Glavobolja nakon vježbanja: 5 potencijalnih uzroka, liječenje i prevencija

Pregled

Nije neobično da vas boli glava nakon vježbanja. Možete osjetiti bol s jedne strane glave ili doživjeti lupanje boli kroz cijelu glavu. Nekoliko stvari može uzrokovati da se to dogodi.

U većini slučajeva to je nešto jednostavno što je lako popraviti.

Čitajte dalje kako biste saznali više o uobičajenim uzrocima i kako ih liječiti. Također ćemo objasniti kako izbjeći glavobolju nakon vašeg sljedećeg vježbanja.

1. Imate napornu glavobolju

Glavobolja od vježbanja je vrsta glavobolje koju pokreće neka vrsta tjelesne aktivnosti. To može biti bilo što, od kašljanja do napornog vježbanja. Možda ćete osjetiti da se pojavljuje za vrijeme ili nakon treninga.

Ljudi često opisuju naporne glavobolje kao pulsirajuću bol s obje strane glave. Bol može trajati bilo gdje od nekoliko minuta do nekoliko dana.

Ova vrsta glavobolje događa se samo s vježbanjem. Ljudi također imaju veću vjerojatnost da će razviti primarne glavobolje tijekom vježbanja u toplom vremenu ili na velikim visinama.

Glavobolja kod vježbanja može biti primarna ili sekundarna:

  • Primarne glavobolje od vježbanja događaju se iz nepoznatih razloga. Ali stručnjaci misle da bi to moglo biti povezano sa sužavanjem krvnih žila koje se događa kada vježbate.
  • Sekundarne glavobolje kod napornih aktivnosti slično su potaknute tjelesnim aktivnostima, ali taj je odgovor posljedica osnovnog stanja. Ovo osnovno stanje može biti u rasponu od jednostavne infekcije sinusa do tumora.

Imajte na umu da sekundarne glavobolje od napora obično dolaze s drugim simptomima, kao što su:

  • povraćanje
  • kongestija
  • krutost vrata
  • pitanja vizije

Vježbe glavobolje također mogu biti pogrešne za migrene izazvane vježbanjem.

Kako to liječiti

Ako vam često dolazi do glavobolje nakon vježbanja i imate bilo kakve druge neobične simptome, najbolje je zakazati sastanak s liječnikom kako biste isključili bilo koja osnovna stanja koja bi mogla trebati liječenje.

Inače, glavobolje u primarnom vježbanju često se prestanu događati samostalno nakon nekoliko mjeseci.

U međuvremenu, uzimanje bezreceptnih protuupalnih, poput ibuprofena (Advil), može pomoći. Također možete pokušati primijeniti grijaću podlogu na glavu kako biste otvorili krvne žile. Nema jastuka za grijanje? Evo kako napraviti jedan kod kuće.

Kako to spriječiti

Pijte tekućinu prije i za vrijeme vježbanja. Za neke, lagano zagrijavanje prije vježbanja može pomoći u sprečavanju glavobolje od vježbanja. U drugim slučajevima, smanjenje intenziteta vježbanja također pomaže u prevenciji.

Ali ako ti ne pomognu, ili smanjenje intenziteta nije opcija, uzmite indometacin ili naproksen snagom na recept. Za ove će vam trebati recept liječnika. Oboje može kod nekih ljudi izazvati iritaciju želuca. Ako ih ne možete uzimati, liječnik će možda predložiti da isprobate beta blokatore.

2. Dehidrirani ste

Dehidracija se događa kada vaše tijelo izgubi više tekućine nego što je potrebno. Šanse su da se znojite kada vježbate. To se računa kao gubitak tekućine. Ako ne pijete dovoljno vode prije vježbanja, lako je postati dehidriran.

Glavobolja je često prvi znak dehidracije. Ostali simptomi blage dehidracije uključuju:

  • pojačan osjećaj žeđi
  • osjećaj nesvjestice ili vrtoglavice
  • umor
  • smanjeno lučenje urina
  • proizvodeći manje suza
  • suha koža i usta
  • zatvor

Jača hidratacija može dovesti do:

  • pretjerana žeđ
  • smanjeno znojenje
  • nizak krvni tlak
  • ubrzano disanje srca
  • mokraća tamne boje
  • brzo disanje
  • potopljene oči
  • obrijana koža
  • groznica
  • oduzimanje
  • smrt

Teška dehidracija je hitna medicinska pomoć. Ako počnete javljati ove simptome, odmah potražite liječenje.

Kako to liječiti

Većina slučajeva blage hidratacije dobro reagira na nadoknadu izgubljene tekućine i elektrolita. To možete učiniti tako da pijete puno vode.

Sportski napitak može pomoći obnavljanju vaših elektrolita, ali oni često sadrže puno dodanog šećera koji može pogoršati glavobolju. Umjesto toga, pokušajte potražiti malo nezaslađene kokosove vode. Možete isprobati i naš recept za elektrolitski napitak koji možete napraviti kod kuće.

