Ekcem i stres: što je veza?

Pregled

Atopijski dermatitis, poznatiji kao ekcem, može biti mučno stanje, posebno zbog mnogih okidača koji mogu izazvati izbijanje crvenih, svrbežnih osipa. Suho vrijeme, kućne kemikalije u šamponu ili pranju tijela i alergeni u zraku mogu uzrokovati pojavu ekcema.

Stres, jedan od najčešćih pokretača ekcema, može biti mnogo teže svladati jer možda ni ne shvaćate da ste pod stresom ili ne možete regulirati izvor stresa. To se posebno odnosi na posao, obitelj ili druge svakodnevne situacije koje su izvan vašeg nadzora. No, razumijevanje uzroka vašeg stresa i povezanosti s vašim ekcemom može vam pomoći da naučite kako se nositi s njim i spriječiti ga da uzrokuje epidemije.

Što istraživanje kaže?

Ekcem može imati nekoliko korijenskih uzroka. Kod nekih ljudi ekcem potječe od genetske mutacije koja utječe na sposobnost vašeg tijela da stvara kožni protein koji se zove filaggrin. Bez dovoljno ovog proteina, vaša koža može se lako osušiti. Zbog toga ste osjetljiviji na iritaciju i izbijanje kože. Iz alergijskih reakcija možete dobiti i ekcem.

Izbijanje ekcema, kao što je slučaj s drugim kožnim stanjima, može biti potaknuto stresom. Stres uzrokuje porast hormona kortizola (koji se ponekad naziva i hormon stresa). Kad vaše tijelo zbog stresa proizvodi veliku količinu kortizola, vaša koža može postati nenormalno masna. To tada može izazvati izbijanje ekcema. Jedna studija također sugerira taj stres otežava oporavak vašoj koži od iritacija i oštećenja kože. Stres ne samo da uzrokuje ekcem, već može i izbijati ekceme duže i učiniti da se osjećate više pod stresom. To može dovesti do naizgled beskrajnog ciklusa.

Druga studija pokazali su da stres tijekom trudnoće može dovesti dojenčad u opasnost od izbijanja ekcema. Ova studija proučavala je trudnoće gotovo 900 majki i njihove djece te otkrila da su žene s višom razinom anksioznosti tijekom trudnoće povećale šanse svoje djece da imaju ekcem kada imaju između 6 i 8 mjeseci.

Ostali pokretači ekcema

alergeni

Budući da ekcem može biti uzrokovan alergijskim reakcijama, izlaganje zagađenju ili drugim toksinima u zraku, kao i kemikalijama u svakodnevnim proizvodima, mogu izazvati izbijanje ekcema. Pelud, mačja i pseća perut, te plijesan, svi mogu izazvati proboj. Alergije na hranu, poput pšenice, jaja ili mliječnih proizvoda, također mogu izazvati provale.

Kemikalije

Korištenje šampona, balzama za umivanje ili pranje tijela s određenim kemikalijama također može izazvati pucanje. Ako možete prepoznati okidač okoliša svojih provala, pokušajte izbjeći one kemikalije ili alergene i koristite različite kozmetičke proizvode da ograničite svoju izloženost.

Pušenje

Budući da povišena razina stresa može potaknuti ekcem, neki osjećaju potrebu da puše cigaretu ili koriste drugi duhanski proizvod da bi smanjili stres. Ali pušenje može pogoršati vaš ekcem, a da i ne spominjem sve ostale negativne zdravstvene učinke. Jedna studija predložio da pušenje 10 ili više cigareta dnevno čini više osjetljivim na pucanje. Ako ste primijetili da stres uzrokuje provale, izbjegavajte pušenje kako vaši proboji ne bi bili tako ozbiljni. Istraživanja pokazuju da čak i pušenje nargila (koji se ponekad naziva i nargile ili vodene cijevi) može pokrenuti vaš ekcem.

Je li to više od stresa?

