Informacije o zdravlju žena: sve što trebate znati

Žensko zdravlje

Zdrave navike su najbolji način da izbjegnete bolest, produžite život i živite sretnije. No, u kaosu ženskog svakodnevnog života, zdrav život može oduzeti mjesto poslovima, poslu, užurbanom rasporedu i još mnogo toga. Poduzmite ove jednostavne korake prema dužem i zdravijem životu.

Kreni

Bolest srca je vodeći uzrok smrti američkih žena. U Sjedinjenim Američkim Državama, 1 od 4 žena umire od bolesti srca. Vježbanje je jedan od najboljih načina za sprečavanje srčanih bolesti i održavanje vašeg krpelja. To je također korisno za vaše mentalno i zdravlje kostiju.

Težite 30 minuta kretanja najmanje četiri dana tjedno. Aerobna, ili kardio, vježbanje je najbolje. Ovo uključuje:

  • hodanje
  • trčanje
  • ples
  • plivanje

Pomiješajte rutine i držite planove vježbanja uzbudljivim isprobavanjem različitih aktivnosti. Pozovite prijatelja da vam se pridruži zbog odgovornosti i ohrabrenja.

Kardio sam po sebi nije dovoljan za optimalno zdravlje i kondiciju. Trebali biste je kombinirati s nekom vrstom treninga snage. Trening snage jača mišiće, pojačava metabolizam i pomaže vam u održavanju jačih kostiju. To je posebno važno kod žena u postmenopauzi.

Započnite već danas s ovim tonirajućim vježbama za žene.

Jedite uravnoteženu prehranu

Hranjiva dijeta temelj je zdravog načina života. Osim gubitka težine i održavanja tjelesne težine, jedenje uravnotežene prehrane presudno je za cjelokupno zdravlje žene. Dobra hrana pruža vitamine, minerale i hranjive tvari koje su važne za rast, dobrobit i razvoj.

Jedenje uravnotežene prehrane započinje s izbjegavanjem nezdrave hrane. Pakirana i prerađena hrana često je puna šećera, soli, nezdravih masti i kalorija. Izbjegavajte lažne stvari i odlučite se za dobre stvari, poput:

  • svježe voće i povrće
  • cjelovite žitarice
  • Hrana bogata vlaknima poput graha i lisnatog zelenila
  • svježa riba
  • mršavi rezovi mesa i peradi
  • zdrave masti poput orašastih plodova, sjemenki i maslinovog ulja
  • mliječno mlijeko s niskim udjelom masti

Evo savjeta za kupovinu namirnica: Kupite obod trgovine. Ovdje ćete pronaći svježu hranu. Pokušajte izbjeći unutarnje hodnike na kojima živi većina boksovane i prerađene hrane.

Također, obavezno napravite popis i držite ga se, a ne kupujte gladno. Veća je vjerojatnost da ćete se odlučiti za nezdrav i odabrati hranu koja vam nije potrebna kad vam trbuh zaudara.

Uz to, uravnotežena prehrana je kamen temeljac mršavljenja. Ako se nosite s dodatnom težinom, možete povećati rizik od nekoliko stanja, uključujući rak, dijabetes i bolesti srca. Ovih 26 savjeta o mršavljenju koji se temelje na dokazima mogu vam pomoći izgubiti kilograme jednom zauvijek.

Ženski vitamini

Možete uzimati svakodnevno multivitamine, ali jedenje hrane bogate vitaminima dovodi do dodatnih prednosti zdravih vlakana i minerala. Jedite raznoliku hranu u raznim bojama i trebali biste zadovoljiti svoje potrebe za vitaminima, mineralima i vlaknima bez potrebe za dodatkom.

Zdravo starenje

Starenje je dio starenja i mudrijeg stana, ali to ne znači da morate trpiti neizbježne bolove i bolove u ležećem položaju.

Za žene zdravo starenje uvelike ovisi o zdravom životu. To je sjajna vijest, jer toliko toga što možete učiniti da budete zdravi danas, spriječit će vas da se sutra ne osjećate više. To uključuje jesti zdravu prehranu, ostati aktivni i imati redovne zdravstvene prozore.

Zdravo starenje također naglašava stvari koje ne bi trebali raditi, poput upotrebe duhanskih proizvoda i pijenja viška alkohola. Možete pomoći i polaganom starenju tako što ćete naučiti upravljati stresom i nositi se s problemima mentalnog zdravlja koji će se prirodno pojaviti tijekom vašeg života.

