Bioflavonoidi: vitamin C, nuspojave i upotrebe

Što su bioflavonoidi?

Bioflavonoidi su grupa onoga što nazivamo „polifenolnim“ spojevima koji potječu iz biljaka. Nazivaju ih i flavonoidi. Ima između 4,000 i 6,000 poznate različite sorte. Neki se koriste u medicini, suplementima ili u druge zdravstvene svrhe.

Bioflavonoidi se nalaze u određenom voću, povrću i drugim namirnicama, poput tamne čokolade i vina. Imaju snažnu antioksidacijsku moć.

Zašto je ovo toliko zanimljivo? Antioksidanti se mogu boriti protiv oštećenja slobodnih radikala. Smatra se da oštećenja slobodnih radikala igraju ulogu u bilo čemu, od bolesti srca do raka. Antioksidanti mogu čak pomoći vašem tijelu da se nosi s alergijama i virusima.

Koje su prednosti bioflavonoida?

Bioflavonoidi su antioksidanti. Možda ste već upoznati s antioksidansima, poput vitamina C i E i karotenoidima. Ovi spojevi mogu zaštititi vaše stanice od oštećenja slobodnih radikala. Slobodni radikali su toksini u tijelu koji mogu oštetiti zdrave stanice. Kad se to dogodi, to se naziva oksidativni stres.

Ostali antioksidanti, poput flavonoida, ne mogu se naći u velikim koncentracijama samo u krvotoku. Ali mogu utjecati na transport ili aktivnost moćnijih antioksidanata, poput vitamina C, u cijelom tijelu. Zapravo, neki dodaci koje ćete naći u trgovini sadrže i vitamin C i flavonoide zajedno zbog toga.

Antioksidantna snaga

Istraživači dijele da bioflavonoidi mogu pomoći u mnogim zdravstvenim problemima. Mogu se koristiti terapeutski ili zaštitno. Flavonoidi mogu također utjecati na sposobnost vitamina C da ga tijelo apsorbira i iskoristi.

Antioksidativna snaga flavonoida dobro je dokumentirana u različitim studijama. U jedan pregled, istraživači objašnjavaju da antioksidanti poput flavonoida djeluju na različite načine. Oni mogu:

  • interferiraju s enzimima koji stvaraju slobodne radikale, što suzbija stvaranje reaktivnih kisikovih vrsta (ROS)
  • pročišćavati slobodne radikale, što znači da deaktiviraju ove loše molekule prije nego što naprave štete
  • štite i čak povećavaju antioksidacijsku obranu u tijelu

Kad antioksidanti zaustave slobodne radikale u svojim stazama, rak, starenje i druge bolesti mogu se usporiti ili spriječiti.

Potencijal za borbu protiv alergije

Alergijske bolesti mogu dobro reagirati na uzimanje više bioflavonoida. Ovo uključuje:

  • atopijski dermatitis
  • alergijski rinitis
  • alergijska astma

Razvoj alergijskih bolesti često je povezan s viškom oksidativnog stresa na tijelu. Flavonoidi mogu pomoći u uklanjanju slobodnih radikala i stabiliziranju reaktivnih vrsta kisika. To može dovesti do manje alergijskih reakcija. Oni također mogu umanjiti upalne reakcije koje pridonose bolestima poput astme.

Do sada, istraživanje je predložio da flavonoidi – uz poboljšane prehrambene navike – pokazuju potencijal u borbi protiv alergijskih bolesti.

Istraživači još uvijek pokušavaju utvrditi kako tačno djeluju ti spojevi. Oni također moraju znati koliko je učinkovito u prevenciji ili liječenju ovih bolesti.

Kardiovaskularna zaštita

Koronarna bolest srca (koronarna bolest arterija) je drugi zdravstveni problem koji uključuje oksidativni stres i upalu. Antioksidanti u flavonoidima mogu zaštititi vaše srce i umanjiti rizik od smrti prema jednom učiti, Čak i male količine prehrambenih flavonoida mogu umanjiti rizik od smrti od srčanih bolesti. Ali to je istraživanje potrebno kako bi se točno utvrdilo koja količina spoja daje najviše koristi.

drugo istraživanje pokazuje da bioflavonoidi mogu sniziti rizik obolijevanja od bolesti koronarnih arterija i moždanog udara.

Podrška živčanog sustava

Flavonoidi mogu zaštititi živčane stanice od oštećenja. Oni čak mogu pomoći u regeneraciji živčanih stanica izvan mozga i leđne moždine. Najviše istraživanje usredotočila se na kronične bolesti za koje se misli da izazivaju oksidativni stres, poput demencije zbog Alzheimerove bolesti. U tim slučajevima flavonoidi mogu pomoći kod odgode napada, posebno ako se uzimaju dugoročno.

flavonoidi može i pomoć u protoku krvi u mozak. Ovo može pomoći u sprječavanju moždanog udara. Bolji protok krvi može značiti i bolju funkciju mozga ili čak poboljšane kognitivne funkcije.

