Hrana s visokim i niskim kalijem

Veza bubrega i kalija

Ljudi koji imaju problema s bubrezima trebaju gledati koliko kalija oni uključuju u svoju prehranu. To je zato što bubrezi reguliraju kalij. Ako ne rade ispravno, kalij se možda neće pravilno izbaciti iz tijela.

Kako bi umanjili porast kalija, osoba koja ima kroničnu bolest bubrega trebala bi se držati dijeta s niskim kalijem između 1,500 i 2,000 miligrama (mg) dnevno. Ograničavanje fosfora, natrija i tekućine također može biti važno za osobe s disfunkcijom bubrega.

Općenita pravila

Torey Jones Armul, MS, RDN, CSSD, nacionalni glasnogovornik Akademije za prehranu i dijetetiku, nudi nekoliko glavnih pravila:

  • Izbjegavajte hranu bogatu kalijem poput krumpira, banana, integralnih žitarica, mlijeka i proizvoda od rajčice.
  • Pazite na porcije svih namirnica.
  • Budite oprezni s kavom. Nacionalna zakladna zaklada preporučuje osobama koje bi trebale ograničiti unos kalija u uzimanju kave na 1 šalicu dnevno

Još uvijek ima puno hranljivih, ukusnih opcija s niskim udjelom kalija za osobe s bubrežnim bolestima, kaže Armul. Tu se ubrajaju bobice, tikvice, kukuruz, riža, perad, riba i nemliječni nadomjestci.

Zamjena učinkovito

Tanjur govedine i krumpira – najznačajnija dijeta na Srednjem zapadu – sadrži veliku količinu kalija. Ali još jedan srdačni obrok, piletina i mrkva, znatno je niži.

3 unce (oz) pečene govedine i pola šalice kuhanog krumpira predstavljalo bi 575 mg kalija. Ali ista količina veličine piletine i mrkve? To dolazi do manje od 500 mg. Zamjena mrkve za kuhani karfiol, brokoli ili šparoge također vas drži u tom području.

Mnogo ribe u moru

Kada je riječ o ribi, razina kalija pada preko cijele linije. Želite izbjeći surfanje s visokim kalijem poput šargarepe, tunjevine, bakalara i grickalica. Porcije od 3 oz mogu sadržavati čak 480 mg kalija.

Niže na kraju, ista količina konzervirane tune ima samo 200 mg. Losos, plijen, riba i svinja rade oko 300 mg po obroku od 3 oz.

Voće s niskim udjelom kalija

Vandana Sheth, RDN, CDE, glasnogovornik Akademije za prehranu i dijetetiku, kaže da je neko voće idealno za one na dijeti sa niskim udjelom kalija.

Jabuka veličine teniske loptice ili mala ili srednja breskva sadrže manje od 200 mg kalija, kao i pola šalice bobica (kupine, borovnice, maline, jagode).

Treba izbjegavati voće s visokim kalijem kao što su mango, banane, papaje, šipak, suve šljive i grožđice.

Banane su također prepune kalija. Samo jedna banana srednje veličine sadrži 425 mg.

Izbor povrća s niskim udjelom kalija

Iako povrće obično sadrži puno kalija, Sheth kaže da postoji puno mogućnosti svježeg povrća za one koji trebaju paziti na razinu kalija. Povrće koje sadrži manje od 200 mg po obroku uključuje:

  • šparoge (6 koplja)
  • brokula (pola šalice)
  • mrkva (kuhana pola šalice)
  • kukuruz (pola uši)
  • žuta tikvica ili tikvice (pola šalice)

Izbjegavajte krumpir, artičoke, grah, špinat, zelje repe i rajčice. Pola šalice suhog graha ili graška može sadržavati čak 470 mg kalija.

Stvorite svoje recepte

Objavite popis namirnica s niskim udjelom kalija u hladnjaku radi jednostavne reference, predlaže Sheth.

"Iskoristite kuharske knjige s niskim udjelom kalijuma i besplatne recepte koje možete naći na internetu, poput knjiga o obiteljskoj receptu za hranu s motivima bubrega i Kidney Cooking", kaže ona.

"Ako se trudite slijediti dijetu s niskim udjelom kalija, zakažite sastanak s renalnim dijetetičarom u lokalnom wellness centru ili dijaliznom centru. Registrirani dijetetički nutricionist koji je upoznat s bubrežnom bolešću može pružiti prijedloge hrane i plan obroka posebno prilagođen vašem načinu života. "

Ne udvostručite pomfrit

Ponekad su ljudi prisiljeni jesti u bijegu. To je u redu, samo imajte na umu koliko kalija dobivate. Američki proizvod za brzu hranu je cheeseburger i pomfrit. Čizburger brze hrane sadrži između 225 i 400 mg kalija.

I jedna mala narudžba pomfrita? Ogromnih 470 mg kalija u samo 3 oz. Samo 1 oz slanog čipsa od krumpira sadrži 465 mg.

Imajte na umu što pijete

Kada je riječ o pićima, mlijeko sadrži prilično malo kalija. Jedna šalica mlijeka može sadržavati čak 380 mg, dok čokoladno mlijeko sadrži 420 mg.

Pola šalice soka od rajčice ili povrća sadrži oko 275 mg kalija, pa će vam možda biti bolje sok od naranče, koji sadrži samo 240 mg.

Gotovo po umaku

Punjenje tjestenine i riže možda nije nešto što mnoge knjige o prehrani preporučuju, ali obje imaju prilično malo kalija. Sadrže između 30 i 50 mg po pola šalice. Međutim, trebali biste paziti što stavljate na njih. Samo pola šalice umaka od rajčice ili rajčice može sadržavati čak 550 mg kalija.

Ne idite prenisko

Kao što je važno i osobama s bubrežnim bolestima da ne pretjeruju s kalijem, isto tako ne biste trebali proći bez njega. Obavezno unosite barem malo kalija u svoju prehranu. Srećom, lako je dobiti kalij u općenito uravnoteženoj prehrani.

Kalij je ključno hranjivo sredstvo koje koristimo za održavanje ravnoteže tekućine i elektrolita u našem tijelu, kaže Josh Axe, certificirani stručnjak za prehranu. Potreban je za rad nekoliko organa, uključujući srce, bubrege i mozak. Razgovarajte sa svojim liječnikom i dijetetičarom o tome koja je prava količina kalija za vas.