Dijabetesa i orašastih plodova tipa 2

Istraživači kažu da jesti bademe, indijske indijske kaše i druge orašaste plodove pet puta tjedno može poboljšati zdravlje srca.

Podijeli na PinterestOrašasti plodovi mogu donijeti brojne dobrobiti, uključujući niži krvni tlak. Getty Images

Ako živite s dijabetesom tipa 2, jedenje orašastih plodova pet dana u tjednu može biti jednako kritično za vaše dugoročno blagostanje kao i redovita tjelovježba i provjeravanje šećera u krvi.

To je prema nedavnoj studiji, koja je objavljena u American Heart Association-u Cirkulacijsko istraživanje časopis.

U njemu su istraživači zaključili da, kada jedu 5 obroka orašastih plodova tjedno, pacijenti s dijabetesom tipa 2 imaju 17 posto niži rizik od kardiovaskularnih bolesti.

Uz to, osobe s dijabetesom tipa 2 koji su redovito konzumirali orašaste plodove imali su 34 posto niži rizik od smrti od kardiovaskularnih bolesti, 20 posto niži rizik od koronarne srčane bolesti i 31 posto smanjeni rizik od preuranjene smrti.

Jedenje orašastih plodova manje od pet puta tjedno i dalje nudi koristi, objasnili su autori studije, ali manje u usporedbi s onima koji gotovo svakodnevno jedu orašaste plodove.

Studija je također utvrdila da su posebno orašasti plodovi nudili najviše koristi vašem srcu. Uobičajene orašaste plodove uključuju bademe, brazilske orahe, indijske orahe, orahe, orahe makadamije, pekane, pistacije, pinjole, kestene i filete.

Važno je zapamtiti da kikiriki nije orah, već mahunarka. Iako kikiriki mogu biti dio cjelovite prehrane, nije dokazano da nude značajne zdravstvene prednosti orašastih plodova.

Zašto vaše srce voli orahe

Znanost koja stoji iza sposobnosti orašaste matice da poboljša vaše zdravlje srca zapravo je rezultat njihovog pozitivnog utjecaja na krvni tlak, sposobnost vašeg metabolizma u prehrambenim masnoćama, razini šećera u krvi, ukupnoj razini upala vašeg tijela i blagostanju krvne žile.

Smanjenje rizika od ovih zdravstvenih problema pomaže u smanjenju rizika od metaboličkog sindroma.

Metabolički sindrom karakterizira pet čimbenika rizika koji povećavaju vjerojatnost razvoja srčanih bolesti, dijabetesa tipa 2 i moždanog udara.

Pet faktora rizika uključuju:

  • povišen krvni tlak (veći od 130/85 mm Hg)
  • visoka razina šećera u krvi (inzulinska rezistencija)
  • višak masnoće oko struka
  • visoka razina triglicerida
  • niska razina dobrog kolesterola ili HDL

Za pacijente koji već žive s dijabetesom tipa 2, rizik od razvoja srčanih bolesti ili moždanog udara je visok. Poduzimanje koraka za smanjenje rizika od metaboličkog sindroma znači smanjenje rizika od ovih dodatnih stanja.

Metabolički sindrom dijagnosticira se na temelju kombiniranih pet procjena opsega struka, triglicerida u krvi na glavi, razine kolesterola, krvnog tlaka i razine šećera u krvi na glavi.

Ako vam liječnik propisuje redovitu tjelovježbu, odvikavanje od pušenja i gubitak kilograma, tada bi trebalo pomoći i svakodnevno posluživanje orašastih plodova.

"Drvene orašaste plodove dosljedno su pokazale kako smanjuju markere upale srčanih bolesti i dijabetesa, a pomažu u povećanju lipoproteina visoke gustoće koji štite vaše srce." Elisabeth Almekinder, Za Healthline rekao je RN, BA, CDE, slobodni pisac koji se specijalizirao za dijabetes i druga zdravstvena pitanja.

Lipoproteini visoke gustoće su kombinacija kolesterola, triglicerida i proteina, objasnio je Almekinder, također član Vijeće za dijabetes.

Lipoproteini igraju ključnu ulogu u apsorpciji i transportu dijetalnih masti u vašem tankom crijevu. Oni također prebacuju blagotvorni kolesterol i trigliceride iz jetre u druge dijelove tijela.

Unatoč zabrinutosti za zdravlje oko holesterola i triglicerida, vašem tijelu su potrebne određene količine oboje kako bi proizveo određene hormone i žuči u jetri. Kolesterol je također ključni građevni element osnovnog ljudskog tkiva, poput kože i hrskavice.

Orasi su rudnik zlata kada su u pitanju zdrave masti.

Dijetalna masnoća u orašastim plodovima primarno je mononezasićena, što je poznato po svojoj sposobnosti da snižava kolesterol i štiti vaše srce, navodi Mayo Clinic.

Prednosti ima u izobilju, ali ne prepucavajte se

"Kao i sve u umjerenim količinama, tako je i s orasima", podsjeća Almekinder.

Orašasti plodovi jedna su od namirnica najguštijih hranjivih sastojaka, a nude više od 200 kalorija, 15 grama masti i razne vrste vitamina i minerala u samo serviranje četvrtine šalice. Ako se nalazite na otoku i sve što morate pojesti je vreća pistacija, ovo je dobra stvar.

Međutim, ako sjednete s vrećicom pistacija gledati svoju omiljenu TV emisiju, lako je potrošiti 1,000 kalorija i više od 100 grama masti, a da toga ne shvatite.

„Za osobe s dijabetesom, orašasti plodovi imaju malo ugljikohidrata i visoku količinu masti koje polako podižu šećer u krvi", objasnio je Almekinder. "Stvar je gledanja količine koju pojedete i razmišljanja o orašastim plodovima kao začina umjesto da se trudi" sjesti i pojesti cijelu vrećicu "."

Da biste lako uključili orašaste plodove u svakodnevnu prehranu, Almekinder preporučuje da u salatu pospite borove orahe, promiješate narezane bademe u jogurt, dodate indijske orahe ili orahe glavnim jelima za večeru ili jednostavno zalogajite na razumnom posluživanju pistacija.

Samo ne zaboravite da je mjerenje vaših porcija veliki dio uključivanja orašastih plodova u redovnu prehranu.

"Matice su sjajne", dodao je Almekinder, "ali mnogo više od svega toga nije."

Đumbir Vieira je stručni pacijent koji živi s dijabetesom tipa 1, celijakijom i fibromijalgijom. Nađite njezine knjige o dijabetesu Amazon i njenim člancima o Dijabetes jak, Povežite se s njom Twitter i YouTube.