Čišćenje jetre: Da li je detoksikacija zaista moguć?

Da li je "čišćenje jetre" stvar?

Jetra je najveći unutrašnji organ vašeg tijela. Odgovoran je za više od 500 različitih funkcija u tijelu. Jedna od ovih funkcija je detoksikacija i neutralizacija toksina.

Znajući da je jetra organ za detoksikaciju, mogli biste pomisliti da bi čišćenje jetre moglo pomoći vašem tijelu da se brže oporavi nakon velikog vikenda, da vašem tijelu pruži prijeko potreban zdravstveni poticaj ili potaknete metabolizam kako biste brže smršali. To je ono što svi proizvodi za čišćenje jetre na tržištu tvrde da mogu.

Ali istina je da vjerovatno gubite novac i da biste svom tijelu mogli nanijeti više štete nego koristi.

Realnost je da su toksini svuda u našem okruženju, a naša tijela imaju ugrađenu sposobnost da se prirodno brane od ovih toksina.

Naravno, postoje stvari koje možete učiniti da poboljšate svoje zdravlje i podržite zdravu funkciju jetre.

Nastavite čitati kako biste saznali kako određene promjene načina života mogu pružiti stvarne prednosti koje tvrdi čišćenje jetre.

Mit #1: Čišćenje jetre je neophodno

Većina proizvoda i dodataka za čišćenje jetre dostupni su u slobodnoj prodaji ili čak na mreži. Većina, ako ne i svi, nisu testirani u kliničkim ispitivanjima i nisu regulirani od strane američke Uprave za hranu i lijekove.

To znači da nema apsolutno nikakvih dokaza da čišćenje jetre uopće djeluje. Ako ništa drugo, one bi mogle naštetiti vašem sistemu. Stoga, ako odlučite da ga koristite, nastavite s krajnjim oprezom.

Činjenica: Neki sastojci mogu biti korisni za vaše zdravlje

Mliječni čičak: Mliječni čičak je dobro poznat dodatak za čišćenje jetre zbog svojih antioksidativnih i protuupalnih svojstava. Može pomoći u smanjenju upale jetre.

Kurkuma: Kurkuma je prikazano smanjuju ključne proinflamatorne molekule koji doprinose započinjanju, razvoju ili pogoršanju bolesti. Može pomoći u smanjenju rizika od bolesti jetre.

Zbog niske bioraspoloživosti kurkume, najbolje je uzimati u obliku suplemenata, standardiziranog na 95 posto kurkuminoida. Za doziranje dodatnih količina, slijedite upute na naljepnici proizvođača.

Istraživanja o ovim i drugim suplementima su u toku, pa razgovarajte sa svojim liječnikom o potencijalnim rizicima i prednostima koje oni mogu ponuditi prije nego što ih počnete koristiti.

Mit broj 2: Čišćenje jetre pomaže u gubitku težine

Nema dokaza da čišćenje jetre pomaže u gubitku težine. Studije zapravo pokazao da određene vrste dijeta za čišćenje mogu sniziti tjelesni metabolizam, što bi zapravo usporilo gubitak težine.

Čišćenjem jetre ljudi mogu tvrditi da su izgubili težinu. Ali u većini slučajeva to je samo gubitak tečnosti. Jednom kada ovi ljudi nastave sa svojim normalnim prehrambenim navikama, vrlo brzo dobijaju na težini.

Činjenica: Neki sastojci vam mogu pomoći da smršate

Tri najvažnija faktora koji će vam pomoći da smršate su unos kalorija, iskorištenje kalorija i kvalitet prehrane.

Unos kalorija: Preporučeni dnevni unos kalorija je cca 1,600 do 2,400 kalorija dan za odrasle žene i 2,000 do 3,000 kalorija za odrasle muškarce. Vaš lekar vam može pružiti asortiman prilagođen vašem individualnom zdravstvenom profilu.

Unos kalorija: Vježbanje je neophodno za sagorijevanje kalorija i gubitak težine. Promjene u ishrani same po sebi ne djeluju dobro niti dugoročno. Kretanje i potrošnja kalorija pomažu tijelu da eliminira višak kilograma.

Kvalitet ishrane: Iako su kalorije važne, ako se hranite na niskokaloričnoj dijeti i sve te kalorije potiču iz prerađene nezdrave hrane, ipak nećete moći smršati.

Prerađena nezdrava hrana je lošeg kvaliteta. Kako biste pomogli svojoj jetri da radi na najbolji način i pomogli vam da smršate, umjesto toga birajte kvalitetnu hranu.

