Je li pivo dobro za vas? Potencijalne koristi i nedostaci

Ljudi širom svijeta piju pivo već tisućama godina.

Pivo je popularno alkoholno piće proizvedeno vađenjem i fermentiranjem žitarica žitarica s kvascem, hmelja i ostalih okusa. Većina vrsta piva sadrži 4–6% alkohola, ali piće se kreće u rasponu od 0.5 do 40%.

Budući da su nova istraživanja pokazala da umjerene količine vina mogu imati zdravstvene koristi, mnogi se pitaju može li pivo biti dobro za vas.

Ovaj članak istražuje prehranu piva, kao i njegove potencijalne koristi i nedostatke.

Pivski barmenPodijeli na Pinterest

Hranjiva piva

Iako se pivo često promatra kao prazne kalorije, sadrži neke minerale i vitamine.

Slijedi usporedba hranjive vrijednosti 12 unci (355 mL) standardnog i laganog piva (1, 2):

Standardno pivoSvjetlo pivoKalorije153103Protein1.6 grama0.9 grama Masti0 grama0 grama Karbisa13 grama6 gramaNacin9% dnevne vrijednosti (DV) 9% DVRiboflavina7% DV7% DVCholine7% DV6% DVFolate5% DV5% DV5% DV4% DV4% DV3 magnezija % DV4% DVPhosfor3% DV123% DVSelenium3% DV3% DVVitamina B2% DV13.9% DVPantotenske kiseline11% DVXNUMX% DVAlkoholaXNUMX gramaXNUMX grama

Uz to, obje vrste sadrže male količine kalija, kalcija, tiamina, željeza i cinka. Sadržaj B vitamina i minerala rezultat je dobivanja piva od žitarica i kvasca.

Značajno je da lagano pivo ima oko dvije trećine kalorija običnog piva i nešto manje alkohola.

Iako pivo sadrži male količine mikronutrijenata, ono nije dobar izvor u usporedbi s cjelovitom hranom poput voća i povrća. Morate popiti ogromne količine piva kako biste postigli svoje dnevne potrebe za hranjivim tvarima.

Potencijalne koristi

Lagani do umjereni unos piva može biti povezan s nekim zdravstvenim prednostima.

Neka koristi vašem srcu

Srčana bolest vodeći je uzrok smrti u Sjedinjenim Državama (3).

Nekoliko studija sugerira da lagani do umjereni unos piva i alkohola može biti povezan s manjim rizikom od srčanih bolesti.

12-tjedno istraživanje kod 36 odraslih osoba s prekomjernom težinom utvrdilo je da umjereni unos piva – jedno piće za žene, dva pića za muškarce na dan – poboljšavaju antioksidacijska svojstva HDL (dobrog) kolesterola, a istovremeno poboljšavaju sposobnost tijela da uklanja kolesterol (4).

U velikom pregledu navedeno je da niski do umjereni unos piva – do jedno piće dnevno kod žena, do dva za muškarce – može sniziti rizik od bolesti srca u sličnoj mjeri kao i vino (5).

Međutim, važno je napomenuti da su ove potencijalne koristi povezane samo s laganim do umjerenim unosom. S druge strane, velika konzumacija alkohola može povećati rizik od srčanih i moždanih udara (5).

Može poboljšati kontrolu šećera u krvi

Lagani do umjereni unos alkohola može poboljšati kontrolu šećera u krvi, što je problem mnogim osobama s dijabetesom.

Nekoliko studija je otkrilo da čini se da lagani do umjereni unos alkohola smanjuje otpornost na inzulin – faktor rizika za dijabetes – kao i ukupni rizik za razvoj dijabetesa tipa 2 (6, 7, 8).

Štoviše, veliko istraživanje na preko 70,500 sudionika povezano je s umjerenim unosom alkohola – 14 pića tjedno za muškarce i devet pića tjedno za žene – s 43% i 58% manjim rizikom od dijabetesa za muškarce i žene (9).

Međutim, konzumiranje alkoholnih pića i pića može suzbiti ove prednosti i značajno povećati rizik od dijabetesa (8, 10).

Važno je napomenuti da se ova potencijalna korist ne odnosi na pivo i druga alkoholna pića koja sadrže velike količine šećera.

