zfimuno

Blagdansko prejedanje: što čini vašem tijelu

'Ovo je sezona koja se slavi.

Dok se okupljamo s prijateljima i obitelji, cijeli dan doručkujemo u ukusnim predjelima, uživamo u svečanim koktelima, uključujemo vino uz večeru i kuhamo jela s više tečnosti koja uključuju baka omiljene pite od šećera.

Zatim slijedi zabava u društvu, praznični noć za djevojke, novogodišnja nogometna utakmica.

Pomirimo se s tim: 'Sad je sezona da se prase.

Prosječni Amerikanac prednosti između 1 i 10 kilograma između Dana zahvalnosti i Božića, ovisno u koji studij želite vjerovati.

Nije tako velika stvar, zar ne?

Zapravo jest.

S obzirom da je 38 posto ljudi u Sjedinjenim Državama su pretili i 33 posto prekomjerne težine, a da svake godine u prosjeku dobivamo i držimo između dva i dva kilograma, čak i jedan kilogram dugoročno stvara probleme.

Što se događa s vašim tijelom?

Jedan od vaših velikih poslova u želucu je izlučivanje klorovodične kiseline kako bi se započeo probavni proces i ubile bakterije dok se hrana kreće kroz vaš probavni sustav.

Što više jedete, više kiseline proizvodite. A neki se probija do jednjaka, što rezultira žgaravicom.

Veliki obroci usporavaju vašu probavu i hrana troši više vremena na procesiranje. To izaziva gipki, natečeni osjećaj koji često imate nakon velikog obroka.

Dok vaše tijelo naziva "sve ruke na palubi!" da biste probavili hranu koju ste upravo konzumirali, šalje više krvi u vaš gastrointestinalni trakt.

To znači da je manje krvi dostupno za transport kisika i hranjivih sastojaka u druge dijelove tijela, a ostavljajući vas sporima i nesretnima.

Ispiranje pigmenata uzrokuje i porast šećera u krvi, posebno ako konzumirate puno ugljikohidrata ili šećera.

Kad se šećer u krvi povisi iznad normalne razine, oslobađate suvišne količine hormona inzulina i dobivate energetski porast.

Početno pojačanje može vas dovesti do brzog čišćenja kuhinje, ali obično slijedi sudar.

Vaše tijelo misli da vam ne treba sva ta energija kao gorivo i počne trošiti više kao masti.

Dodajte alkohol ovom kaloričnom prekomjernom popuštanju i vjerojatno ćete cijelu noć lupati.

Kad se probudite ujutro, gladujete jer vam gušterača radi prekovremeno da bi obradila svu tu hranu i piće.

Možda će vas imati i glavobolja, poteškoće u koncentriranju, moždana magla ili umor.

Dakle, čak i ako za blagdansko druženje dobijete samo kilogram ili dva – kome treba dodatni kilogram, ili mamurluk za hranu i piće?

Što možete učiniti da izbjegnete prazničnu težinu?

„Samo reci ne“ je zajednička strategija.

Međutim, Susan Weiner, MS, RDN, CDE, CDN, registrirani dijetetičar, nutricionist, edukator dijabetesa i autor, rekao je da jednostavno ograničavanje ili ograničavanje onoga što jedemo ne djeluje jer nas čini uskraćenima, anksioznima i mučenicima.

"Budite prisutni i budite pažljivi", rekao je Weiner za Healthline. "Jedite ono u čemu uživate i začinite okus trenutka."

Pažljivost, objasnila je, može se proširiti mimo osjetljivosti ukusa.

"Obratite pažnju na ono što ste stavili na tanjur. Budite svjesni velikog broja kalorija u alkoholu. Sjedite za jelo, pokušajte ne paziti dok pripremate hranu ", dodala je. "Ako prejedite, nemojte se tući. Samo duboko udahni, kreni dalje i planiraj bolje odluke odabrati naprijed. "

Evo još nekoliko savjeta:

Vježba. Pokušajte održati svoju uobičajenu rutinu što je više moguće. Kada krenete u centar grada ili u trgovački centar, parkirajte automobil dalje od trgovina. Nosite udobne cipele i žustro hodajte od trgovine do trgovine. Nakon velikog obroka krenite u šetnju susjedstvom. Uključite obitelj igrom dirljivog nogometa ili sankanjem. Igrajte aktivne igre u zatvorenom prostoru kao što su ping pong, šarade ili Bakari.

Preispitajte omiljene namirnice. Časopis Eating Well ima ti recepti koji smanjuju voljene standarde poput pire krumpira, bivoljeva krila i praznična pića. U „Mršavi pilići jedu pravu hranu", Slavna kuharica Christine Avanti nudi na desetine mogućnosti za zdravo blagdansko blagdanje.

Zaboravite post. Mnogi od nas vjeruju da ako cijeli dan „uštedimo“ kalorije, možemo pretjerati s blagdanskim obrokom. Problem je u tome što vaš metabolizam misli da prelazite u način gladovanja, tako da drži do što više kalorija. Bolji plan je doručak s malo masti, proteinima, lagani ručak i umjeren blagdanski obrok.

Slušajte svoje tijelo. Započnite s uzimanjem malih porcija i svjesnim uživanjem u tanjuru. Preskočite sekunde i ostavite mjesta za komad torte razumne veličine.

Dobro razmislite prije nego što popijete. Jedno pivo može pakirati 175 kalorija, čaša vina teška 160, a višegodišnji omiljeni jajašca kupit će se na 223. Ne morate biti dijeteta za vrijeme praznika. Samo pijte lagano, polako i odaberite piće s nižim kalorijama.

Spavati. Dosta odmora ključno je za sveukupno zdravlje, dobrobit i vašu sposobnost održavanja zdrave težine. Usporite, udahnite duboko i prestanite se stresati na svaki poklon, čestitku i zabavu.