Hladni tuš u odnosu na vrući tuš: Prednosti, naknadno vježbanje i još mnogo toga

Ako vam je vrući tuš ono što vaše tijelo žudi ujutro, niste sami. Većina ljudi držala je ručicu gore do kraja da bi osjetila toplu vodu po cijelom tijelu.

Ali jeste li znali da bi hladni tuševi također trebali imati mjesto u vašoj svakodnevnoj rutini?

Tako je – hladni tuševi. One koje se plašite ponijeti kad ste posljednja osoba ujutro. Ali ako im pružite priličnu priliku, možda ćete otkriti da vam se zapravo sviđa kako se osjećate nakon što uzmete jedan.

Bez obzira na to kako se osjećate prema bilo kojoj vrsti tuša, istraživanje pokazuje da i vrući i hladni tuševi imaju zdravstvene koristi kojih biste trebali biti svjesni.

Što je tako sjajno u hladnim tuševima?

Prednosti kupanja hladnog tuša uključuju:

  • smirujući svrbež kože
  • probudila te
  • povećanje cirkulacije
  • smanjenje bolova u mišićima nakon vježbanja
  • potencijalno povećati gubitak težine
  • užarena kosa i koža

Hladni tuševi smiruju svrbež kože

Adam Friedman, dr. Med, kaže da ako imate svrbež na koži ili na koži koja vas uzrokuje svrbež, hladni tuševi mogu vam pomoći prevladati osjećaj grebanja.

Hladni tuševi pomažu vam da se probudite ujutro

Kad vam taj hladni sprej udari u tijelo, dogodi se malo šoka. Ovaj se šok povećava:

  • unos kisika
  • srca
  • opreznost

Hladni tuševi povećavaju vam cirkulaciju

Povećana cirkulacija jedan je od glavnih razloga zbog kojeg stručnjaci preporučuju hladne tuševe.

Kako hladna voda udara u vaše tijelo i vanjske udove, to ograničava cirkulaciju na površini vašeg tijela. Zbog toga krv u vašim dubljim tkivima cirkulira bržim količinama da bi održali idealnu tjelesnu temperaturu.

U tom smislu, hladni tuš ima suprotan učinak vrućeg tuša za osobe s hipertenzijom ili kardiovaskularnim bolestima, jer izlaganje hladnim temperaturama pokreće krvožilni sustav da smanji upalu i može pomoći u sprečavanju kardiovaskularnih bolesti.

Hladni tuši pomažu smanjiti bol u mišićima nakon intenzivnih vježbi

Budući da hladna voda ima regenerativna svojstva, mišići će se opustiti i popraviti nakon napornog vježbanja.

Hladni tuši mogu pomoći povećati gubitak kilograma

Neke masne stanice, poput smeđe masti, mogu sakupljati toplinu sagorijevanjem masti. To čine kada je vaše tijelo izloženo hladnim uvjetima kao što je tuš.

Gerrit Keferstein, dr. Med., Kaže da se ove stanice uglavnom nalaze oko vrata i ramena. Dakle, savršeno za tuševe!

Hladni tuši daju vašoj koži i kosi zdrav sjaj

Iako je znanstveno istraživanje ograničeno s obzirom na učinak hladne vode na vašu kožu i kosu, anegdotski dokazi ukazuju na pozitivne učinke.

Wellness stručnjak Dr. Jacqueline Schaffer, dr. Med, kaže da hladna voda zateže i sužava protok krvi što vašoj koži daje zdraviji sjaj.

Prema članku objavljenom na web stranici NaturallyCurly.com, hladna voda zatvara i ojačava kutikule kose.

Također, hladna voda, za razliku od tople vode, ne isušuje sloj sebuma, prirodno podmazanu barijeru koja pruža zaštitu vašoj koži i kosi.

Kao posljedica utjecaja hladne vode, vjerojatnije je da će vaša kosa s vremenom postati jača i zdravija.

Ako ste uvjereni da hladan tuš potpuno ne dolazi u obzir, možda biste trebali preispitati svoju filozofiju. Za razliku od dugog popisa prednosti koje dolazi s hladnim tušem, popis nedostataka iznenađujuće je prilično kratak.

