu kad je riječ o anksioznosti. Drugi u početku imaju PPD, ali kako se to poboljšava, otkriva se temeljna anksioznost koja je najprije pridonijela depresiji “, objašnjava Clancy.

Mame s PPA razgovaraju o svom stalnom strahu

Uobičajeni simptomi povezani s PPA su:

  • oštrina i razdražljivost
  • stalna briga
  • nametljive misli
  • nesanica
  • osjećaji straha

Neki od briga su samo tipična nova pitanja roditelja. Ali ako se počne miješati u sposobnost roditelja da se brinu o sebi ili svojoj bebi, to bi moglo biti problem anksiozni poremećaj.

SIDS je veliki okidač za mnoge mame s postporođajnom anksioznošću.

Ideja je dovoljno zastrašujuća za tipične mame, ali PPA roditelj, usredotočenost na SIDS, gura ih u područje tjeskobe.

Prethodno spavanje koje će provesti cijelu noć i bulji u dijete koje mirno spava, računajući vrijeme koje prolazi između daha – s usljed panike ako postoji i najmanja kašnjenja – znak je postporođajne tjeskobe.

Podijeli na Pinterest

Erin, 30-godišnja mama troje djece iz Južne Karoline, dvaput je imala PPA. Prvi put je opisala osjećaj straha i ekstremne strepnje zbog vrijednosti majke i sposobnosti da odgaja kćer.

Brinula se i o tome da će nehotice povrijediti kćer dok ju je nosila. "Vozila sam je kroz vrata uvijek okomito, jer sam se uplašila da ću joj glavom ubiti u okvir vrata i ubiti je", priznala je.

Drugi – poput pensilvanske mame Lauren – paničaraju kada je njihovo dijete s nekim drugim osim njih. "Osjećala sam se kao da moje dijete nije na sigurnom ni sa kim osim mene", kaže Lauren. "Nisam se mogla opustiti kad ju je netko drugi zadržao. Kad bi plakala, moj bi krvni tlak raketirao. Počeo bih se znojiti i osjećao sam veliku potrebu da je smirim. "

Ona opisuje nadmoćni osjećaj uzrokovan bebinim krikom: "Bilo je to gotovo kao da je nisam mogao ušutkati, svi bismo umrli."

Anksioznost i strah mogu izgubiti osjećaj za stvarnost. Lauren opisuje jedan takav slučaj. "Jednom kada smo bili samo kući (iz bolnice), ja sam se uspavao na kauču, dok je moja (vrlo sigurna i sposobna) majka gledala dijete. Probudio sam se i pogledao prema njima i [moja je kćerka] bila prekrivena krvlju. "

Ona nastavlja, „Izlijevalo joj se iz usta, preko pokrivača u koje je bila umotana, i nije disala. Naravno, to se nije stvarno dogodilo. Bila je umotana u sivu i crvenu deku, a mozak mi je pukao samo kad sam se prvi put probudio. "

Što mogu učiniti u vezi sa svojim anksioznim simptomima?

Poput postporođajne depresije, ako se ne liječi, postporođajna anksioznost može utječu na majčinu sposobnost vezati se sa svojom bebom. Ako se previše boji brinuti se za dijete ili osjeća da joj je loše za dijete, to može imati negativne implikacije na razvoj.

Slično tome, može postojati veza između problemi u ponašanju u roku od 24 mjeseca od djece čije su majke imale trajnu tjeskobu tijekom postporođajnog razdoblja.

Majke koje imaju bilo koji od ovih simptoma ili simptoma povezanih s PPD-om, trebale bi potražiti pomoć stručnjaka za mentalno zdravlje.

Ovi se uvjeti liječe. Ali ako se ne liječe, mogu se pogoršati ili zadržati nakon porođaja, pretvarajući se u kliničku depresiju ili opći anksiozni poremećaj.

Clancy kaže da terapija može biti korisna i obično je kratkotrajna. PPA reagira na različite terapeutske modele, uglavnom na kognitivnoj bihevioralnoj terapiji (CBT) i terapiji prihvaćanja i predavanja (ACT).

I prema Clancyju, "Lijek može biti opcija, pogotovo ako simptomi postanu dovoljno ozbiljni da naruše funkcioniranje. Postoje mnogi lijekovi koje je sigurno uzimati tijekom trudnoće i dok dojite. "

Dodaje da drugi pristupi uključuju:

  • meditacija
  • vještina pažljivosti
  • joga
  • akupunktura
  • dodataka

Podijeli na Pinterest

Kristi je slobodna spisateljica i majka koja većinu svog vremena provodi brinući se o ljudima osim sebi. Često se iscrpljuje i kompenzira intenzivnom ovisnosti o kofeinu. Pronađi je naTwitter.