Neka istraživanja pokazuju da je anksioznost stalan pokretač izbijanja ekcema. Za razliku od stresa, anksioznost je teško kontrolirati bez lijekova. Jedna studija sugerira da anksioznost može izazvati somatizaciju, u kojoj osjetite fizičke simptome. Izljev ekcema jedna je od mogućih vrsta somatizacije zbog anksioznosti.

Razgovarajte sa svojim liječnikom ako imate stalne epidemije ekcema, čak i kad se ne osjećate stresno. Ako imate obiteljsku povijest ekcema, tjeskobe ili depresije, možda ćete trebati riješiti ta osnovna pitanja prije nego što ekcem primite pod kontrolu.

Prevencija

Mnogo je preventivnih mjera koje možete poduzeti kako biste izbjegli pucanje ekcema.

Smanjiti stres

Prvo, učinite sve što možete kako biste smanjili svoju dnevnu razinu stresa:

  • Vježbajte pola sata svaki dan ili tako nešto. To može uključivati ​​trčanje, dizanje utega ili druge lagane aktivnosti. Postavite dugoročne ciljeve kako biste postupno mogli ciljati kondiciju u svoju rutinu.
  • Meditirajte 10 minuta ili više dnevno.
  • Redovito provodite vrijeme s obitelji ili dobrim prijateljima.
  • Osigurajte barem sedam do osam sati sna svake večeri.

Promjene u načinu života

Možete i promijeniti način života kako biste smanjili izloženost okidačima ekcema:

  • Idite kod alergologa i testirajte se na alergene koji mogu potaknuti vaš ekcem. Nakon što naučite na što ste alergični, pokušajte što više izbjegavati izlaganje tim alergenima.
  • Koristite hidratantnu kremu najmanje dva puta dnevno (poput Jergena, Eucerina ili Cetafila) kako biste održali kožu vlažnom i manje osjetljivom na suhoću i iritacije. Korištenje dječjeg ulja na vlažnoj koži (nakon kupke ili tuširanja) također je učinkovito.
  • Kratke kupke ili tuševe (10-15 minuta) ponesite u toploj vodi. Topla voda može uzrokovati da se vaša koža lakše isuši. Koristite ulja za kupanje kad je to moguće kako biste održali kožu vlažnom.
  • Koristite blago pranje tijela ili sapun kako biste izbjegli prekomjerno izlaganje kemikalija i isušivanje kože.
  • Nakon kupke ili tuširanja, čistim ručnikom lagano i postupno osušite kožu ili rukama brzo obrišite vodu. Koristite hidratantnu kremu brzo, dok je vaša koža još vlažna.
  • Nosite odjeću koja omogućava da vaša koža diše i koja se ne trlja po vašoj koži što može izazvati iritaciju. Izbjegavajte materijale poput vune.

Vaš liječnik vam može propisati kortikosteroid ili topički inhibitor kalcineurina (poznat kao TCI) kako bi se ublažio osip na ekcemima i njihovi simptomi, poput svrbeža i crvenila. Neki kućni tretmani, poput kokosovog ulja, također mogu pomoći u ublažavanju simptoma ekcema i spriječiti daljnje izbijanje vlaženjem kože.

Opcije liječenja atopijskog dermatitisa »

pogled

Ekcem je teško u potpunosti izbjeći, jer se može prenijeti u obitelji i pokrenuti faktorima koji nisu pod vašom kontrolom, posebno alergenima i drugim nevidljivim uzrocima okoliša. Ali možete mnogo učiniti da smanjite broj izbijanja na najmanju moguću mjeru i da duljina izbijanja bude kratka i što udobnija.

Mnoge promjene načina života i tretmani, kao što su hidratantna krema, fitnes rutine i susreti s drugima koji također imaju ekcem, mogu vam pomoći ne samo upravljati ekcemom, već se i nositi s njim na zdrav, pozitivan način. S ekcemom pod nadzorom, možete smanjiti stres zbog kojeg imate izbijanja, a također smanjite stres koji nastaje kao posljedica ekcema.

Kućni tretmani i prevencija ekcema »