Slabe hladne tuševe:

  • Hladni tuševi možda nisu dobra ideja ako vam je već hladno, jer temperatura hladnijeg neće vam pomoći ugrijati ni na koji način. Zapravo vas može učiniti hladnijima i povećati vrijeme koje će vam trebati da se vaše tijelo ugrije.
  • Možda nisu dobra ideja i ako ste bolesni. U početku bi hladna temperatura mogla biti previše jaka za vaš imunološki sustav, pa je najbolje ublažiti hladnije temperature.

Zašto volimo vruće tuševe?

Ako imate problema s opuštanjem ili zaspavanjem noću, mogli biste se naći u toplom tušu kako biste ublažili stres tokom dana.

To je uobičajena praksa za opuštanje mišića prije spavanja, jer vrući tuševi aktiviraju parasimpatički živčani sustav zbog čega smo umorni, kaže Keferstein.

Ostale pogodnosti vrućih tuševa uključuju:

  • pruža olakšanje od respiratornih simptoma
  • pomažu kod mrlja
  • pomažući pri opuštanju mišića

Vrući tuševi pomažu kod prehlade ili respiratornih simptoma

Stojeći u toplom tušu s parom koja vas okružuje dugo se koristi kao prirodni lijek za smanjenje simptoma prehlade i kašlja. Toplina vode i pare može pomoći u:

  • otvoreni dišni putevi
  • otpustiti sluz
  • očistite nosne prolaze

Vrući tuševi pomažu kod mrlja

Vrući tuševi mogu vam pomoći da otvorite pore na koži, što vam omogućuje da očistite zarobljene nečistoće i ulje.

Vrući tuševi dobri su za opuštanje mišića

Biti u vrućoj vodi učinkovito pomaže u oslobađanju tjelesne napetosti i može pomoći u ublažavanju umora mišića.

Ali, da, voljeni vrući tuš ima i neke nedostatke.

No, dobra vijest je da ih ne morate potpuno odustati. Samo trebate malo smanjiti temperaturu i kasnije se pobrinuti za svoju kožu.

Slabe vruće tuševe uključuju:

  • Vrući tuševi mogu isušiti i nadražiti vašu kožu. Schaffer kaže da vruća voda nanosi štetu keratinskim stanicama koje se nalaze na najužem vanjskom sloju naše kože – epidermi. Razarajući ove stanice, stvara suhu kožu i sprječava stanice da se zaključavaju u vlazi.
  • Oni također mogu pogoršati određena stanja kože. Visoke temperature olakšavaju isušivanje kože i pogoršavaju stanja poput ekcema.
  • Vrući tuševi mogu vas izazvati svrbež. Friedman kaže da toplina može uzrokovati da mastociti (koji sadrže histamin) otpuštaju njihov sadržaj u koži i izazivaju svrbež.
  • I oni vam mogu povisiti krvni tlak. Ako imate problema s visokim krvnim tlakom ili kardiovaskularnim bolestima, previše tužan tuš može pogoršati ova stanja.

Dakle, koji je tip bolji?

Postoje očigledne prednosti i vrućih i hladnih tuševa, pa što biste trebali učiniti?

Pa, u idealnom svijetu Friedman kaže da biste trebali uzeti mlak tuš – pa je to podnošljivo – i nanijeti hidratantnu kremu na vlažnu kožu nakon kupanja.

Još jedan pristup pokušaju je ono što Keferstein opisuje kao kontrastni tuš, što je vjekovna tehnika koju je razvio dr. Sebastian Kneipp.

U osnovi vodu uzimate što hladniju i stoji u njoj jednu minutu. Kad je minuta više, vodu promijenite u tako vruću da biste je podnijeli dodatnih minutu.

Naizmjence mijenjajte jednu minutu hladnu i toplu u tri do pet ciklusa.

Kazao je da zdravstvene koristi dolaze od hladne vode koja sužava krvne žile. To znači da će sva krv otići u sredinu tijela.

Vruća voda će otvoriti krvne žile i sva krv opet izlazi na površinu. Ovo može u potpunosti ispumpati krv kroz mišiće i organe i izvrsno pomaže u regeneraciji i detoksikaciji.