Istinite priče o maminom mozgu i kako vratiti oštrinu

Ako ste ikad stavili svoj mobitel u zamrzivač ili promijenili pelenu dva puta, znate o maminom mozgu.

majka prekriva lice dok se odmara s djetetomPodijeli na Pinterest

Jeste li ikad bijesno tražili naočale da biste shvatili da su vam cijelo vrijeme na licu? Ili ste koristili svjetiljku na svom mobitelu dok je kopao po pukotinama kauča tražeći (licem u dlan) svoj mobitel?

Jeste li zaboravili svoje važno drugo ime tijekom ležernog razgovora s potpuno novim poznanikom koji je – pričekajte – imao točno isti nadimak?

Ako ste odgovorili da na bilo koje (ili sva) pitanja, možda patite od maminog mozga.

To je fenomen novog roditelja koji našu duhovitost i oštrinu može ugasiti tijekom trudnoće i prvih dana majčinstva. Izostanak spavanja, hormoni i napori pretvaraju nas u istinsko hodanje, govoreći majke.

Ali može biti još toga: A 2017 studija pokazalo je da očekuju da će žene osjetiti promjene u količini sive tvari tijekom onih umornih 9 mjeseci i više.

Nadalje, ova stanična aktivnost najizraženija je u prednjem i vremenskom režnjevu koji su nam odgovorni za obavljanje svakodnevnih kognitivnih zadataka, uključujući socijalnu interakciju. (Je li zbog toga jednostavni razgovori s kolegama i poznanstvima bili bojno granični kad sam bila trudna?)

Moj slučaj s maminim mozgom bacio se u visoku brzinu kad sam bio star oko 7 mjeseci – i, dobro, troje djece kasnije, nisam siguran da sam se potpuno izvukao iz magle. Ako ste i vi u sumornoj sredini ovog uobičajenog stanja, tu sam da vam kažem da niste sami.

Međutim, postoje načini na koje možete ublažiti „kašu“ i izoštriti svoje vještine. U znak solidarnosti dijelim nekoliko istinitih priča o maminom mozgu, plus nekoliko praktičnih savjeta koji će vam pomoći da se vratite natrag.

Istinite priče o maminom mozgu

Neki kolege roditelji bili su dovoljno velikodušni da podijele vlastite trenutke s maminim mozgom.

Sok od jabuka

Moj 7-godišnji sin pitao me za kutiju soka od jabuka. Prišao sam frižideru, izvadio jedan i predao ga svom petomjesečniku u svojoj stolici.

Kad me je sin gledao kao da imam deset glava, shvatio sam svoju grešku, nasmijao se, zgrabio je natrag, probio vrhom kutije sok slamom i zatim ga vratio djetetu.

Nejasna situacija

Moj suprug i ja odlazili smo na prvu noćnu vezu od kada se naš mali rodio. Nakon 8 tjedana tuširanja samo prema potrebi, željela sam se osjećati – usuđujem se reći – seksi.

Oprala sam kosu i obrijala se za tu priliku. Zamišljala sam kako se vilica svoga muža spušta na zemlju kad sam izašla iz spavaće sobe. Pa kad se, umjesto toga, počeo histerično smijati, bio sam zbunjen.

Ispada da sam obrijao samo jednu nogu – potpuno nisam shvaćao da ljuljam jedan glam gamaš, jednu vunu nogu.

Binky mješavina

U to vrijeme pokucao sam kroz vrata kako bih stigao na sastanak. "Hej, dušo, možeš li tek dati djetetu njenu pilulu prije nego što kreneš", pitao je moj muž dok je odskakutao našu zaljubljenu kćer na koljeno. Nema problema.

Smjestio sam njezinu voljenu binkiju na pult, otrčao do moga muža i ubacio ga … u usta. Nikad neću zaboraviti dotične poglede potpune zbrke i blage užasa na licima svoga muža i kćeri.

Gledajte i perite

Donio sam baby monitor u praonicu rublja kako bih mogao gledati kako spava 6 mjeseci, umočio prljavi tovar, pokrenuo perilicu i izašao van. Bio sam zbunjen kad nigdje nisam mogao pronaći monitor.

Pa, valjda je trebalo namakanje i zavrtanje. Morao sam, naravno, kupiti novi monitor. Pogodi što? Taj je slučajno odbačen u smeće samo nekoliko tjedana kasnije.

Nevolje u tjednu

To je bio moj prvi put da odlazim iz škole za svoju stariju djecu bez pomoći otkako se rodilo moje novo dijete. Bila sam tako ponosna na sebe što sam savladala jutarnju ranu i ubacila sve troje djece u auto.

