Depresija i anksioznost: simptomi, test samopomoći, liječenje i

Koja je veza?

Depresija i anksioznost mogu se pojaviti u isto vrijeme. U stvari, to je procijenjeno 45 posto ljudi s jednim mentalnim zdravljem zadovoljavaju kriterije za dva ili više poremećaja. Jedna studija je to utvrdila pola ljudi koji imaju ili anksioznost ili depresiju imaju drugo stanje.

Iako svako stanje ima svoje uzroke, oni mogu dijeliti slične simptome i načine liječenja. Čitajte dalje kako biste saznali više, uključujući savjete za upravljanje i što očekivati ​​od kliničke dijagnoze.

Koji su simptomi svakog stanja?

Neki se simptomi depresije i anksioznosti preklapaju, poput problema sa snom, razdražljivosti i poteškoća u koncentraciji. Ali postoji nekoliko ključnih razlika koje pomažu u razlikovanju između ta dva.

Depresija

Osjećaj dolje, tuga ili uznemirenost je normalno. Može se ticati osjećaja tako nekoliko dana ili tjedana.

Fizički simptomi i promjene u ponašanju uzrokovani depresijom uključuju:

  • smanjena energija, kronični umor ili osjećaj sporosti
  • poteškoće u koncentraciji, donošenju odluka ili prisjećanju
  • bol, bolovi, grčevi ili gastrointestinalni problemi bez ikakvog jasnog razloga
  • promjene apetita ili težine
  • poteškoće sa spavanjem, rano buđenje ili prespavanje

Emotivni simptomi depresije uključuju:

  • gubitak interesa ili više ne pronalaze zadovoljstvo u aktivnostima ili hobijima
  • trajni osjećaji tuge, tjeskobe ili praznine
  • osjećajući se beznadno ili pesimistično
  • ljutnja, razdražljivost ili nemir
  • osjećaj krivnje ili doživljavanje osjećaja bezvrijednosti ili bespomoćnosti
  • misli o smrti ili samoubojstvu
  • pokušaji samoubojstva

Anksioznost

Anksioznost ili strah i briga, s vremena na vrijeme, mogu se dogoditi svakome. Nije neobično doživjeti anksioznost prije velikog događaja ili važne odluke.

Ali kronična anksioznost može biti oslabiti i dovesti do iracionalnih misli i strahova koji ometaju vaš svakodnevni život.

Fizički simptomi i promjene u ponašanju uzrokovani generaliziranim anksioznim poremećajem uključuju:

  • osjećajući se umoran lako
  • poteškoće u koncentraciji ili prisjećanju
  • napetost mišića
  • trkačko srce
  • brušenje zuba
  • poteškoće sa spavanjem, uključujući probleme sa zaspavanjem i nemirni, nezadovoljavajući san

Emotivni simptomi anksioznosti uključuju:

  • nemir, razdražljivost ili osjećaj na rubu
  • poteškoća u kontroli brige ili straha
  • strah
  • panika

Prevencija samoubojstava

Ako mislite da je netko u neposrednoj opasnosti od samopovrede ili povređivanja druge osobe:

  • Nazovite 911 ili lokalni broj za hitne slučajeve.
  • Ostanite s osobom dok pomoć ne stigne.
  • Uklonite sve pištolje, noževe, lijekove ili druge stvari koje mogu uzrokovati štetu.
  • Slušajte, ali nemojte suditi, raspravljati, prijetiti ili vikati.

Ako vi ili netko koga poznajete razmišlja o samoubojstvu, obratite se za pomoć u krizi ili na telefonskoj liniji za sprečavanje samoubojstva. Isprobajte Nacionalnu centralu za sprečavanje samoubojstva na 800-273-8255.

Test samopomoći može vam pomoći u prepoznavanju znakova

Znate što je normalno za vas. Ako naiđete na osjećaje ili ponašanje koje nisu tipične ili vam se nešto ne čini, to bi mogao biti znak da trebate potražiti pomoć od pružatelja zdravstvene usluge. Uvijek je bolje razgovarati o onome što osjećate i proživljavati, tako da liječenje može početi rano ako je neophodno.

Uz to se kaže da su dostupni neki internetski testovi za samodijagnozu koji će vam pomoći da bolje shvatite što se može događati. Ovi testovi, iako su korisni, nisu zamjena za profesionalnu dijagnozu od vašeg liječnika. Ne mogu uzeti u obzir i druge uvjete koji mogu utjecati na vaše zdravlje.

