Je li moguće imati predoziranje vitaminom C?

Trgovci dodacima pretjerano uživaju u sezoni prehlade i gripe, oglašavajući proizvode koji obećavaju da će smanjiti izglede da se razbolite. Vitamin C spada među najpoznatije, najpristupačnije antioksidante koji su objavljeni na tržištu, kako bi spriječili da se razbolite.

Naziva se i askorbinska kiselina, vitamin C jedan je od mnogih hranjivih topiva u vodi koja se prirodno nalaze u voću i povrću. Mnogi ljudi također uzimaju suplemente kako bi osigurali da ih dobivaju dovoljno. To je izazvalo zabrinutost zbog vjerojatnosti slučajnog predoziranja.

Previše vitamina C može izazvati neželjene učinke. Međutim, teško predoziranje je rijetko i malo vjerojatno. Ključno je naučiti koliko vitamina C zaista trebate.

Što čini vitamin C?

Vitamin C je vrsta antioksidansa. Pomaže u zaštiti tijela od slobodnih radikala koji oštećuju i uništavaju inače zdrave stanice. S tim u vezi, unos dovoljne količine hranjivih sastojaka samo je jedan od načina na koje možete podržati prirodnu obranu tijela protiv bolesti. Ovako je stekla reputaciju vitamina koji se bori protiv virusa.

Također pomaže povećati apsorpciju željeza, što je bitno za rast i cjelokupne tjelesne funkcije. Nema dovoljno vitamina C može dovesti do potencijalno smrtonosnog stanja poznato kao skorbut.

Sokovi od naranče i naranče možda su najpoznatiji izvori vitamina C, ali ostali su proizvodi u hodniku puni čarapa, uključujući:

  • paprike sa zvončicom
  • brokula
  • dinja
  • grejp
  • kivi
  • krumpir
  • jagode
  • rajčice

Vjerojatno vam ne treba dodatak vitamina C ako jedete puno voća i povrća. Zapravo, samo jedna porcija bilo koje od gore navedenih namirnica vjerojatno će vas dovesti do vaše dnevne kvote.

Koliko je previše?

Prema Nacionalni institut za zdravlje, prosječna odrasla žena treba 70 mg vitamina C dnevno. Prosječni muškarac zahtijeva 90mg. Preporučene količine su veće za trudnice i dojilje.

Važno je razgovarati sa svojim liječnikom o vlastitim prehrambenim potrebama. Maksimalna preporučena količina ili gornja granica je 2,000 mg dnevno za sve odrasle osobe.

Uzimanje više od gornje granice vitamina C nije opasno po život, ali može doći do nuspojava poput:

  • bol u trbuhu
  • grčevi u želucu
  • proljev
  • glavobolje
  • mučnina (i moguće povraćanje)
  • problemi sa spavanjem

Osobe s hemokromatozom u opasnosti su od predoziranja vitaminom C. Ovo stanje uzrokuje da vaše tijelo pohranjuje prekomjerne količine željeza, što se pogoršava uzimanjem previše vitamina C. Ovo stanje može dovesti do oštećenja tjelesnog tkiva.

Dodaci vitamina C mogu također biti u interakciji s određenim lijekovima. To se posebno odnosi na lijekove protiv bolesti srca i raka. Obavezno provjerite sa svojim liječnikom prije uzimanja dodatka.

Drugi načini za jačanje vašeg imunološkog sustava

Unatoč tome što su vas proizvođači dodataka naveli da vjerujete, ne postoje znanstveni dokazi da vitamin C izravno sprečava viruse prehlade i gripe. U stvari, the Nacionalni centar za komplementarnu i alternativnu medicinu kaže da uzimanje tih skupih dodataka samo malo minimizira trajanje prehlade. Nadalje, uzimanje vitamina C nakon što se razboli, uopće ne pomaže.

Bolje ćete uštedjeti novac i osigurati da umjesto toga dobijete dovoljno vitamina C u svakodnevnoj prehrani.

Kao i kod drugih preventivnih zdravstvenih mjera, najbolji način za obuzdavanje virusa prehlade i gripe je briga o sebi. To možete postići na:

  • dobivanje adekvatnog sna svake večeri
  • redovito vježbajući
  • jesti hranjivu hranu
  • suzdržavajući se od viška kofeina i alkohola