Datumi medjoola: Prehrana, dobrobiti i upotrebe

Medjuolski datumi su različiti datumi uživali u svojoj prirodnoj slatkoći. Većeg su, tamnijeg i više okusa karamelu u odnosu na druge uobičajene vrste poput Deglet Noor-a.

Kao tropsko koštunjavo voće imaju jednu jamu okruženu jestivim mesom.

Porijeklom iz Maroka, datumi Medjoola potječu iz stabla palme (Phoenix dactylifera) i sada se uzgajaju u toplim predjelima Sjedinjenih Država, Bliskog Istoka, Južne Azije i Afrike.

Često se prodaju osušene, ali ne i dehidrirane, što ih čini mekanima i ljepljivima. Njihovi šećeri postaju koncentriraniji kako se suše, što dodatno povećava njihovu slatkoću.

Ovaj članak govori o svemu što trebate znati o prehrambenom sadržaju, prednostima i upotrebi Medjool datulja.

medjool datumi u posudiPodijeli na Pinterest

Činjenice ishrane u Medjoolu

Medool datumi koncentrirani su izvor zdravih hranjivih sastojaka. Samo 2 datuma (48 grama) daju (1):

  • Kalorije: 133
  • Ugljikohidrati: 36 grama
  • Vlakna: 3.2 grama
  • Proteini: 0.8 grama
  • Šećer: 32 grama
  • Masnoća: 0 grama
  • Kalcij: 2% dnevne vrijednosti (DV)
  • Željezo: 2% DV
  • Kalij: 7% DV
  • Bakar: 19% DV
  • Vitamin B6: 7% DV
  • Magnezij: 6% DV

Datumi nude značajnu količinu vlakana i raznih vitamina i minerala, uključujući željezo, kalij, B vitamine, bakar i magnezij (1, 2).

U usporedbi s drugim uobičajenim sortama kao što je Deglet Noor, datume Medjool sadrže značajno više kalcija (1, 3).

Sadržaj kalorija i šećera

Datumi su koncentrirani izvor prirodnih šećera.

Dok će osobe koje nadziru šećer u krvi možda trebati umanjiti unos datulja, jedno malo istraživanje pokazalo je da ovaj koštunjivi plod ima nizak glikemijski indeks (GI) i ne bi trebao uzrokovati velika povećanja šećera u krvi (4, 5).

Ipak, Medjool datumi spakiraju puno kalorija u maloj serviranju. Iz tog razloga, možda biste htjeli da kontrolirate svoj unos.

Osušeno voće, koje uključuje i grožđice, suhe marelice i suhe šljive, sadrži više kalorija po obroku od njihovih svježih kolega jer imaju manje vode (6).

Većina kalorija u datumima Medjoola dolazi iz njihovih šećera (2).

Potencijalne zdravstvene koristi

Datumi Medjoola nude nekoliko zdravstvenih blagodati.

Može zaštititi vaše srce

Vlakna i antioksidanti u Medool datuljama mogu vam pomoći zaštititi srce.

Vlakna mogu pomoći u snižavanju LDL (lošeg) kolesterola i održavanju arterija čistim, smanjujući rizik od bolesti srca. Samo 2 datuma (48 grama) sadrže preko 3 grama vlakana (1, 7, 8).

Jedno ispitivanje epruvete otkrilo je da Medjool i druge sorte datulja snižavaju LDL (loš) kolesterol i sprječavaju nakupljanje plaka u arterijama. Akumulacija plaka može s vremenom blokirati protok krvi, što dovodi do srčanog udara ili moždanog udara (9, 10).

Datulje Medjool također su bogat izvor antioksidanata koji pomažu u borbi protiv štete koju uzrokuju nestabilne molekule zvane slobodni radikali. Njihovi karotenoidni i antioksidanti fenolne kiseline ispitani su kako bi utjecali na zdravlje srca (2, 11, 12).