Međutim, starenje nije samo kako se vaše tijelo osjeća. Tako je i kako izgleda. Možete spriječiti male mrlje i točkice zbog kojih naša koža izgleda starije nego što osjećamo. Izbori povezani s kožom koje donosite u dvadesetim godinama, poput sunčanja i dugih dana na bazenu, promijenit će njihove ružne glave s godinama.

Da biste se zaštitili od bora, starosnih mrlja, pa čak i raka, krenite na kremu za sunčanje s SPF-om od najmanje 15. Nosite zaštitnu odjeću i sunčane naočale i pokušajte izbjeći sunce u potpunosti sredinom dana. Ako uočite promjene na pjegama ili nove ili neobične mrlje, potražite svog dermatologa.

Zdrav seksualni život

Seksualno zdravlje je za života doživotno pitanje. Ženskom seksualnom zdravlju je potrebno desetljeće i obuhvaća različita pitanja, od sprječavanja nenamjerne trudnoće do pojačanja propadajućeg libida.

Na početku vaših seksualno aktivnih godina, naglasak seksualnog zdravlja pada prvenstveno na ove kategorije:

  • zaštita od spolno prenosivih infekcija (SPI)
  • pronalaženje metode kontrole rađanja ili planiranja obitelji koja djeluje za vas
  • ima redovite STI preglede, Pap briseve i zdjelice

Kasnije u životu, vaše potrebe mogu se promijeniti. Mnoge od ovih promjena podudaraju se s drugim fizičkim promjenama koje možda doživljavate. Ovi problemi uključuju:

  • nizak libido ili seksualni nagon
  • nemogućnost postizanja orgazma
  • smanjeni odgovor na seksualnu stimulaciju
  • nedovoljno prirodno podmazivanje za seks
  • nelagodan ili bolan seks

Zdrav seksualni život donosi mnogo nagrada, a ne radi se samo o kalorijama sagorjenim među plahtama. Žene zdravog seksualnog života mogu imati manji rizik od kardiovaskularnih događaja – visokog krvnog pritiska i srčanih udara – od muškaraca. Žene mogu – i trebaju – žeti nagradu za snažan seksualni život tokom svojih godina. Evo kako žene mogu imati zdrav seks.

Vrijeme je za bebu

Bilo da ste trudni, pokušavate zatrudnjeti ili ste to tek počeli razmatrati, zdrav život vaše bebe započinje s pripremama. Čak i prije nego što napravite test trudnoće, možete poduzeti značajne korake da zaštitite zdravlje svoje buduće bebe.

Briga o sebi brine o svojim budućim bebama. Neka ponašanja, uključujući konzumiranje alkohola i pušenje, mogu naštetiti vašoj bebi. Oni također mogu povećati rizik od komplikacija. Ako vam je potrebna pomoć u zaustavljanju, razgovarajte s liječnikom o dokazanim metodama ili grupama podrške.

Isto tako, možete povećati svoje šanse za zdravo dijete jedući uravnoteženu prehranu, uzimajući prenatalne vitamine, biti aktivni i paziti na rane znakove trudnoće. Započnite ovdje ako vas zanima što možete očekivati ​​tijekom trudnoće.

Dobro roditeljstvo

Biti roditelj je težak i naporan posao. Međutim, to je i nevjerojatno korisno.

Imat ćete pitanja i trebat će vam pomoć. Od vitalnog je značaja jaka mreža za podršku prijatelja i članova obitelji. Kad trebate nekoga da pokupi vaše bolesno dijete ili se pojavi na nogometnoj utakmici, tako da vaš mali ima obožavatelja, ovoj skupini ljudi bit će važan resurs.

Međutim, doći će vrijeme kada ni ti ljudi ne mogu pružiti vam podršku i pomoć. Tada se možete obratiti internetskoj zajednici roditelja suočenih s istim usponima i padovima, pitanjima i brigama i brigama i nevoljama kao i vi. Iako vam možda nisu susjedi, aspekti internetskih foruma za roditeljstvo u zajednici mogu postati vaš izvor resursa kad završite s duhovitošću. Započnite s ovim popularnim forumima za roditelje.

Zdravlje dojke

Rak dojke jedna je od najčešćih vrsta raka kod američkih žena. Ako imate obiteljsku ili osobnu povijest raka dojke, rizik za razvoj ovog stanja je veći.

