Čaj od sira: Prednosti, nedostaci i kako ga napraviti

Čaj od sira novi je trend čaja koji je podrijetlom iz Azije i brzo dobija na popularnosti širom svijeta.

Sastoji se od zelenog ili crnog čaja prekrivenog slatkom i slanom pjenom od sira.

Ovaj članak govori o tome što je čaj od sira, kako se pravi i je li zdrav.

Čaj od siraPodijeli na Pinterest

Što je čaj od sira?

Nedavno izumljen u Tajvanu, čaj od sira već je svjetski trend.

Napravljen je na bazi zaslađenog crnog ili zelenog čaja koji se može poslužiti vrući ili hladni, s mlijekom ili bez njega, te u različitim okusima.

Čaj se zatim premaže slojem pjenasto-sirne pjene koja se obično sastoji od krem ​​sira, šlag i zaslađenog kondenziranog mlijeka, a poslužuje se s posipom soli.

Svaki gutljaj sadrži aromu zaslađenog čaja i preliv od slanog i slatkog vrhnja. Ova ukusna kombinacija je razlog zašto je čaj od sira postao toliko popularan.

Prednosti i nedostaci

S obzirom da je čaj od sira relativno nov način uživanja u čaju, nijedna studija nije analizirala njegove zdravstvene učinke.

Međutim, provedeno je veliko istraživanje njegovih glavnih sastojaka – čaja, šećera i mliječnih proizvoda.

Ispod su neke od mogućih prednosti i nedostataka sira čaja.

Prednosti

Možda ne iznenađuje da je glavni sastojak čaja od sira čaj.

Ljudi su koristili čaj već stoljećima, a desetljećima istraživanja podržavaju njegove učinke na zdravlje (1).

Konkretno, zeleni čaj pun je antioksidanata koji se nazivaju katehini. Ovi spojevi pomažu obrnutoj šteti uzrokovanoj slobodnim radikalima, koji su potencijalno štetne molekule koje mogu uzrokovati stanično oštećenje kada razina u vašem tijelu postane previsoka (2, 3, 4).

Jedno dvotjedno istraživanje na 2 osobe koje su pile 32 šalice (3 ml) vode ili zelenog čaja dnevno otkrilo je da oni koji su pili zeleni čaj imaju gotovo 700% više antioksidacijskog djelovanja u svojoj koži (5).

Nadalje, crni čaj bogat je antioksidansima koji se nazivaju polimeriziranim polifenolima crnog čaja (BTPP), koji mogu pomoći u smanjenju šećera u krvi, visokom krvnom tlaku, upali i riziku od raka (6).

Čaj od sira također sadrži mliječne proizvode s punom masnoćom u obliku krem ​​sira i šlag.

Iako se nekada smatralo da unos zasićenih masti uzrokuje srčane bolesti, istraživanje je pokazalo da ne postoji snažna veza između njih dvije (7).

U stvari, mliječni proizvodi s punom masnoćom poput krem ​​sira povezani su sa smanjenim rizikom od pretilosti i metaboličkog sindroma, što je preteča dijabetesa i srčanih bolesti tipa 2 (8, 9, 10).

Jedno istraživanje na više od 1,300 osoba primijetilo je da su oni koji su zabilježili najveći unos mlijeka punih masnoća oko 50% manje vjerojatni da će biti pretili od onih koji su prijavili najmanji unos (9).

Unatoč tome, iako antioksidansi i mliječne masnoće pune masnoće u čaju od sira mogu pružiti neke zdravstvene koristi, mnogima se može suprotstaviti visoki udio šećera.

Nedostaci

Čaj od sira također ima neke nedostatke koje treba uzeti u obzir.

Do 75% svjetske populacije može biti netolerantno na laktozu i treba izbjegavati mliječne proizvode poput vrhnja (11).

Nadalje, čaj od sira sadrži dodani šećer, iako količina značajno varira ovisno o sastojcima i načinu pripreme.

Šećer je povezan s upalom i mnogim negativnim zdravstvenim ishodima, uključujući povećani rizik od dijabetesa tipa 2, pretilosti, srčanih bolesti i nekih karcinoma (7, 12, 13, 14).

Preporučuje se ograničenje dodanih šećera na manje od 10% unosa kalorija – i još više za optimalno zdravlje (15).

U šestomjesečnom istraživanju na 6 odraslih osoba s prekomjernom težinom, oni koji su pili 47 šalice (4 litre) sode punog šećera dnevno imali su znatno više masti oko svojih organa i u jetri i krvi, u usporedbi s onima koji su popili istu količinu vode , dijeta soda ili obrano mlijeko dnevno (16).

Nadalje, s obzirom da većina sira čaj pakira i šećer i mliječne proizvode s punom masnoćom, kalorija je bogata. Prekomjerni unos kalorija može dovesti do povećanja kilograma.

Štoviše, neki ćevapi od sira mogu biti visoko rafinirani i sadrže nepotrebne aditive.

Dok neke čajne trgovine koriste svježe kuhani čaj, drugi mogu koristiti zaslađeni koncentrat čaja koji sadrži aditive, poput boja za hranu. Također mogu koristiti prašak na bazi praškastog sira, umjesto da ga prave od cijelih sastojaka.

Čaj od sira trebali biste kupiti u trgovinama u koje imate povjerenje ili ga napraviti sami koristeći sastojke koji vam odgovaraju.

Je li zdravo?

Iako čaj od sira nije zdrav napitak, može se uživati ​​kao povremena poslastica.

Čaj, njegov glavni sastojak, ima nekoliko zdravstvenih blagodati. Piće također sadrži mliječne proizvode s punom masnoćom, a to je povezano sa smanjenim rizikom od nekoliko nepovoljnih stanja, no većina ljudi možda to ne podnosi dobro.

Čaj od sira sadrži veliku količinu šećera i kalorija, a određene verzije mogu sadržavati rafinirane aditive, poput boja za hranu.

Usporedivi čajni napitak sadrži oko 240 kalorija i 8.5 žličica (34 grama) šećera po obroku od 16 unca (475 ml) (17).

Redovito konzumiranje pića s visokim sadržajem šećera i kalorija nije dobro za vaše zdravlje i može dovesti do debljanja ili drugih zdravstvenih stanja. Za optimalno zdravlje držite se vode i ostalih napitaka bez kalorija poput nezaslađenog čaja.

Rečeno je da se čaj od sira može povremeno uživati ​​kao dio zdrave i uravnotežene prehrane.

Kako napraviti čaj od sira

Čaj od sira može biti dostupan u kafiću ili čajnoj radnji u vašoj blizini, ali to je i vrlo lako napraviti sami.

Izrada čaja od sira kod kuće omogućit će vam kontroliranje sadržaja kalorija i šećera, kao i kakvoće sastojaka.

Započnite s omiljenim toplim ili hladnim kuhanim čajem i zasladite ga po želji.

Zatim kombinirajte jedan dio omekšanog krem ​​sira i jedan dio šlag, zasladite željenim zaslađivačem i žlicu smjese prelijte čajem. Pospite solju i uživajte.

Dno crta

Čuveni zbog svog slatkog i slanog okusa, čaj od sira sve je popularniji napitak.

Bogata je antioksidansima i mliječnim masnoćama punih masnoća, a oba su povezana s zdravstvenim blagodatima.

Iako je visok u šećeru i može sadržavati rafinirane aditive, može se uživati ​​kao povremena poslastica.

Komentiraj