Druge potencijalne koristi

Lagani do umjereni unos piva može biti povezan s ovim prednostima:

  • Može pomoći u gustoći kostiju. Nizak do umjeren unos piva može biti povezan s jačim kostima kod muškaraca i žena u postmenopauzi (11, 12, 13).
  • Može smanjiti rizik od demencije. Lagani do umjereni unos alkohola može umanjiti rizik od demencije. Međutim, unos velikog alkohola umjesto toga može povećati rizik (14, 15).

Nedostaci

Iako lagani do umjereni unos piva ima potencijalne koristi, unos i opijanje mogu biti izuzetno štetni.

Ispod su neki od negativnih učinaka konzumiranja previše alkohola:

  • Povećani rizik od smrti. Ozbiljni i opijači imaju veći rizik od rane smrti od umjerenih i bez pijenja (16, 17).
  • Ovisnost o alkoholu. Česta konzumacija alkohola može dovesti do ovisnosti i poremećaja upotrebe alkohola (18).
  • Povećani rizik od depresije. Istraživanja sugeriraju da teški i opijajući piju imaju znatno veći rizik od depresije u usporedbi s umjerenim osobama koje piju i ne piju (19, 20).
  • Bolest jetre. Istraživanje sugerira ispijanje više od 30 grama alkohola – pronađeno u dvije do tri boce piva od 12 g ili 355 ml – dnevno može povećati rizik od bolesti jetre poput ciroze, stanja karakteriziranog ožiljcima (21, 22).
  • Debljanje Standardno pivo od 12 g (355 ml) sadrži oko 153 kalorije, pa konzumiranje više pića može doprinijeti povećanju kilograma (1).
  • Karcinomi. Istraživanje povezuje svaki unos alkohola s povećanim rizikom za karcinom, uključujući rak grla i usta (23, 24, 25).

Da biste smanjili rizik od negativnih zdravstvenih posljedica, najbolje je ograničiti unos na više od jednog standardnog pića dnevno za žene i dva za muškarce (26).

U Sjedinjenim Državama standardno piće sadrži otprilike 14 grama čistog alkohola, što je količina koja se obično nalazi u 12 unci (355 mL) običnog piva, 5 unci (150 mL) vina ili 1.5 unci (45 mL) duh (27).

Je li pivo dobro za vas?

Ukratko, zdravstveni učinci pijenja piva su pomiješani.

Iako male količine mogu biti povezane s blagodatima, alkoholno piće ili alkoholno piće povezano je s negativnim učincima na zdravlje. Oni uključuju povećani rizik od poremećaja upotrebe alkohola, depresije, bolesti jetre, debljanja, karcinoma i smrti.

Imajte na umu da iako konzumiranje alkohola može ponuditi neke prednosti, iste pozitivne učinke možete postići uživajući u raznolikoj prehrani bogatoj hranjivim sastojcima od cjelovite hrane poput voća i povrća.

U usporedbi sa standardnim pivom, svijetlo pivo sadrži sličnu količinu vitamina i minerala, ali nešto manje kalorija i manje alkohola. Ovo svijetlo pivo čini boljom opcijom ako se odlučite između dva.

Za kraj, neki se pitaju može li konzumiranje piva nakon vježbanja pomoći oporavku.

Premda neki dokazi pokazuju da ispijanje pića sa malo alkohola s elektrolitima može poboljšati rehidrataciju, druga istraživanja pokazuju da alkohol može ometati rast i oporavak mišića (28, 29, 30).

Pored toga, efikasnije je rehidrirati pijući bezalkoholna pića s elektrolitima.

Dno crta

Pivo je popularno alkoholno piće koje postoji već tisućama godina.

U Sjedinjenim Državama standardno pivo iznosi 12 unci (355 mL). Pijenje jednog ili dva standardna piva dnevno može imati pozitivne učinke, poput blagodati za vaše srce, bolje kontrole šećera u krvi, jače kosti i smanjenog rizika od demencije.

Međutim, prekomjerno konzumiranje alkohola smanjuje ove potencijalne zdravstvene koristi i umjesto toga je povezano s većim rizikom od rane smrti, ovisnosti o alkoholu ili poremećaju upotrebe alkohola, depresije, bolesti jetre, debljanja i karcinoma.

Iako niske do umjerene količine alkohola mogu ponuditi neke prednosti, iste pozitivne učinke možete postići uživajući u raznolikoj prehrani bogatoj hranjivim sastojcima od cjelovite hrane poput voća i povrća.