Hrana koju treba izbjegavati s kiselinskim refluksom / GERD

Što je kiselinski refluks?

Refluks kiseline događa se kada sadržaj vašeg želuca poraste u jednjak. To se događa kada se donji ezofagealni sfinkter (LES) opušta i omogućuje želučanoj kiselini da uđe u vaš jednjak.

Vaš liječnik može vam dijagnosticirati gastroezofagealnu bolest (GERD) ako se to dogodi više od dva puta tjedno.

Nekoliko faktora povezanih s hranom može pridonijeti refluksu kiseline, kao što su:

  • položaj vašeg tijela nakon jela
  • količinu hrane koju pojedete tijekom jednog obroka
  • vrstu hrane koju jedete

Svaki od ovih čimbenika možete kontrolirati donošenjem pametnih odluka o tome kako i šta jedete. Promjena položaja tijela uspravnom držanju nakon obroka i jedenje manjih porcija može vam pomoći u sprečavanju refluksa. Međutim, znati koje namirnice treba izbjegavati može biti malo zbunjujuće.

U medicinskoj se zajednici još uvijek raspravlja o tome koja hrana zapravo uzrokuje simptome refluksa. Unatoč nedostatku konsenzusa, mnogi se istraživači slažu da je određene vrste hrane i pića najbolje izbjegavati kako bi se spriječilo slabljenje probave, žgaravica i drugi simptomi refluksa kiseline. Gubitak kilograma također može biti od pomoći u smanjenju simptoma.

Obrok s visokom masnoćom i pržena hrana

Masna hrana uglavnom snižava pritisak na LES i odgađa pražnjenje želuca. To može povećati rizik od simptoma refluksa. Da biste spriječili refluks, smanjite ukupni unos masti. Evo nekoliko namirnica visoke masnoće koje biste možda željeli izbjeći:

  • pomfrit
  • prženi luk s prženim lukom
  • čips
  • maslac
  • punomasno mlijeko
  • sir
  • sladoled
  • kiselo vrhnje visoke masnoće
  • kremasti preljevi sa visokom masnoćom
  • kremasti umaci i umaci
  • rezovi crvenog mesa s visokom masnoćom, poput mramornog sira ili osnovnog rebra

Začinjena hrana

Odlomak Nacionalni institut za dijabetes i probavne i bubrežne bolesti na njegovu listu uključuje začinjenu hranu koja može pogoršati simptome refluksa.

Neke studije sugeriraju da začinjena hrana može uzrokovati bol u trbuhu i simptome pečenja, ako imate funkcionalni gastrointestinalni poremećaj. Međutim, jedan učiti pokazali su da redovita izloženost kapsaicinu ne izaziva istu nelagodu kao povremena izloženost. Kapsaicin je sastojak koji čili paprike i čili u prahu imaju okus začinjenog. Istraživači su primijetili da konzumiranje začinjene hrane može zapravo poboljšati vaše simptome GERB-a ako ih jedete redovito.

Obratite pažnju na to kako se osjećate nakon jela određenu hranu. Uzmite u obzir toleranciju začina prilikom planiranja obroka.

Voće i povrće

Voće i povrće važan su dio vaše prehrane. Međutim, neke vrste mogu pogoršati simptome GERB-a. Sljedeće voće i povrće su uobičajeni prijestupnici:

  • ananas
  • agrumi, poput naranče, grejpa, limuna i limete
  • rajčica i hrana na bazi rajčice, poput umaka od rajčice, salse, čilija i umaka za pizzu
  • češnjak i luk

Ako ste u nedoumici, razgovarajte o svojoj razini tolerancije sa svojim liječnikom i dijetetičarem.

Napici

Nekoliko uobičajenih pića također može potaknuti simptome kod osoba s GERB-om. To uključuje:

  • alkohol
  • kava i čaj
  • gazirana pića
  • sokovi od citrusa i rajčice

Sa kofeinom ili bez njega, kava može potaknuti simptome refluksa. Međutim, neki ljudi s GERD-om dobro podnose kavu. Obratite pažnju na svoje simptome i konzumirajte samo napitke koje dobro podnosite.

Ostala hrana, lijekovi i dodaci

Brojne druge namirnice i lijekovi mogu uzrokovati da vaš LES slabo funkcionira. To može dovesti do simptoma GERD-a. Na primjer, nakon konzumacije možete osjetiti simptome:

  • čokolada
  • metvica, poput peperminta ili metvice
  • dodataka željeza ili kalija
  • antibiotici
  • aspirin ili druga sredstva protiv bolova
  • bisfosfonatima i niz drugih
  • alfa-blokatore
  • nitrati
  • blokatore kalcijevih kanala
  • triciklički
  • teofilin
  • procesirana hrana

Možda ćete biti u iskušenju da prestanete uzimati neki lijek ili dodatak ako mislite da povećava simptome refluksa kiseline ili žgaravicu. Uvijek razgovarajte s liječnikom prije nego što prekinete trenutne lijekove.

Promjene načina života mogu pomoći

Prilagođavanje prehrane i prehrambenih navika može vam pomoći smanjiti simptome refluksa kiseline i vaše potrebe za antacidima. Dugotrajna upotreba antacida može rezultirati neželjenim zdravstvenim efektima. To može pomoći jesti manje porcije i ostati u uspravnom položaju nakon jela. Izbjegavajte hranu s visokim udjelom masti, začinjenu hranu, te određeno voće, povrće i pića ako potaknu simptome.

Također možete primijetiti simptome nakon uzimanja lijekova ili dodataka. Ako se to dogodi, razgovarajte s liječnikom. Možda će moći preporučiti alternativne lijekove ili strategije za upravljanje simptomima.