Kako izgubiti težinu tijekom trudnoće na siguran način

Podijeli na Pinterest

U savršenom svijetu ste planirali trudnoću na svaki mogući način. To je uključivalo i prethodno spuštanje do vaše idealne težine. Ali za mnoge žene to nije realno. Trudnoća se, uzbudljivo vrijeme, može pretvoriti u dilemu težine ženama koje već imaju višak kilograma. To je zbog neizbježnog debljanja povezanog s rođenjem djeteta.

Srećom, rastuća istraživanja sugeriraju da bi gubitak neke težine tijekom trudnoće mogao biti – i čak koristan – za neke žene koje su izrazito prekomjerne težine ili pretile (imaju BMI preko 30).

Gubitak kilograma, s druge strane, nije primjereno za trudnice koje su prije trudnoće bile na zdravoj težini. Ako vjerujete da biste mogli imati koristi od gubitka kilograma tijekom trudnoće, razgovarajte s liječnikom o tome kako to učiniti sigurno, a da pritom ne utječe na dijete.

Napravite plan za postupno mršavljenje tijekom trudnoće

Čak i prije nego što se rode, buduća beba oslanja se na vas na brojne načine. Vaše tijelo ih hrani i nosi oko 40 tjedana, pomažući im da rastu i razvijaju se. Prekomjerna težina može uzrokovati probleme tijekom trudnoće, jer se može ometati u tim procesima.

Pretilost tijekom trudnoće može dovesti do:

  • prerano rođenje
  • mrtvorođenče
  • carskim rezom
  • srčane mane u bebi
  • gestacijski dijabetes u majci (i dijabetes tipa 2 kasnije u životu)
  • visok krvni tlak u majci
  • preeklampsija: teški oblik visokog krvnog tlaka koji može utjecati i na druge organe poput bubrega
  • apneja za vrijeme spavanja
  • krvnih ugrušaka (posebno u vašim nogama)
  • infekcije kod majke

Unatoč takvim opasnostima, vaš najbolji pristup mršavljenju je kroz dosljedan, ali postupan plan s naglaskom na zdravije promjene načina života. Postepeno mršavljenje najbolje je za vaše tijelo i dijete.

Ako vam liječnik preporučuje gubitak kilograma, evo kako to učiniti sigurno tijekom trudnoće.

1. Znajte koliko težine trebate dobiti

Prekomjerna težina tijekom trudnoće ponekad može promijeniti fokus samo na gubitak kilograma. No činjenica je da ćete i dalje dobiti neku težinu, a važno je znati koliko je zdrava količina. Uostalom, u vama raste čovjek koji raste!

Slijedite ove smjernice za debljanje u trudnoći od Nacionalni institut za dijabetes i probavne i bubrežne bolesti, na temelju vaše težine prije nego što ste zatrudnili:

  • pretilo (BMI od 30 ili više): dobiti 11 do 20 kilograma
  • BMI između 25 i 29.9: 15 do 25 kilograma
  • normalna težina (18.5 do 24.9 BMI): može dobiti između 25 i 35 kilograma

2. Smanjite kalorije

Prvi način na koji možete izgubiti višak kilograma je smanjivanjem dnevnog unosa kalorija. Jedenje više kalorija nego što ih sagorijevate je najčešći uzrok debljanja. Potreban je 3,500 kalorijski deficit da biste izgubili kilogram. Tijekom tjedan dana, to se izjednači s oko 1 kalorija dnevno koje treba smanjiti.

Prije nego što spustite ovoliko kalorija iz svoje prehrane, vodite evidenciju i shvatite koliko kalorija stvarno pojedete. Možete razgovarati s dijetetičarom i razgovarati o planovima o hrani. Možete potražiti i prehrambene oznake za hranu iz trgovina ili restorana kako biste stekli uvid u to koliko kalorija ima u svakoj namirnici.

Imajte na umu da trudnice trebaju jesti ne manje od 1,700 kalorija dnevno. To je minimum i pomaže vam da redovito dobivate dovoljno energije i hranjivih sastojaka.

Ako normalno konzumirate puno više kalorija od ove, razmislite o postupnom smanjenju. Na primjer, možete:

  • jesti manje porcije
  • izrezati začine
  • zamijenite nezdrave masti (poput maslaca) za biljnu verziju (probajte maslinovo ulje)
  • trgovina pecivom za voće
  • napunite povrćem umjesto tradicionalnim ugljikohidratima
  • izrezati soda, a umjesto toga se odlučite za vodu
  • izbjegavajte velike količine bezvrijedne hrane, poput čipsa ili slatkiša

Uzimajte dnevno prenatalni vitamin kako biste osigurali da dobijete sve hranjive tvari koje trebate i vašoj bebi. Folat je osobito važan jer pomaže u smanjenju rizika od urođenih mana.

