Je li plavo plava i drugi mitovi o vašem tijelu

Budite informirani

Mnogi uobičajeni zdravstveni mitovi polaze od iskrenih nesporazuma. Međutim, odvajanje činjenica od fikcije može vam pomoći da donesete pametnije odluke o svom zdravlju, od obične prehlade do krvarenja iz nosa. Evo što trebate znati.

Mit 1: Je li moja krv plava?

S površine vaše kože, vene na vašem tijelu mogu se pojaviti duboko plave ili čak ljubičaste boje. Ali to nije pokazatelj boje krvi unutar vaših vena. Krv ti je zapravo crvena. Plava nijansa vaših vena više ima veze s tim kako vaše oči upijaju i vide boju nego boja same krvi.

Razina kisika u vašim krvnim ćelijama određuje svjetlinu crvene boje. Krv pumpana izravno iz srca bogata je kisikom i svijetlo je crvene boje. Kako krv cirkulira tijelom, a kisik se uklanja tkivom, tako krv postaje tamnija. Iz tog razloga krv koja se vraća u srce i pluća često ima tamnocrveni izgled. Ali nikad nije plava.

Mit 2: Trebam li piti 8 čaša vode dnevno?

Ovaj je mit više puta objavljivan, ali i dalje ostaje trajni zdravstveni savjet. Možda je ukorijenjena u dobrim namjerama – voda je vitalna za svakodnevne funkcije tijela. Međutim, vaše je tijelo dobro podešen stroj koji će vam dati mnogo signala prije nego što ikada dehidrirate.

Uz to, voda koju uzimate bilo kojeg dana dolazi iz mnogih mjesta, a ne samo čaša vode. Voće i povrće sadrže vodu, kao i drugi napici poput čaja, kave i sokova. Imajte na umu da je zdravije piti vodu, a ne slatka pića.

Za razliku od zasićenih masti, kalorija ili natrija, voda nema formalnu dnevnu preporučenu vrijednost. Samo slušajte svoje tijelo. Kad ste žedni, popijte piće – po mogućnosti vodu. Količina vode koju biste trebali piti ovisi o vašoj fizičkoj aktivnosti, prehrani, težini, zdravstvenim problemima, pa čak i ondje gdje živite.

Mit broj 3: Mogu li se znojiti toksina?

Znoj je prirodna klima uređaj vašeg tijela, a ne sustav za uklanjanje toksina. Kad vam je vruće, vaše tijelo oslobađa vodu na površini vaše kože. Kako ta voda isparava, pomaže vam da rashladi vaše tijelo i spriječi pregrijavanje.

Znoj je prvenstveno voda. Vrlo mali dio tekućine sastoji se od soli, ugljikohidrata, proteina i drugih minerala iz vašeg tijela.

Znoj ne sadrži toksine. Bubrezi i jetra dizajnirani su za filtriranje i uklanjanje svih toksina iz vašeg tijela. To uključuje teške metale i lijekove. Ne bi trebali izazivati ​​znojenje kako biste uklonili toksine iz tijela. Ovo bi moglo biti opasno, čak i smrtonosno. Vaše je tijelo dizajnirano za uklanjanje toksina bez vaše pomoći.

Mit # 4: Hoće li mi cjepivo pružiti virus koji bi trebao spriječiti?

Ovaj mit potječe od uobičajene zablude o tome kako djeluju cjepiva. Vakcine sadrže oslabljene ili mrtve sojeve virusa. Jednom ubrizgan u tijelo, virus stimulira imunološki sustav vašeg tijela da se bori protiv određenog virusa. To nije stvarna infekcija, jer oslabljeni ili mrtvi virus lako sadrži vaš imunološki sustav. Još uvijek možete osjetiti neke manje simptome, poput vrućice.

Kada je imitacija ili infekcija niskog stupnja završena, vaše je tijelo stvorilo "sjećanje" na virus. Ako ubuduće dođete u kontakt s virusom uživo, vaš imunološki sustav spreman je braniti virus i poraziti ga od njega. Potpuni imunitet od cjepiva može potrajati nekoliko tjedana. Ako ste izloženi virusu prije nego što je proteklo to razdoblje, i dalje biste se mogli razboljeti. To je zato što vaše tijelo još nije razvilo imunitet. Ali samo cjepivo vas ne čini bolesnima.

Mit 5: Može li mi izlazak na hladnoću biti bolesno?

Istina je da su slučajevi prehlade i vrha gripe u zimskim mjesecima. Ali to nema mnogo veze s temperaturom vani. Klice vas muče, a ne vrijeme.