Ovo uključuje niz:

  • povrce
  • glas
  • nerafinisane integralne žitarice
  • zdrave masti, kao što su maslinovo ulje i orasi
  • proteini, kao što su piletina, riba i jaja

Prebacivanje vaše prehrane na kvalitetnu neprerađenu hranu jedan je od najboljih načina da postignete gubitak težine. To je zato što prirodno smanjuje vaš unos kalorija dok istovremeno povećava broj vitamina, minerala i korisnih spojeva koje unosite.

Provjerite: 6 esencijalnih nutrijenata i zašto su vašem tijelu potrebni »

Mit #3: Čišćenje jetre štiti od bolesti jetre

Trenutno nema dokaza koji bi dokazali da čišćenje jetre štiti od bolesti jetre.

Postoji više od 100 različitih oblika bolesti jetre. Nekoliko uobičajenih uključuje:

  • hepatitisa A, B i C
  • bolest jetre uzrokovana alkoholom
  • nealkoholna bolest jetre

Dva najveća faktora rizika za oboljenje jetre su prekomerna konzumacija alkohola i porodična istorija bolesti jetre.

Činjenica: Postoje stvari koje možete učiniti da se zaštitite od bolesti jetre

Iako ne možete promijeniti genetske faktore, možete se fokusirati na promjene načina života kako biste se zaštitili od bolesti jetre:

Ograničite unos alkohola: Alkohol je toksin s kojim je odgovorna vaša jetra. Ako ga konzumirate u prevelikim količinama, može uzrokovati oštećenje jetre. Preporučeni unos je samo jedno standardno piće dnevno za žene i dva za muškarce do 65 godina. Nakon 65. godine i muškarci bi se trebali vratiti na standardno piće dnevno. Konzumiranje alkohola u umjerenim količinama najvažniji je faktor u zaštiti od bolesti jetre. Nikada nemojte uzimati lijekove, čak ni acetaminofen (Tylenol), unutar istog perioda od 24 sata kao i konzumiranje alkohola.

Vakcinirajte protiv hepatitisa: Hepatitis je bolest jetre uzrokovana virusom. Ako ste pod povećanim rizikom, raspitajte se kod svog ljekara o vakcinaciji protiv hepatitisa A i B. Trenutno postoji liječenje hepatitisa C, ali sve vrste hepatitisa jako oštećuju vašu jetru. Najbolji pristup je da se zaštitite od izloženosti ovim virusima.

Pažljivo birajte lijekove: Vaša jetra mora obraditi lijekove, pa bilo da se izdaju na recept ili bez recepta, pažljivo ih birajte i razgovarajte sa svojim liječnikom o alternativnim opcijama. Ono što je najvažnije, nikada ne mešajte alkohol sa bilo kojim lekovima.

Budite oprezni s iglama: krv prenosi viruse hepatitisa, stoga nikada ne dijelite igle za ubrizgavanje lijekova ili droga. A ako se tetovirate, obavezno odaberite radnju koja prakticira sigurnost i čistoću te je pregledana i odobrena od strane državnog zdravstvenog odjela.

Koristite kondome: tjelesne tekućine također nose viruse, pa uvijek prakticirajte siguran seks.

Rukujte hemikalijama ručno: Hemikalije i toksini mogu ući u vaše tijelo kroz kožu. Da biste se zaštitili, nosite masku, rukavice i pantalone ili košulje dugih rukava kada rukujete hemikalijama, insekticidima, fungicidima ili bojama.

Održavajte zdravu tjelesnu težinu: Nealkoholna bolest jetre povezana je s metaboličkim problemima, kao što su gojaznost i dijabetes tipa 2. Rizik za svaki od njih možete smanjiti odabirom zdravog načina života.

Mit #4: Čišćenje jetre može ispraviti svako oštećenje jetre

Trenutno nema dokaza koji bi dokazali da čišćenje jetre može liječiti postojeće oštećenje jetre.

Činjenica: Popravka je moguća

Oštećenje kože ili drugih organa u tijelu rezultira ožiljcima. Vaša jetra je jedinstven organ jer može regenerirati oštećeno tkivo regeneracijom novih stanica.

Ali za regeneraciju je potrebno vrijeme. Ako nastavite da ozljeđujete jetru lijekovima, prekomjernim unosom alkohola ili lošom ishranom, to može spriječiti regeneraciju koja na kraju može dovesti do ožiljaka na jetri. Ožiljci su nepovratni. Kada dostigne teži nivo, poznat je kao ciroza.

Saznajte više: Ciroza i hepatitis C »

Zaključak

Navedene prednosti proizvoda i suplemenata za čišćenje jetre nisu zasnovane na dokazima ili činjenicama. Oni su zapravo samo marketinški mit.

Ako ste zabrinuti za svoje zdravlje, najbolja osoba za razgovor je vaš ljekar. Oni će moći da vas posavetuju o tome šta možete učiniti da bezbedno unapredite zdravlje jetre ili rešite bilo koji drugi zdravstveni problem koji možda imate.