Ostale koristi

U drugom učiti, istraživači su istražili kako flavonoidi orientin i vicenin mogu pomoći tijelu da se popravi nakon ozljede od zračenja. Subjekti u ovoj studiji bili su miševi. Miševi su bili izloženi zračenju i kasnije im je data mješavina koja je sadržavala bioflavonoide. Na kraju su se bioflavonoidi pokazali učinkovitima u uklanjanju slobodnih radikala dobivenih radijacijom. Oni su također bili povezani s bržim popravkom DNK u oštećenim stanicama.

Flavonoidi i detoksikacija su još jedna tema istražujući u istraživačkoj zajednici. Neki čak vjeruju da flavonoidi mogu pomoći očistiti tijelo toksina koji dovode do raka. Studije na životinjama i izoliranim stanicama podržavaju ove tvrdnje. Nažalost, oni na ljudima nisu dosljedno pokazali da flavonoidi čine puno za smanjenje rizika od raka. Flavonoidi potencijalno imaju ulogu u smanjenju rizika za rak, uključujući rak dojke i pluća.

Napokon, bioflavonoidi mogu imati antimikrobna svojstva također. Pokazalo se da biljke pomažu u borbi protiv mikrobne infekcije različitim mikroorganizmima. Pokazalo se da bioflavonoidi poput apigenina, flavona i izoflavona pokazuju snažna antibakterijska svojstva.

Napomena o istraživanju

Važno je napomenuti to mnogo studija o bioflavonoidima do danas su in vitro. To znači da se izvode izvan bilo kojeg živog organizma. Manje studija je provedeno in vivo na ljudima ili životinjama. Potrebno je više istraživanja na ljudima da podupru sve pridružene zdravstvene tvrdnje.

Kako uzimate bioflavonoide?

Ministarstvo poljoprivrede Sjedinjenih Država procijenilo je da u Sjedinjenim Državama odrasli uglavnom konzumiraju 200-250 mg bioflavonoida svaki dan. Iako suplemente možete kupiti u lokalnoj trgovini zdrave hrane ili ljekarni, možda biste najprije trebali potražiti svoj hladnjak i smočnicu.

Na primjer, među nekim od najvećih izvora flavonoida u Sjedinjenim Državama su zeleni i crni čaj.

Ostali izvori hrane uključuju:

  • bademi
  • jabuke
  • banane
  • borovnice
  • trešnje
  • brusnice
  • grejp
  • limuni
  • luk
  • naranče
  • breskve
  • kruške
  • šljive
  • Quinoa
  • maline
  • jagode
  • slatki krumpir
  • rajčice
  • repa
  • lubenica

Kad čitate naljepnice, korisno je znati da su bioflavonoidi podijeljeni u pet potkategorija.

  • flavonoli (kvercetin, kaempferol, miricetin i fisetin)
  • flavan-3-ols (katehin, epikatehin galat, galokatehin i teflavin)
  • flavoni (apigenin i luteolin)
  • flavononi (hesperetin, naringenin i eriodictyol)
  • antocijanidini (cijanidin, delphinidin, malvidin, pelargonidin, peonidin i petunidin)

Trenutno nema prijedloga referentnog unosa prehrane (DRI) za flavonoide Nacionalne akademije znanosti. Slično tome, nema prijedloga dnevne vrijednosti (DV) od strane Uprave za hranu i lijekove (FDA). Umjesto toga, mnogi stručnjaci sugeriraju jesti dijetu bogatu zdravom, cjelovitom hranom.

Dodaci su druga opcija ako ste zainteresirani konzumirati više bioflavonoida, mada mnogi ljudi mogu dobiti dovoljno ovih antioksidansa dijetom bogatom cjelovitim voćem i povrćem.

Mogu li bioflavonoidi izazvati nuspojave?

Voće i povrće imaju visoku koncentraciju flavonoida i relativno nizak rizik od nuspojava. Ako ste zainteresirani za uzimanje biljnih dodataka, važno je zapamtiti da ti spojevi nisu regulirani od strane FDA. Obavezno kupite ove proizvode iz renomiranih izvora, jer neki mogu biti zagađeni toksičnim materijalima ili drugim lijekovima.

Uvijek je dobra ideja nazvati svog liječnika ili ljekarnika prije nego što započnete s dodatkom novih dodataka. Neki mogu komunicirati s određenim lijekovima. Trudnice ili dojilje također trebaju biti sigurne da se prije bilo kakvih novih dodataka konzultiraju s liječnikom.

Donja linija

Bioflavonoidi mogu imati potencijal pomoći u zdravlju srca, prevenciji raka i drugim pitanjima koja se odnose na oksidativni stres i upale, poput alergija i astme. Oni su lako dostupni i u zdravoj prehrani.

Voće, povrće i druga hrana bogata flavonoidima sadrži mnogo vlakana, vitamina i minerala. Također imaju malo zasićenih masti i kolesterola što ih čini dobrim izborom hrane za vaše cjelokupno zdravlje.