Kad smo se privukli do područja autoputa, zbunila sam se jer doslovno nije bilo linije. Nije bilo ljudi. Bilo je nulte aktivnosti. Možda zato što je bila subota.

Pretpostavljam da bih to mogao smatrati praksom, ali prošlo bi još dva tjedna prije nego što zapravo opet budemo rani.

4 načina za vraćanje oštrine

Iako se nešto može reći za smijeh koji su pružali prethodne priče, može biti frustrirajuće osjećati se maglovito i izvan igre. Ako želite smanjiti učinke maminog mozga, pokušajte sljedeće.

Jedite dobro i uzmite svoje vitamine

Teško je usredotočiti se na jedenje zdravih obroka između neprestane njege i beskrajnih promjena pelena, ali voće i povrće bogato antioksidansima poput borovnica, brokule i naranče zapravo hrane trbuh i vaš um.

Ove namirnice za jačanje mozga pomažu u borbi protiv slobodnih radikala koji mogu uzrokovati upalu zamagljivanja mozga. Orašasti plodovi, jaja, zeleni čaj, tamna čokolada i kava (sve to pozdravlja obavezni mamacni eliksir) također su korisni.

Omega-3 masne kiseline u lososu ili u onim prenatalnim vitaminima (koji vaš liječnik može preporučiti ako traje dojenje) također potiču rast mozga i živčanih stanica potrebnih za učenje.

Pokreni svoje tijelo

Kao iscrpljena mama, možda ćete biti u iskušenju da svoje ograničeno „ja-vrijeme“ provedete vežeći na kauču. To se zove briga o sebi i može biti blaženo. Ali kad možete prikupiti energiju za motiviranje, pomicanje tijela i fizičku vježbu – vaše tijelo i mozak zahvalit će vam.

Vježba uzrokuje oslobađanje endorfina koji povećavaju raspoloženje, smanjuje umor i povećava vašu opću sposobnost opuštanja. Nadalje, može vam izoštriti mentalnu oštrinu tako što ćete povećati protok krvi i kisika u mozak i povećati proizvodnju hormona koji potiču rast moždanih stanica.

Pripnite mačku

Ja znam ja znam. Koji novi roditelj nije očajan još nekoliko dragocjenih namigivanja? Možda ovdje propovijedam zboru, ali više spavanja znači veću sposobnost mozga. Ako se trudite ostati budni i usredotočeni, isprobajte 20-minutnu dnevnu mačku.

Prema Nacionalna zaklada Sleep, to je idealno vrijeme odmora za poboljšanje ukupne budnosti i performansi; bilo što više i možda ćete se osjećati grozno.

Za to postoji aplikacija

Umjesto da se nepromišljeno krećete po Instagramu dok beba napiva (kriv sam kao optužen), igrajte nekoliko igrica za mozak na svom telefonu i priuštite svom umu malo vježbanja.

Pokušati Lumosity or Happify – njihove brze vježbe mogu vam pomoći da se osjećate više na vrhu igre. Isto tako, aplikacije za meditaciju mogu vam pomoći pronaći fokus kada se osjećate raštrkani.

Dakle, sljedeći put kad shvatite da cijeli dan nosite neusklađeni par cipela, predahnite i očistite dah i napravite malo mentalnog posla.

Hrana za ponijeti kući

Borba mama-mozak je stvarna, a vi svibanj pronaći sebe kako vrti kotače pokušavajući odgovoriti na jednostavna pitanja, sjetiti se uobičajenih činjenica, koristiti prave riječi i pronaći ključeve svog automobila. (Provjerite hladnjak!)

Iako se ne možete uvijek boriti protiv magle i umora – to je par za tečaj za nove mame – postoji puno zdravih načina da se (dlakavu) nogu dovede u situaciju.

A ako se i dalje osjećate kao da vam mozak nije sasvim tu? Pokažite sebi malo milosti i ljubaznosti i sjetite se da će ta zaboravna faza proći. U međuvremenu, postavite alarm na telefonu, koristite napomene Post-It i dobro se nasmijte.

Lauren Barth je slobodna spisateljica, internetska urednica i prodavačica društvenih medija s više od 10 godina iskustva u neprestanom medijskom prostoru. Bila je predstavljena kao stručnjakinja za život na nacionalnim televizijskim i radijskim programima te u digitalnim i tiskanim časopisima. Živi sa suprugom i njihova tri mala komičara u predgrađu New Yorka. U vrlo ograničenom slobodnom vremenu Lauren voli gutljati kavu, zuriti u zidove i čitati istu stranicu knjige u koju spava svake večeri.