Podržava zdravu probavu

Vlakna su ključna za promicanje zdrave probave i pravilnosti crijeva. Zapravo, dovoljno vlakana u vašoj dnevnoj prehrani pomaže oblikovanju stolice i sprečavanju opstipacije (13).

Jedenje dovoljno vlakana također može umanjiti rizik od probavnih bolesti poput kolorektalnog karcinoma (14).

U trotjednom istraživanju 3 osoba je jela 21 datulja (7 grama) dnevno i značajno poboljšala učestalost pokreta crijeva, u usporedbi s datumom kada nisu jeli datulje (15).

Visoko u antioksidansima

Datumi Medjool imaju nekoliko antioksidanata koji mogu zaštititi vaše stanice od oksidativnih oštećenja koja mogu dovesti do bolesti poput raka, srčanih bolesti i bolesti mozga (16).

Oni koji uključuju u Medjool datume uključuju flavonoide, karotenoide i fenolne kiseline, koji su proučavani zbog njihovih protuupalnih, antikancerogenih i zaštitnih svojstava mozga (11, 17, 18).

Jedno istraživanje o sušenom voću otkrilo je da datumi imaju najveći udio antioksidanata u usporedbi sa smokvama i šljivama (19).

Ostale potencijalne zdravstvene koristi

  • Prirodno gorivo za vaše tijelo. Medjuol datumi nude veliki broj ugljikohidrata u maloj posluživanju. Ugljikohidrati su glavni izvor vašeg tijela (20).
  • Može podržati zdravlje kostiju. Datumi medoola sadrže malu količinu kalcija i dostojan su izvor kalija, mangana i bakra, a svi su važni nutrijenti za zdravlje kostiju (21, 22, 23).
  • Može zaštititi zdravlje mozga. Studije na životinjama povezuju antioksidanse datulja s nižim razinama markera upale i smanjenim plakovima na mozgu povezanima sa stanjima poput Alzheimerove bolesti (24).

Imajte na umu da je potrebno još istraživanja o tim koristima.

Kako dodati datume Medjool svojoj prehrani

Datumi medjuola mogu se naći tijekom cijele godine u većini trgovina prehrambenih proizvoda. Često se prodaju s drugom sušenom ili sirovom hranom.

Neki datumi Medjoola su natučeni, ali ako ih kupite s jamama, morat ćete ih ukloniti prije jela. Jednostavno razrežite datum otvoren po dužini i izvucite jamu.

Ovo sušeno voće čini sjajnu alternativu šećeru zbog svoje slatkoće, koja dolazi od fruktoze, prirodnog šećera.

Da biste zamijenili medjuolske datume šećerom, napravite tijesto od tijesta tako da 2 čaše (480 grama) koštica datljeva pomiješate s 1 1/4 šalice (300 ml) vode, a zatim umjesto paste sa šećerom u svojim receptima upotrijebite ovu pastu u 1: 1 omjer.

Ovo slatko voće možete dodati i u smoothieje, umake i preljeve ili ih nasjeckati na obradu hrane i koristiti za deserte bez pečenja poput kore za pite, energetskih kuglica i šankova s ​​voćem i čokoladom.

Štoviše, sirove medoolske datume možete napuniti maslacem kikirikija, sirom, orasima ili čak kuhanim žitaricama poput riže.

Spremite svoje datume na hladnom i suhom mjestu poput smočnice ili hladnjaka. Čuvajte ih u zatvorenoj ambalaži kako bi se zadržala vlaga.

Dno crta

Datumi medenjaka su visoko kalorični, ali prepuni hranjivih sastojaka i antioksidanata koji su povezani s mnogim zdravstvenim blagodatima.

Konkretno, njihova vlakna mogu pospješiti probavu i zdravlje srca uz istovremeno smanjenje rizika od nekoliko kroničnih bolesti.

Možete ih jesti kao međuobrok, u smoothieju ili kao prirodno zaslađivač u raznim jelima i desertima.