Je li držanje fartsa zdravo za vas ili postoje nuspojave?

Kad vaše tijelo nakuplja višak plina u vašem probavnom sustavu, postoje dva mjesta iz kojih se može pojaviti, a jedno od njih će biti vaše dno. Ovaj postupak prolaska plina poznatiji je kao prdenje.

Plin koji uzrokuje prdenje (a također i pukne) normalno se nakuplja tijekom probave, a također i kad gutate zrak zajedno s hranom dok jedete ili pijete. Taj se plin može nakupljati brže ako pušite, koristite slamu ili jedete hranu koju je teško probaviti. Možda ćete biti i plinici ako ste pod stresom, zatvor ili ako imate zdravstveno stanje koje utječu na probavni sustav. Plin može uzrokovati nadimanje i nelagodu. Farting je zdrav način ispuštanja plina iz tijela.

Farting je potpuno prirodan i svačije tijelo to radi. Većina ljudi prdne pet do 23 puta dnevno.

Neki se mogu osjećati neugodno ili nelagodno ako češće prdaju, imaju neudobne ili smrdljive prdne prste ili moraju javno isplivati. Neki se pokušavaju zadržati u prstima sve dok se ne osjete dovoljno sigurno da ih puste van ili plin nekontrolirano pobjegne.

Iako je istraživanje farbanja ograničeno, neke studije sugeriraju da nam držanje možda nije dobro za nas i da je mnogo zdravije samo ih pustiti van.

Je li loše držati se u prstima?

Ograničeni su znanstveni dokazi da držanje u prdima može uzrokovati nekoliko zdravstvenih problema.

U kratkom roku, držanje u prdnu može uzrokovati Neposredan:

  • bol
  • nelagodnost
  • nadutost
  • loša probava
  • gorušica

Štoviše, kako se tlak povećava, povećavaju se i stresi, čineći ga još neugodnijim i manje vjerojatnim da ćete se moći zadržati u prdnu ruku.

U 1970-ima stručnjaci pronađen da bi se navika držanja u prdima mogla povezati s razvojem divertikulitisa. Ovo je upala ili oticanje vrećica koje se formiraju duž probavnog trakta. Divertikulitis može biti ozbiljan i može izazvati infekciju ako se ne liječi. Međutim, bez sve više i novijih istraživanja, jasna veza između držanja u prstima i divertikulitisa ne može se uspostaviti.

Možete li umrijeti od držanja u prdnu?

Nema dokaza da bi vas držanje u prdnu moglo ubiti, iako bol i nelagoda zbog toga mogu biti ozbiljni.

Što se događa kad se držite u prdnu?

Kad prdnete, plin se iz vašeg crijeva kreće u rektum, a zatim prolazi kroz vaš anus. Ali ako stegnete mišiće analnog sfinktera (mišiće koje također možete zategnuti ako se držite u utrobi) tako što ćete stisnuti stražnjicu, obično možete držati prdež neko vrijeme.

Nakon zatezanja mišića sfinktera, pritisak će se početi stvarati na plinu u vašem probavnom sustavu. Možda ćete osjetiti neke od kratkoročnih simptoma držanja u prdnu bolest, uključujući bol, nadimanje i nelagodu. Možda ćete osjetiti neku bubu ili gutanje dok se plin kreće po vašem probavnom sustavu.

Istraživanje pokazuje da se neki od tih plinova apsorbira u krvnom sustavu vašeg tijela i na kraju ih može pustiti kad izdahnete. Međutim, većina plina će ostati pod pritiskom unutar vas sve dok ga napokon ne budete mogli pustiti kroz prdne ili puknuće, ili oboje.

Kako spriječiti formiranje peraja

Nećete se morati zadržati na benzinu ako se riješite potrebe da prkate prije svega.

Budući da je crijevni plin obično uzrokovan probavom, može vam pomoći da pogledate svoju prehranu.

Eliminacijska dijeta

Odjednom izvadite iz prehrane jednu od ovih uobičajenih namirnica koja izaziva plin i pogledajte da li prdnete manje:

  • mljekara
  • grah i mahunarke
  • Prokulice
  • zelena salata
  • cvjetača
  • Hrana bez šećera (koja sadrži sorbitol, manitol i ksilitol)
  • kupus
  • luk
  • brokula
  • gljive
  • pivo
  • gazirana pića

Uravnotežena prehrana

Smanjite količinu masne i visoko proteinske hrane u svojoj prehrani, kojoj treba više vremena za probavu i može izazvati više plina.

Smanjite vlakna u svojoj prehrani. Dok su namirnice s visokim vlaknima poput kruha od cjelovitih žitarica, mekinje i orašasti plodovi zdravi, mogu i oni uzrokovati puno plina, Ako nakon rezanja osjećate manje zagasitost, polako unosite više vlakana u svoju prehranu.

Izbjegavajte tvrde bombone i žvakaće gume.

OTC lijekovi

Uzmite lijekove bez recepta prije konzumiranja hrane s laktozom.

Promjene u načinu života

  • Jedite i pijte sporije kako biste gutali manje zraka.
  • Jedite manje i češće obroke da biste smanjili stres na probavnom sustavu.
  • Vježbajte redovito, jer to može pomoći izbacivanju plina iz vašeg probavnog sustava
  • Ne pušite. To može biti teško, ali liječnik vam može pomoći izgraditi plan za prestanak koji djeluje za vas.
  • Ako nosite proteze, provjerite da li se pravilno uklapaju.
  • Liječite osnovna medicinska stanja poput IBS-a i žgaravice koja mogu uzrokovati pojavu gnoja.

Kako se sigurno držati u prdnu

Prije ili kasnije, gas će izaći. Liječnici nemaju liječnički savjet za držanje u prstima, što zahtijeva da držite mišiće sfinktera na isti način na koji biste držali utrobu.

Međutim, čini se da ako se možete držati u prdnu prsa, a da pritom ne osjećate previše neugodnosti, možda ćete ga moći pustiti da mirno iskače izlaganjem laganog pritiska na vaše mišiće sfinktera. Ili, držeći prdne prste, možete kupiti sebi dovoljno vremena da to odvedete u kupaonicu ili neko drugo privatno mjesto.

Kada prdenje predstavlja rizik za zdravlje

Rijetko je prdne znak ozbiljnog zdravstvenog stanja. Međutim, pretjerano prdenje (više od 25 puta na dan) ili izrazito neugodan smrad mirisa mogu biti osnovni uzrok.

Ako ste bez uspjeha pokušali spriječiti prsa i primijetili bilo koji od sljedećih simptoma, trebali biste razgovarati s liječnikom.

  • promjene u navikama crijeva
  • jaka nadutost
  • mučnina
  • povraćanje
  • zatvor
  • proljev
  • dugotrajne i jake bolove u trbuhu
  • krvave stolice
  • nenamjerno mršavljenje
  • nelagodu u prsima
  • osjećajući se brzo
  • gubitak apetita

Najčešći uvjeti povezani s prhutom su probavni i prehrambeni poremećaji, intolerancije na hranu i rak. Većina tih stanja dobro reagira na liječenje.

Hrana za ponijeti kući

Kada su u pitanju kravate, najzdravije za njih je pustiti ih van. Međutim, moguće ih je zadržati ako trebate, a to vam vjerojatno neće nauditi. Samo budite spremni na neki nemir.

Ako primijetite da pretjerano prdnete i imate druge simptome probavne smetnje, trebali biste potražiti liječnika. Većina zdravstvenih problema povezanih s prhutom može se poboljšati pravilnim liječenjem.