3. Vježbajte 30 minuta dnevno

Neke se žene plaše vježbanja iz straha da neće naštetiti svojoj bebi. Ali to definitivno nije istina. Iako neke vježbe, kao što su situps, mogu biti štetne, općenito vježbanje je vrlo korisno.

To vam može pomoći u održavanju tjelesne težine, smanjiti urođene nedostatke, pa čak i olakšati neke bolove i bolove koji osjećate tijekom trudnoće.

Trenutna preporuka ne razlikuje se od ne trudnica: 30 minuta aktivnosti dnevno. Ako vam je ovo previše za početak, razmislite o raščlanjivanju tih 30 minuta na kraće vremenske jedinice tijekom dana.

Neke su najbolje vježbe za trudnice:

  • plivanje
  • hodanje
  • u vrtu
  • prenatalna joga
  • trčanje

S druge strane, trebali biste izbjegavati sve aktivnosti koje:

  • oslanjajte se na ravnotežu, poput vožnje biciklom ili skijanja
  • izvode se u toplini
  • uzrokovati bol
  • vrtoglavica
  • se rade na leđima (nakon 12 tjedana trudnoće)

4. Rješavanje problema tiče se rano

Iako ćete sigurno dobiti na težini prirodnim putem tijekom trudnoće, većina ovog debljanja dogodit će se u drugom i trećem tromjesečju. Vaša beba također brzo raste tijekom posljednja dva mjeseca trudnoće. Ne možete kontrolirati debljanje koje se pripisuje vašoj bebi i prateće elemente poput posteljice, tako da je najbolje riješiti sve probleme s težinom ranije u trudnoći.

Izvještaj o časopisu objavljen u časopisu zabilježio je izvjestan uspjeh u intervencijama s težinom kod trudnica Gojaznost. Istraživači su otkrili da su žene koje su dobivale savjet između 7. i 21. tjedna trudnoće manje vjerojatno da će dobiti višak kilograma tijekom trećeg tromjesečja. Ista skupina ispitanih žena također je imala koristi od tjednih sastanaka grupa za podršku.

Ovo je samo jedan primjer kada je rano planiranje pomoglo umanjiti višak kilograma. Ako želite smršavjeti ili kontrolirati ukupnu težinu koju ste dobili tijekom trudnoće, svakako se javite svom liječniku da vam donese plan. Vaš liječnik može vas također uputiti dijetetičaru radi više savjeta i planiranja obroka.

Sljedeći koraci

Za većinu trudnica, upravljanje težinom je sigurnije od bilo kojeg oblika značajnog gubitka težine. Unatoč prednostima koje imaju niži BMI tijekom trudnoće, gubitak kilograma nije primjeren svim ženama.

Dio zabrinutosti dolazi od metoda tradicionalnog mršavljenja: rezanje kalorija i vježbanje. Važno je paziti na unos kalorija i na vježbanje tijekom trudnoće. Ali pretjerivanje do krajnosti može potencijalno naštetiti vašoj bebi. To je razlog zašto većina liječnika ne preporučuje mršavljenje tijekom trudnoće, osim ako ste značajno pretili. Raspravite o svim pitanjima ili nedoumicama koje imate sa svojim liječnikom.

Vaš liječnik vam može pomoći da donesete najsigurniju odluku za vas i vaše dijete. Uvijek možete pregledati cjelokupni zdravi plan mršavljenja nakon što se dijete rodi.

Q:

Je li važno smanjiti kalorije kako biste izgubili težinu tijekom trudnoće ako ste pretili ili pretili?

Anonimni pacijent

A:

Da, važno je prilagoditi zdravije životne navike tijekom trudnoće, pogotovo ako ste pretili ili pretili. Prekomjerna težina ili pretilo može povećati šansu za komplikacije za majku i dijete tijekom trudnoće. Ako ste pretili, smanjivanje kalorija postupno i sigurno, dok započinjete laganu rutinu vježbanja, može vam pomoći da postignete bolju težinu. Iako zbog trudnoće možda još uvijek dobijate na težini, važno je upravljati koliko steknite gledajući što jedete i što radite.

University of Illinois-Chicago, Medicinski fakultetOdgovori predstavljaju mišljenja naših medicinskih stručnjaka. Sav je sadržaj strogo informativan i ne treba ga smatrati liječničkim savjetom.