Da biste se razboljeli, morate doći u kontakt s bakterijama ili virusima. Hladne temperature vani tjeraju ljude unutra. Biti oko više ljudi pruža više mogućnosti za širenje mikroba. Suvi zrak iz sustava centralnog grijanja također omogućava virusima i mikrobovima da dulje prežive, uđu u nosne prolaze i započnu infekciju.

Drugim riječima, hladno vrijeme utječe na ponašanje koje može dovesti do bolesti, ali hladno vrijeme vas ne razboli.

Mit br. 6: Ako progutam gumu, hoće li mi ostati u trbuhu 7 godina?

Da je ovaj mit istinit, mnogi ljudi bi nosili sa sobom poneku dodatnu težinu od slučajno progutanih desni. Srećom, ovaj je mit lažan. Vaš probavni sustav ne može razgraditi desni kako bi mogao hranu, ali vaše tijelo neće imati problema s prolazom kroz želudac i probavni trakt i izbacivanjem crijeva.

Ako u kratkom vremenskom roku progutate veliku kvržicu desni ili puno komada desni, guma bi vam mogla blokirati probavni trakt, ali to se vjerojatno neće dogoditi. Bolje je biti siguran nego zažaliti, stoga svakako ispljunite gumu umjesto da je gutate kad god možete.

Mit br. 7: Da li brijanjem kosa postaje tamnija i gušća?

Kad ste prvi put obrijali pazuhe ili lice, kosa je vjerojatno bila tanka i vlažna. Vremenom je ta kosa postajala natrag malo gušća i grublja. To je rezultat hormonalnih promjena koje su se dogodile kada ste počeli brijati tijekom puberteta, a ne od samog brijanja.

Istina je da brijanje ne čini da se dlake vraćaju tamnije ili gušće. Ako se kosa nakon brijanja osjeća gušćom, to je zato što brijanje zapravo čini vrh kose masnim.

Ako iznenada raste više dlaka ili dlaka na mjestima za koja nikad prije niste imali kosu, zakažite sastanak kod liječnika. Ovaj rast kose mogao bi biti znak medicinskog problema.

Mit br. 8: Hoće li pucanje ili popucanje mojih zglobova uzrokovati artritis?

Pukotine u ruci mogu iznervirati ljude oko vas, ali vjerojatno neće izazvati artritis. Oko 54 posto Amerikanaca prakticiraju ovu bučnu naviku, ali istraživanje pokazuje da te osobe nemaju veću vjerojatnost da će razviti artritis zbog njega.

Mit 9: Može li jedenje masne ili pržene hrane uzrokovati akne?

Roditelji su vas možda molili da prestanete jesti pizzu tvrdeći da vam je tinejdžerske akne pogoršalo, ali nisu bili u pravu. Masna hrana gotovo ne utječe na izgled vaše kože. Međutim, neke namirnice mogu pogoršati rizik od akni.

Mliječni proizvodi i hrana s visokim udjelom ugljikohidrata mogu pokrenuti akne, ali ista se veza ne može reći za masnu hranu. Ako radite u masnom okruženju, poput kuhinje sa fritezom, masti iz masnoće mogu se zalijepiti za vašu kožu i uzrokovati blokirane folikule dlake. Ovo bi moglo promicati rast bijele glave ili pogoršati akne.

Mit 10: Trebam li nagnuti glavu unatrag da zaustavim krvarenje iz nosa?

Krvarenja iz nosa često počinju krvnim žilama u prednjem dijelu nosa, tako da naginjanje glave natrag neće zaustaviti krvarenje. Zapravo, možda ćete na kraju progutati krv, što je vrlo neugodno.

Ako imate krvarenje iz nosa, sjednite ravno i lagano se nagnite naprijed. Dopustite da vam krv istječe dok stisnete nosnice najmanje 10 minuta. To će potaknuti prirodno zgrušavanje. Ako imate pristup hladnom pakiranju, nanesite ga na nos i obraze ili na stražnji dio vrata. Nakon 10 minuta otpustite se u nosnice. Ako se krvarenje nastavi, stisnite nosnice ponovo dok krvarenje ne prestane.

Nastavite čitati: koliko svog mozga koristimo? – I na ostala pitanja odgovoreno »

Dno crta

Iskreni nesporazumi mogu se širiti poput požara. Ovi su mitovi postojani jer su mnogi od nas odrasli slušajući tvrdnje i prihvatili ih bez pitanja. Ako ste ikada u nedoumici u vezi sa zdravstvenim savetom, obratite se svom liječniku. Oni vam mogu pružiti najnovije informacije i izvore.