Kako to spriječiti

Pokušajte popiti 1 do 3 šalice vode tijekom sat ili dva prije vježbanja. Također možete nositi bočicu vode tijekom vježbanja, tako da možete napuniti tijelo dok se znoji. Pobrinite se i za čašu ili dvije nakon treninga.

3. Previše ste vremena proveli na suncu

Izloženost suncu može biti pokretač glavobolje kod mnogih ljudi, čak i kada ne vježbaju. To je posebno istinito ako je vruće.

Kako to liječiti

Ako ste vježbali vani na suncu i razvili glavobolju, zavirite unutra ako možete. Pokušajte provesti neko vrijeme u sobi s mračnim ili slabim osvjetljenjem.

Ako je vrijeme toplo, ponesite čašu vode i hladnu, vlažnu krpu. Stavite je na oči i čelo nekoliko minuta.

Uzimanje mlakog tuša također može pomoći.

Ako se nemate vremena ohladiti, možete uzeti i nesteroidne protuupalne, poput ibuprofena (Advil).

Kako to spriječiti

Prije nego što krenete vani na vježbanje, uzmite par sunčanih naočala ili šešir širokog oboda kako biste zaštitili lice i oči. Ako vam je toplo, možete pokušati omotati vlažnu bandanu oko vrata.

Nošenje male boce s raspršivačem koja sadrži hladnu vodu također može pomoći. Koristite ga za povremeno prskanje po licu. Obratite pažnju kada vam je vruće ili otežano i tražite daljnje hlađenje.

4. Šećer u krvi je nizak

Nizak šećer u krvi, koji se također naziva hipoglikemija, također može uzrokovati glavobolju nakon vježbanja. Šećer u krvi odnosi se na glukozu, koja je jedan od glavnih izvora vašeg tijela. Ako ne pojedete dovoljno prije vježbanja, vaše tijelo može sagorjeti kroz glukozu, što dovodi do hipoglikemije.

Glavobolja je jedan od glavnih simptoma hipoglikemije. Ostali simptomi uključuju:

  • mahanje
  • osjećajući se izuzetno gladan
  • vrtoglavica
  • znojenje
  • zamagljen vid
  • promjene u osobnosti
  • poteškoće s koncentracijom
  • dezorijentiranost

Kako to liječiti

Ako imate simptome niskog šećera u krvi, pokušajte odmah jesti ili piti nešto što sadrži 15 grama ugljikohidrata, poput čaše voćnog soka ili malog komada voća. Ovo je brzo rješenje koje bi vas trebalo zadržati na nekoliko minuta.

Obavezno pratite neke složene ugljikohidrate, kao što je komad tosti od cjelovitih žitarica, kako biste izbjegli još jedan pad.

Kako to spriječiti

Pokušajte pojesti hranjiv, uravnotežen obrok ili međuobrok u roku od dva sata od vježbanja. Cilj je nečega s proteinima, složenim ugljikohidratima i vlaknima kako bi se uravnotežio šećer u krvi. Izbjegavajte šećer ili prerađene, rafinirane ugljikohidrate.

Niste sigurni što jesti? Evo svega što trebate znati o jelu prije vježbanja.

5. Obrazac je isključen

Vježbanje u lošem obliku može dovesti do napetosti mišića, što se brzo može pretvoriti u glavobolju, pogotovo ako koristite mišiće vrata i ramena. Podizanje utega, guranje, drobljenje i trčanje mogu dovesti do napetosti u vratu ako se ne rade pravilno.

Kako to liječiti

Ako vaš trening uključuje stvari koje bi vam mogle nategnuti vrat, pokušajte nakon toga napraviti nekoliko nježnih strija. Evo 12 za početak. Ako oslobađanje napetosti ne čini baš trik, uzmite ibuprofen za olakšanje.

Kako to spriječiti

Odvojite malo vremena za uobičajene vježbanje pred ogledalom. Možete postaviti i svoj telefon za snimanje svog rada. Pogledajte ponavljanje da biste primijetili imate li problema s obrascem.

Ako niste sigurni u pravi način vježbanja, razmislite o tome da napravite sjednicu ili dvije s osobnim trenerom. Mogu vas provesti kako pravilno izvesti neke svoje uobičajene vježbe. Lokalne teretane mogu vas uputiti uglednog trenera.

Kada treba posjetiti liječnika

Iako se glavobolja nakon vježbanja obično ne brine, razmislite o dogovoru s liječnikom ako se čini da se počinju događati iz vedra neba.

Na primjer, ako radite istu rutinu vježbanja mjesecima bez ikakvih problema, ali odjednom počnite stvarati glavobolju, posjetite liječnika. Moglo bi se događati nešto drugo.

Također je najbolje potražiti liječnika ako vaše glavobolje ne reagiraju ni na jedan tretman, uključujući lijekove bez recepta.

Dno crta

Većina glavobolja vezanih uz vježbanje može se lako liječiti kod kuće, ali ponekad mogu biti znak osnovnog stanja. Jednostavne metode prevencije i kućnog liječenja trebaju vam pomoći u ublažavanju glavobolje. Ali ako oni ne učine trik, možda je vrijeme za razgovor s liječnikom.