Radna skupina za preventivne službe Sjedinjenih Država (USPSTF) preporučuje da žene prosječnog rizika imaju mamografski pregled svake dvije godine u dobi između 50 i 74 godine. Oni također preporučuju ženama s prosječnim rizikom da obole od raka prvi pregled u dobi od 40 godina ,

Međutim, mnogi se liječnici i medicinske skupine ne slažu s USPSTF-om i još uvijek preporučuju godišnje mamografije počevši od 40. godine. Vaš liječnik može preporučiti početak ranije ako imate obiteljsku anamnezu raka dojke. Isto tako, ovi medicinski stručnjaci također potiču žene da mjesečno provode samopregleda, počevši od 20. godine. Saznajte više o raku dojke, riziku i onome što možete učiniti kako biste spriječili dijagnozu.

Suočite se sa stresom

Karijera. Djeca. Obitelj. Prijatelji. Volonterski rad. Mnoge žene plivaju u stresu i odgovornostima, što se može očitovati više od sijedih vlasi. Prekomjerni stres može se pretvoriti u:

  • visoki krvni tlak
  • uznemiren želudac ili druga gastrointestinalna pitanja
  • bol u leđima
  • sukobi u odnosima
  • poteškoće sa spavanjem
  • debljanje u trbuhu

Možete upravljati stresom tehnikama opuštanja, kao što su:

  • terapija
  • Molitva
  • meditacija
  • joga ili tai chi
  • vježba

Ovih 11 znakova i simptoma mogu značiti da imate previše stresa.

Izbjegavajte poznate zdravstvene rizike

Mnoga zdravstvena pitanja česta su i kod muškaraca i kod žena. Međutim, neki su uvjeti možda češći kod žena ili utjecati na žene drugačije nego kod muškaraca. To uključuje:

Srčana bolest

Srčane bolesti vodeći su uzrok smrti među američkim ženama. Uz to, žene češće umiru nakon srčanog udara od muškaraca.

Udar

Žene imaju veću vjerojatnost za moždani udar od muškaraca. Muškarci i žene dijele mnoge od istih faktora rizika za moždani udar, uključujući visoki krvni tlak i visoki kolesterol. Međutim, žene imaju nekoliko jedinstvenih čimbenika rizika. To uključuje:

  • uporaba rađanja
  • trudnoća
  • nadomjesna hormonska terapija

Pitanja mokraćnog sustava

Žene imaju kraću uretru, što znači da bakterije imaju manju udaljenost prije putovanja prije nego što dođu do vašeg mjehura i započnu infekciju. Iz tog razloga, problemi sa mokraćnim putevima, uključujući infekcije i inkontinenciju, češći su kod žena.

Unos alkohola

Muškarci imaju veću vjerojatnost da zloupotrebe alkohol i postanu ovisni o njemu. Međutim, utjecaji kronične uporabe alkohola su veći na žene nego muškarci. Te komplikacije uključuju bolest srca i rak dojke. Uz to, bebe rođene od žena koje piju alkohol tijekom trudnoće mogu imati stanje zvano fetalni alkoholni sindrom. To može dovesti do oštećenja mozga i kašnjenja u učenju.

Depresija

Žene češće pokazuju znakove depresije nego muškarci. U dobi od 14 do 25 godina jesu žene dvaput vjerovatnije da će muškarci imati depresiju. Taj se omjer sužava s godinama.

osteoartritis

Iako se ovaj uobičajeni oblik artritisa može javiti i kod muškaraca i kod žena, on je češći kod žena starijih od 45 godina.

Spriječiti bolest

Jedan od načina prevencije bolesti i infekcija je izbjegavanje pušenja. Također biste trebali izbjegavati one koji to čine. Pušenje iz druge ruke može biti jednako opasno kao i pušenje.

Ostali poznati rizici po zdravlje uključuju droge i alkohol. Za žene umjerena količina alkohola iznosi 12 unci piva, 5 unci vina ili otprilike 1 uncu alkoholnih pića svaki dan. Jedna čaša vina od pet unci dnevno može vam pomoći smanjiti rizik od srčanih bolesti, ali više od toga povećava rizik od raka i drugih stanja.

Dobro zubno i oralno zdravlje nadilazi zasljepljujuće bijeli zub. Svakodnevno četkanje i grickanje uklanja šupljine, bolesti desni, pa čak i vašeg liječnika, jer zdravi zubi i desni mogu smanjiti rizik od srčana bolest.

Posjetite liječnika

Osim pregleda dojke i ginekoloških posjeta, obavezno redovito posjetite svog liječnika radi kontrolnih pregleda i pregleda. Trebali biste imati krvni rad, biometrijske podatke poput krvnog tlaka i težine i druge mjere preventivnog testiranja koje se vrše na godišnjoj tjelesnoj razini. Ovi testovi mogu ublažiti potencijalne probleme u pupoljku.