Popularni testovi samopomoći za anksioznost i depresiju uključuju:

Kako upravljati svojim simptomima

Uz formalni plan liječenja od vašeg liječnika, ove strategije mogu vam pomoći pronaći olakšanje od simptoma. Važno je, međutim, znati da ovi savjeti možda neće funkcionirati za sve, a možda neće raditi svaki put.

Cilj suzbijanja depresije i anksioznosti je stvoriti niz opcija liječenja koje sve zajedno mogu pomoći kako bi se do određene mjere pomoglo kad god ih trebate koristiti.

1. Dopustite sebi da osjetite ono što osjećate – i znajte da to niste krivi

Depresija i anksiozni poremećaji su medicinska stanja. Nisu rezultat neuspjeha ili slabosti. Što osjećate rezultat je uzroka i okidača; to nije rezultat nečega što ste učinili ili niste učinili.

2. Učinite nešto nad čime imate kontrolu, poput izrade kreveta ili iznošenja smeća

U ovom trenutku, vraćanje malo kontrole ili moći može vam pomoći u rješavanju nadmoćnih simptoma. Ispunite zadatak kojim možete upravljati, kao što je uredno ponovno slaganje knjiga ili sortiranje recikliranja. Učinite nešto kako biste sebi pružili osjećaj postignuća i snage.

3. Također biste mogli kreirati jutarnju, večernju ili čak dnevnu rutinu

Rutina je ponekad korisna osobama koje pate od tjeskobe i depresije. To pruža strukturu i osjećaj kontrole. Također vam omogućuje da stvorite prostor u svom danu za tehnike samozataje koje vam mogu pomoći u kontroli simptoma.

4. Dajte sve od sebe da se pridržavate rasporeda spavanja

Ciljajte sedam do osam sati svake večeri. Više ili manje od toga može komplicirati simptome oba stanja. Nedovoljan ili loš san može uzrokovati probleme s kardiovaskularnim, endokrinim, imunološkim i živčanim simptomima.

5. Pokušajte jesti nešto hranjivo, poput jabuke ili nekih orašastih plodova, barem jednom dnevno

Kad se osjećate depresivno ili anksiozno, možete doći do ugodne hrane poput tjestenine i slatkiša kako biste ublažili dio napetosti. Međutim, ove namirnice pružaju malo prehrane. Pokušajte pomoći njegovati svoje tijelo voćem, povrćem, mršavim mesom i cjelovitim žitaricama.

6. Ako ste za to, idite u šetnju blokom

Istraživanje sugerira da tjelovježba može biti učinkovit tretman za depresiju jer je prirodno poboljšanje raspoloženja i oslobađa hormone koji osjećaju dobro. Međutim, za neke ljude vježbanje ili teretana mogu izazvati anksioznost i strah. Ako vam je to slučaj, potražite prirodnije načine kretanja, poput šetnje okolom ili traženja internetskog videa s vježbama koje možete raditi kod kuće.

7. Učinite nešto što znate da vam donosi udobnost, poput gledanja omiljenog filma ili listanja časopisa

Dajte sebi vremena da se usredotočite na vas i stvari koje volite. Vrijeme odmora izvrstan je način za opuštanje vašeg tijela i može odvratiti vaš mozak stvarima koje vam pomažu.

8. Ako neko vrijeme niste napustili kuću, razmislite učiniti nešto što vam djeluje umirujuće, poput popravljanja noktiju ili masaže

Tehnike opuštanja mogu poboljšati vašu kvalitetu života i mogu umanjiti simptome depresije i anksioznosti. Pronađite aktivnost koja vam odgovara i možete redovno vježbati, kao što su:

  • joga
  • meditacija
  • vježbe disanja
  • masaža

9. Pozovite nekoga s kim vam je ugodno razgovarati i razgovarajte o onome što osjećate, bilo da se osjećate ili nešto što ste vidjeli na Twitteru

Jake veze jedan su od najboljih načina da vam pomogne da se osjećate bolje. Povezivanje s prijateljem ili članom obitelji može vam pružiti prirodan poticaj i omogućiti vam pouzdan izvor podrške i ohrabrenja.

