Je li Ragi dobar za dijabetes?

Ako nešto kupite putem veze na ovoj stranici, možda ćemo zaraditi malu proviziju. Kako ovo funkcionira.

Ragi, poznat i kao prstohvat proso ili Eleusine coracana, svestrano je zrno hranjivo hranjivim sastojcima koje posebno dobro raste u suhim, vrućim klimama i velikim visinama.

Tisućama godina bio je osnovni izvor prehrane za milione ljudi širom svijeta (1).

Danas se ljudi koji žive s dijabetesom mogu zapitati kako određena hrana poput žitarica i žitarica utječe na razinu šećera u krvi.

Ovaj članak objašnjava što je ragi i kako ga uključiti u svoju prehranu ako imate dijabetes.

Zdjela ragi zrna, žlica sa mljevenim ragijem i zdjela s kuglicama od ragi tijestaPodijeli na Pinterest

Ishrana

Iako su sve vrste proso hranjive, ragi ima neke posebne osobine koje ga izdvajaju (2).

Na primjer, sadrži više kalcija i kalija od ostalih vrsta prosoja i većine ostalih žitarica i žitarica (3).

Iz tog razloga se predlaže da u određenim dijelovima svijeta može pomoći u borbi protiv nedostatka kalcija i u sprečavanju stanja povezanih s kalcijem poput osteoporoze, slabljenja kostiju (4, 5).

Uz to, s obzirom na to da je ragi hranjiv hranjivim tvarima, ima dug rok trajanja i da je suša otporan, istraživači istražuju kako se može boriti protiv nesigurnosti hrane i zaštititi određene zajednice u vrijeme klimatske nestabilnosti (6, 7, 8, 9).

Iako blagodati ragija tu ne prestaju. Ova vrsta prosoja može sadržavati prebiotike. Uz to, novi dokazi pokazuju da fermentirano proso može još više povećati svoju hranjivu vrijednost.

Jedno je istraživanje pokazalo da prehrambeni proizvodi na bazi fermentiranog prosa imaju značajno veće koncentracije proteina od onih u običnom prosojnom brašnu (10).

Druga studija je otkrila da je brašno iz prosota iz prsta fermentirano 16-24 sata imalo niži sadržaj škroba i veću koncentraciju esencijalnih aminokiselina (11).

Uz to, fermentacijski proces može smanjiti koncentraciju fitinske kiseline. Fitna kiselina inhibira apsorpciju minerala i elemenata u tragovima, tako da smanjenje razine ovog spoja može poboljšati apsorpciju minerala u ragi (12, 13, 14).

Ragi i dijabetes

Dijabetes je bolest koja pogađa više od 422 milijuna ljudi širom svijeta. Povezana je s komplikacijama poput infekcija, sljepoće, bolesti bubrega, srčanih bolesti i moždanog udara (15).

Dijabetes nastaje kada čovjekova razina šećera u krvi redovito ostane iznad zdravih granica, obično kad tijelo prestane proizvoditi ili pravilno koristiti inzulin. Inzulin je hormon koji pomaže vašem tijelu da prebaci šećer iz krvi u stanice radi energije (16).

Hrana bogata ugljikohidratima može značajno utjecati na razinu šećera u krvi. Stoga biste se mogli zapitati kako će žitarice poput rage utjecati na razinu šećera u krvi (17).

Istraživanja pokazuju da su ragi i druge vrste prososa dobar izbor za ljude koji žive s dijabetesom, jer sadrže više vlakana, minerala i aminokiselina od bijele riže. Uz to, nova istraživanja pokazuju da bi ona mogla poboljšati razinu šećera i kolesterola u krvi (3).

U skladu s tim, za potvrđivanje tih prednosti potrebno je više randomiziranih pokusa na ljudima.

Upala

Nova istraživanja pokazuju da ragi može smanjiti oksidativni stres i upalu (18, 19).

