Isprobajte ovih 5 ukusnih namirnica koje pomažu promicanju zdravlja kože

Isprobajte ove namirnice za promicanje zdravlja kože

Kao registrirani dijetetičar, jedno od češćih pitanja koje mi postavljaju čitatelji i klijenti odnosi se na zdravlje kože – posebno kako dobiti blistavu, bistru kožu.

Također iz prve ruke znam kako je to imati kožu koja sjedi na obje strane spektra i koja ima sve, od akni u tinejdžerskim i ranim 20-ima do sada čiste i blistave kože. Tijekom onih vremena kada mi je koža bila manje nego nevjerojatna, otkrila sam da je, osim što sam smanjila razinu stresa, uklanjanje određenih okidača hrane iz prehrane pomoglo mojoj koži da se poboljša.

Iako postoji mnogo namirnica koje mogu pružiti brojne prednosti kada je u pitanju zdravlje kože, postoje neki kojima se osobno obraćam. Pogledajte mojih najdražih pet u nastavku.

Mrkve

Postoji dobra šansa da ste već čuli da je mrkva dobra za vaše oči, ali jeste li znali da mogu učiniti čuda i za vašu kožu? Hrana bogata beta karotenom, poput mrkve, može vam biti od pomoći smanjenje osjetljivosti na sunce među određenim ljudima. Dobar je i izvor vitamina C koji može pomoći koži da brže zacijeli.

Kako ih dodati u svoju prehranu

Isprobajte pečenu mrkvu s iscijeđenim sokom od svježeg limuna i kapljicom tahinija. Tahini (zdrave masti) pomoći će vašem tijelu da upije antioksidante topljive u mastima, poput vitamina A i E, tako da možete dobiti taj sjaj.

Masna riba

Volim pokušati u svoje obroke ugraditi svježu ribu, posebno masnu ribu poput lososa.

Masna riba često se uključuje u zdravu prehranu jer je izvrstan izvor omega-3 masnih kiselina i proteina. Omega-3 mogu pomoći u smanjenju upale što može pridonijeti crvenilu lica i aknama. Može i smanjiti upalu od psorijaze.

Uz to, masna riba je izvrstan izvor minerala cinka. Studije pokazuju da niska razina cinka može pridonijeti upali kože i aknama.

Kako ga dodati u svoju prehranu

Postoji nekoliko ukusnih masnih vrsta ribe koje možete ugraditi u svoju prehranu. To uključuje:

  • losos
  • haringa
  • skuša
  • sardine

Pokušajte peći losos sa svježim limunom i koprom, a poslužite uz prethodno spomenutu jelo od mrkve i tahinija.

avokado

Taj tost s avokadom možda radi više za vas nego samo djeluje kao ukusan doručak. Masti koje se nalaze u avokadu (smatraju se mononezasićenim i polinezasićenim mastima) važan su makronutrijent u zdravlju kože. Jelo je dovoljno masti povezan održavati kožu podatnom i fleksibilnom. Ovo voće je i odličan izvor vitamina E, koji igra važnu ulogu u zdravlju kože.

Avokado također sadrži lutein i zeaksantin, koji mogu oba pomoći u zaštiti kože od sunčevih štetnih UV zraka koje mogu izazvati bore.

Kako ih dodati u svoju prehranu

Postoji nekoliko načina kako u svoje obroke uključiti avokado. To uključuje:

  • smoothies
  • bacio u salatu s rajčicom
  • proizveden u guacamole
  • na tost

Bobice

Bobice su odličan izvor antioksidanata, kao i flavonoida, što može pomoći održavanju sitnih linija i treptaja.

Sadrže i velike količine vitamina C, ključnog hranjivog sastojka koji igra ulogu u proizvodnji kolagena. Ovaj strukturni protein odgovoran je za održavanje kože, ispupčenom i otpornom. S vremenom proizvodnja kolagena opada, ali dodavanje bobica u vašu prehranu može vam pomoći.

Kako ih dodati u svoju prehranu

Probajte bobice:

  • Sami
  • u smoothie
  • na vrhu kaše ili hladne žitarice

Dno crta

Brojna pitanja mogu utjecati na zdravlje kože, bilo da se radi o stresu, hormonima ili čak onome što jedemo. Iako postoje mnoge metode za pomoć u borbi protiv problema s kožom, u nekim slučajevima hrana može djelovati kao preventivna mjera ili čak pomoći umanjivanju simptoma iz određenih stanja kože. Dakle, sljedeći put kada se vaša koža osjeća manje od zvjezdanog, razmislite o dodavanju ovih pet namirnica svojoj prehrani.

McKel Hill, MS, RD, osnivač je Prehrana oduzeta, web mjesto za zdrav život posvećeno optimizaciji dobrobiti žena diljem svijeta putem recepata, savjeta o prehrani, fitnessu i još mnogo toga. Njezina kuharica "Prehrana skinuta" bila je nacionalni bestseler, a sudjelovala je u časopisima o fitnessu i časopisu za žensko zdravlje.