FDA vyšetřuje, zda e-cigarety způsobují záchvaty

FDA vyšetřuje 127 případů záchvatů nebo jiných neurologických problémů poté, co lidé použili e-cigarety.

Sdílet na PinterestuFDA říká, že zatím neví, zda existuje přímá souvislost mezi užíváním e-cigaret a zabavením. Getty Images

Otázky se vyrojily, když Úřad pro kontrolu potravin a léčiv (FDA) upozornil spotřebitele na možnou souvislost mezi e-cigaretami a záchvaty.

Agentura řekla ua tisková zpráva že identifikoval 127 případů, mezi nimiž uživatelé elektronických cigaret, zejména mladí lidé, měli po použití zařízení prospěch z křečí, záchvatů nebo jiných neurologických problémů.

Původně oznámili, že ano výzkumy pokud by záchyty v dubnu souvisely s e-cigaretami.

FDA se obává, že ne všechny případy těchto zdravotních příhod byly hlášeny a že je zapotřebí další vyšetřování.

"Chceme mít jasno v tom, že zatím nevíme, zda existuje přímá souvislost mezi užíváním e-cigaret a rizikem záchvatů. Zatím nemůžeme s jistotou říci, že e-cigarety způsobují tyto záchvaty," řekl bývalý komisař FDA Dr. Scott Gottlieb.

Tato zpráva přichází poté, co nedávný výzkum odhalil, že e-cigarety jsou spojeny s mnoha zdravotními riziky, včetně škodlivých pro plicní buňky a obsahují chemikálie, o nichž je známo, že jsou toxické.

V dubnu Gottlieb řekl, že FDA uvolňuje tyto informace veřejnosti brzy v naději, že lépe upozorní veřejnost a lékařskou komunitu a povzbudí je, aby hlásili škodlivé zdravotní důsledky vapingu.

Zatím vzácný důkaz

Informací je málo a souvislost mezi vapingem a záchvaty je nejasná.

Výpis například neuvádí konkrétní značky nebo e-liquidy. Před útokem existovali první uživatelé i zkušení uživatelé, což ztěžuje identifikaci vzoru použití, který k těmto incidentům vede.

Přesto existuje vědecká literatura podporující záchvaty vyvolané nikotinem. 2017 výzkum zjistili, že je možné způsobit křečové záchvaty u potkanů ​​pomocí nikotinu, ale souvislost je taková u lidí méně jasné.

Otrava nikotinem, který se u dětí může vyskytnout již po 1 miligramu, je známý tím, že způsobuje pocení, průjem, srdeční arytmie a záchvaty. Je však extrémně obtížné, pokud téměř nemožné, způsobit otravu nikotinem tradičními způsoby konzumace, jako je kouření.

Představitelé veřejného zdraví však pochybují o potenciálu kapaliny z e-cigaret.

„Kvůli nesrovnalostem v označování nikotinu na některých e-cigaretách / vapingových zařízeních a kvůli vysoce koncentrovanému složení e-liquidu používaného v některých zařízeních může člověk konzumovat více nikotinu, než si uvědomoval a nastavil. ohrožena významnými zdravotními riziky,“ řekl Andrea Spatarella, DNP, z Northwell Tobacco Control Center v Great Neck, New York.

Varuje také, že e-liquidy při přímém požití představují pro děti nebezpečí.

Proti příčině záchvatů abnormální elektrická aktivita v mozku a může způsobit nekontrolovatelné ztuhnutí a křeče. Ne všechny záchvaty jsou však křečovité. Některé se mohou projevit mírnými příznaky, které je obtížné si všimnout.

Nikotin, stejně jako mnoho jiných léků, může ovlivnit tuto elektrickou aktivitu.

"Jako u čehokoli jiného, ​​kde byste mohli potenciálně přepnout většinu neurotransmiterů pomocí látky... můžete posunout rovnováhu elektrické aktivity v mozku směrem k záchvatům," řekl. doktor Derek Chong, viceprezident pro neurologii v nemocnici Lenox Hill v New Yorku.

Chong poznamenává, že na prevalenci útoků e-cigaretami mezi mladými lidmi a mladými dospělými nezáleží.

„Mozek teenagera se stále výrazně vyvíjí. "Existuje spousta změn, které se stále dějí až do poloviny 20 let nebo více, takže neurochemie je trochu jiná, takže mohou být náchylnější," řekl.

Ale ani on, ani FDA nejsou připraveni s jistotou říci, proč je mohou e-cigarety způsobit.

Existují vysoké dávky nikotinu najednou? Udržování vyšších dávek v průběhu času? Nebo jsou ve vdechovaném aerosolu přítomny příchutě a jiné chemikálie? Dokonce propylenglykol, tekutá báze e-liquidu, která je obecně považována za bezpečnou a inertní chemickou složku, může při chronické konzumaci vést k záchvatům.

"To je pravděpodobně otázka za milion: Je to jen nikotin?" řekl Chong.

FDA vyzývá spotřebitele, aby nahlásit jakékoli nepříznivé zdravotní účinky související s e-cigaretami a jinými tabákovými výrobky prostřednictvím jakékoli webové stránky, včetně co nejpodrobnějších informací, jako jsou značky a modely, specifické příznaky a délka používání elektronické cigarety.

"To je důvod, proč FDA vydává tato varování, takže je lékaři budou zkoumat ještě více. Kdyby na to nevarovali, nikdo by o tom nemluvil, a než skutečně navážeme spojení, může uplynout dalších pět let," řekl Chong. .

Nebezpečí vapingu

Přijímání e-cigaretového průmyslu se stalo základním kamenem bývalého komisaře FDA Gottlieba. Gottlieb nazval e-cigaretu pro teenagery americkou „epidemií“.

Výzkumníci FDA stále více zkoumali pověst e-cigaret jako bezpečnějších alternativ tradičního kouření.

v roce 2017 Našli to evropští vědci že e-cigarety mohou vést k ztuhlosti tepen, což je známý účinek tradičních cigaret, který může vést ke zvýšenému riziku srdečního infarktu, mrtvice a dalších kardiovaskulárních komplikací.

FDA široce kritizoval roli příchutí v e-cigaretách jako způsob, jak začít kouřit mladý tabák. Roste také názor, že chemické složky používané v aromatech mohou být toxické, což může vést k poškození plic a dalším zdravotním problémům.

Pro mnoho úředníků veřejného zdraví je oznámení o potenciální souvislosti mezi záchyty a elektronickými cigaretami dalším důkazem, že tyto produkty jsou škodlivé.

"Tato zpráva je extrémně alarmující a existují další důkazy, že plný rozsah poškození zdraví spojených s e-cigaretami je stále neznámý. Významné opatření FDA je již dlouho opožděno, ale agentura nedokázala ochránit zdraví naší mládeže.", Řekl Paul Billings, National Senior Vice President, Representation, American Lung Association, v prohlášení pro Healthline.

Sdílet na Pinterestu