Upala je imunološki odgovor u kojem se vaše tijelo neprekidno bori protiv infekcije. Oksidativni stres odnosi se na to kada vaše tijelo ne uravnotežuje pravilno razine molekula nazvanih slobodni radikali i antioksidanti.

Svaki od ovih tjelesnih reakcija je normalan, ali kad vaše tijelo predugo ostane u tim stanjima, može povećati rizik od stanja poput dijabetesa, srčanih bolesti i raka (20, 21).

Četveronedjeljna studija na štakorima s dijabetesom otkrila je da jedenje prosa ubrzano zacjeljivanje rana, poboljšanje statusa antioksidanata i kontrolirana razina glukoze u krvi, što ukazuje da ovo zrno može imati snažna zdravstvena svojstva (22).

Međutim, potrebno je više kontroliranih studija da bi se potvrdile ove koristi kod ljudi.

Razina šećera u krvi

Neka istraživanja o ragi sugeriraju da polifenoli u ovoj vrsti prosa mogu pomoći u prevenciji i liječenju dijabetesa, kao i nekih njegovih komplikacija (2).

Polifenoli su mikronutrijenti koji se nalaze u biljnoj hrani poput voća, povrća i žitarica. Smatra se da imaju brojne potencijalne zdravstvene koristi, uključujući pomaganje u liječenju dijabetesa zbog visoke koncentracije antioksidanata.

Međutim, velik dio istraživanja o korisnim svojstvima polifenola u ragiju proizašao je iz ispitivanja na životinjama ili epruvetama.

Studija provedena na štakorima s dijabetesom utvrdila je da jela dijeta koja sadrži 20% sjemenki prosoja iz prsta tokom 6 tjedana smanjuje izlučivanje albumina i kreatinina u urinu. Potrebne su daljnje studije kako bi se potvrdilo da li bi slične koristi zabilježene kod ljudi (23).

Albumin je glavni protein u ljudskoj krvi, dok je kreatinin nusprodukt razgradnje proteina. Povišena razina proteina u mokraći ili kreatinina u krvi sugerira komplikacije dijabetesa.

Prema nekim istraživanjima, zahvaljujući svom većem udjelu vlakana, ragi može utjecati na razinu šećera u krvi u manjoj mjeri od ostalih rafiniranih žitarica. Konzumiranje većih količina dijetalnih vlakana pomaže u stabilizaciji razine šećera u krvi i može čak pomoći u prevenciji dijabetesa (2, 24).

Kako jesti ragu

Ragi se može konzumirati u različitim oblicima.

Otkad je stekao popularnost, sada se može pronaći u svemu, od sladoleda do tjestenine do pekarskih proizvoda (3, 25).

Jedan od najjednostavnijih načina da ga dodate svojoj prehrani je jednostavno pripremiti proso od cijelog prsta tako što ćete ga namočiti, a zatim prokuhati ili upotrebljavati za izradu kaše.

Uz to se ova vrsta prosoja najčešće koristi u obliku brašna.

U skladu s tim, potrebna su dodatna istraživanja kako bi se usporedilo kako različiti oblici ragi utječu na ljude koji imaju dijabetes.

Dno crta

Mnoge vrste prosoja, uključujući ragi, korisne su oboljelima od dijabetesa zbog svoje gustoće hranjivih sastojaka i većeg sadržaja vlakana (26, 27, 28).

Osobe s dijabetesom mogu konzumirati ragi sigurno, a zrno bi moglo pomoći u stabilizaciji razine šećera u krvi. Uz to, čak može pomoći u ublažavanju upale i oksidativnog stresa koji ponekad prate dijabetes.

Ragi se može konzumirati u različitim oblicima, uključujući i cjelovite, kao brašno ili kao dodatak u drugim proizvodima. Međutim, potrebno je više istraživanja kako bi se utvrdio koji je oblik najbolji za ljude koji imaju dijabetes.

Ako želite probati ragi, možete ga kupiti – posebno u obliku brašna – u specijalnim trgovinama i na vezi.