Kada razgovarati sa svojim liječnikom

Simptomi koji traju dva ili više dana mogu biti znak da imate depresiju, anksioznost ili oboje. Teški simptomi mogu uključivati:

  • problemi sa snom
  • neobjašnjive emocionalne promjene
  • iznenadni gubitak interesa
  • osjećaji bezvrijednosti ili bespomoćnosti

Ako se ne osjećate poput sebe i želite pomoć oko razumijevanja, zakažite sastanak kod svog liječnika. Važno je biti otvoren i iskren kako bi mogli u potpunosti razumjeti što se događa i dobiti jasnu sliku onoga što ste osjećali.

Kako doći do kliničke dijagnoze

Ne postoji niti jedan test koji bi mogao dijagnosticirati depresiju ili anksioznost. Umjesto toga, vaš će liječnik vjerojatno provesti fizički pregled i test za depresiju ili anksioznost. Zbog toga će vam postaviti niz pitanja koja će vam pomoći da steknu bolji uvid u ono što ste imali.

Ako rezultati nisu jasni ili ako vaš liječnik posumnja da su simptomi posljedica nekog drugog stanja, može odrediti testove kako bi isključio osnovne probleme. Krvni testovi mogu provjeriti razinu štitnjače, vitamina i hormona.

U nekim slučajevima liječnici opće prakse uputit će vas prema stručnjaku za mentalno zdravlje, poput psihijatra ili psihologa, ako se ne osjećaju sposobnim pravilno upravljati simptomima i stanjima ili ako sumnjaju da imate više od jednog stanja.

Što očekivati ​​od liječenja

Iako su depresija i anksioznost dva odvojena stanja, dijele mnoge iste tretmane. Njihova kombinacija može se koristiti za liječenje oba stanja istovremeno.

Terapija

Svaka vrsta terapije ima jedinstvene karakteristike zbog kojih je prikladnija nekim ljudima, a ne drugima. Vaš liječnik može preporučiti jedno ili više sljedećeg:

  • Kognitivna bihevioralna terapija (CBT). Pomoću CBT-a naučit ćete prilagoditi svoje misli, ponašanja i reakcije kako bi bili ravnomjerniji i racionalniji.
  • Interpersonalna terapija. Ova se vrsta usredotočuje na učenje komunikacijskih strategija koje vam mogu pomoći da se bolje izrazite.
  • Terapija rješavanja problema Ova se terapija fokusira na korištenje vještina suočavanja za upravljanje simptomima.

Liječenje

Nekoliko vrsta lijekova može se koristiti za liječenje depresije, anksioznosti ili oboje. Budući da se dva stanja preklapaju na više načina, jedan lijek može biti dovoljan za liječenje oba stanja. Vaš liječnik može propisati:

  • Antidepresivi. Dostupno je nekoliko klasa ovog lijeka, uključujući selektivne inhibitore ponovne pohrane serotonina (SSRI) i inhibitore ponovne pohrane serotonin-norepinefrina (SNRI). Svaka nosi jedinstvene koristi i rizike. Vrsta koju upotrebljavate uvelike će ovisiti o ozbiljnosti vaših simptoma.
  • Lijekovi protiv anksioznosti. Ovi lijekovi mogu pomoći u smanjenju simptoma anksioznosti, ali ne mogu pomoći u svim simptomima depresije. Neki od ovih lijekova trebaju se koristiti samo kratko vrijeme, zbog rizika od ovisnosti.
  • Stabilizatori raspoloženja. Ovi lijekovi mogu se koristiti za stabilizaciju raspoloženja kada antidepresivi sami po sebi ne djeluju.

Alternativna terapija

Hipnoterapija se ne primjenjuje široko u tretmanima psihoterapije, ali istraživanje sugerira da ovaj alternativni pristup zapravo može olakšati neke simptome oba stanja. To uključuje gubitak izvan fokusa, veću emocionalnu kontrolu i bolje upravljanje osjećajima samosvijesti.

Dno crta

Ne morate živjeti s neobičnim osjećajima, mislima ili drugim simptomima depresije ili tjeskobe. Razgovarajte sa svojim liječnikom ako ti osjećaji ili promjene traju duže od tjedan ili dva. Rani tretman je najbolji način za upravljanje uvjetima i pronalaženje tretmana koji su dugoročno učinkoviti.

Pronalaženje pravog liječenja za vas će možda trebati neko vrijeme. Za djelotvornost lijekova potrebna su dva tjedna ili više. Isto tako, možda ćete morati isprobati nekoliko lijekova kako biste pronašli pravu mogućnost za vas. Vaš liječnik će raditi s vama kako bi pronašao najbolju opciju.