Kako otrijezniti: brzo, ujutro i prije spavanja

Postoji li način da se otrijeznite?

Dakle, previše ste popili. To se događa najboljima od nas.

Možda se na vas nanjušio jak koktel. Možda ste popili previše, prebrzo. Ili ste jednostavno imali previše njih.

Ali što učiniti kad trebate brzo otrijezniti?

Traženje načina da se otrijeznu brzo je beskrajno. Postoje mnoge visoke priče i tajni recepti za koje se tvrdi da su riješili taj problem. Nažalost, nijedna ih ne podržava.

Pitajte bilo kojeg liječnika kako brzo otrijezniti i on će vam reći istinu: Nemoguće je.

Dobra vijest je da možete poduzeti korake da se previše ne napijete i završite s lošim mamurlukom.

Jedino što snižava koncentraciju alkohola u vašem krvotoku je vrijeme. Kada alkohol uđe u vaš želudac, on se brzo apsorbira u vaš krvotok kroz želučanu sluznicu i tanko crijevo.

Neka alkoholna pića apsorbiraju se brže od drugih. Općenito, jača pića se brže upijaju.

Alkoholna pića sadrže različite količine alkohola u njima. Tipično:

  • pivo je oko 5 posto alkohola (neka piva ima više)
  • vino je oko 12 do 15 posto alkohola
  • tvrda alkoholna pića je oko 45 posto alkohola

Pucanj će te brže napiti od piva. Možda ćete početi osjećati učinke unutar 10 minuta nakon pijenja, a dostići će vrhunac oko 40 do 60 minuta nakon pijenja.

Čimbenici – poput koliko težite i jeste li nedavno jeli – mogu utjecati na to koliko brzo vaše tijelo apsorbira alkohol.

Nakon što alkohol uđe u krvotok, razgrađuje ga jetra. Potrebno vam je oko sat vremena da vam jetra razgradi količinu alkohola u standardnom alkoholnom piću (jedno pivo, jedna čaša vina ili jedna šalica).

Ako pijete alkohol brže nego što vam jetra može razgraditi, razina alkohola u krvi raste i počinjete osjećati pijanstvo.

Ne možete učiniti ništa kako biste ubrzali koliko brzo vam jetra razgrađuje alkohol u krvi, pa brzo otrezivanje otpada nije zaista opcija.

Mitovi o otrezivanju brzo

Vjerojatno ste već čuli većinu njih. Napravite DIY metode za brzo otrezivanje. Ali koji zapravo rade?

Kratak odgovor je nijedan od njih.

Možda ćete se moći osjećati bolje ili izgledati bolje. Ali samo će vrijeme sniziti razinu alkohola u krvi.

Kad ste pijani, alkohol se nakuplja u vašem krvotoku, jer jetra još nije imala vremena za obradu i razgradnju.

Razina alkohola u krvi mjeri se težinom alkohola u određenom volumenu krvi. Rezultat ovog mjerenja naziva se koncentracija alkohola u krvi ili BAC.

U svim američkim državama ilegalno je voziti s BAC-om od 0.08 ili više.

Pokušaj brzo otrijezniti zbog vožnje nije dobra ideja. Vaš BAC ostat će visok dok jetra ne bude imala vremena da obradi alkohol i izvuče ga iz krvi. Mogli bi vas odvući i optužiti za vožnju u pijanom stanju ili, što je još gore, upasti u ozbiljnu prometnu nesreću koja nanosi štetu sebi ili drugima.

Procjenjuje se 29 ljudi u Sjedinjenim Državama svaki dan umiru u prometnim nesrećama povezanim s alkoholom – to je jedna osoba svakih 50 minuta.

Dakle, imajući na umu da ništa što možete učiniti snizit će vaš BAC osim vremena, pogledajmo nekoliko uobičajenih mitova o tome kako brzo možete otrijezniti:

Mit: Pijte jaku kavu da se otrijeznite

Alkohol vas čini uspavanima. Kofein je stimulans zbog kojeg se možete buditi, ali ne ubrzava metabolizam alkohola.

Zapravo, konzumiranje kofeina može biti opasno, jer prevara ljude smatra da su dovoljno trijezni za vožnju.

Miješanje alkohola s energetskim napicima jednako je, ako ne i više, opasno.

Mit: Primi se hladnim tušem da se otrijezni

Hladni tuš je još jedan način da se probudite.

Hladan tuš može vam dati drugi vjetar, ali učinke alkohola neće preokrenuti. U nekim slučajevima šok hladnog tuša može zapravo uzrokovati da ljudi izgube svijest.

Mit: Jedite masnu hranu da biste otrijeznili

Alkohol se apsorbira kroz želučanu sluznicu. Ako imate želudac pun masne hrane kad počnete piti, alkohol će se sporije apsorbirati u vaš krvotok.

Ali, alkohol se apsorbira u krvotok za oko 10 minuta. Jednom kada vam je alkohol u krvi, prekasno je da hrana ima bilo kakvog učinka.

Osim toga, masna hrana i alkohol u kombinaciji mogu uzrokovati proljev.

Mit: Bacite se trijezno

Odbacivanje ne smanjuje razinu alkohola u krvi.

Alkohol se apsorbira u vaš krvotok vrlo brzo, tako da ako povraćate odmah nakon gutljaja, to neće značiti puno. Ali, previše pijenja može vas natjerati na mučninu. A izbacivanje često pomaže ublažavanju mučnine.

Kako otrijezniti prije spavanja

Najbolji način da se otrijeznim je spavanje. Tijekom noći, vaša će jetra imati vremena metabolizirati sav alkohol u vašem sustavu.

Izlazak iz noći nakon noćnog opijanja nije rijetkost. Ali važno je imati na umu da "spavanje bez prestanka" može biti opasno kada je netko popio veliku količinu alkohola.

Predoziranje alkoholom (trovanje alkoholom) može biti kobno ili može dovesti do nepovratnog oštećenja mozga.

Alkohol utječe na živce odgovorne za gag refleks, što znači da ljudi mogu povraćati u snu i gušiti se. Razina alkohola u krvi može i dalje rasti čak i nakon što se onesvijesti.

Kad budete pijani, zaspaćete dovoljno lako, ali san će vam biti fragmentiran i poremećen.

Evo nekoliko savjeta koji pomažu u postavljanju prizora za lakše jutro:

  • Popijte veliku čašu vode prije spavanja kako biste se borili protiv dehidracijskog učinka alkohola.
  • Ostavite još jednu veliku čašu vode na noćnom ormariću i pijte gutljaje kad se probudite.
  • Pored vašeg kreveta ostavite kantu za smeće, kantu ili zdjelu za slučaj da vam zatreba.
  • Ostavite sredstvo za uklanjanje bolova bez recepta (AdTC) poput Advila na noćnom ormariću koje možete ponijeti ujutro. Izbjegavajte proizvode s acetaminofenom, poput Tylenola i Excedrina, jer mogu dovesti do oštećenja jetre ako se uzimaju s alkoholom u istom razdoblju od 24 sata.
  • Nikada ne uzimajte tablete za spavanje ili druge depresive kad pijete.
  • Postavite sigurnosni alarm ako se trebate rano probuditi.

Kako otrijezniti ujutro

Dakle, jutro je poslije, i plaćate cijenu.

Mješanje može biti brutalno, ali nemojte piti sirova jaja pomiješana s masnoćom slanine jer Internet vam govori da je to "čarobni lijek za mamurluk". Nije.

Većina mamurluka riješi se samostalno u roku od 24 sata. Najbolji lijekovi za mamurluk su vrijeme i odmor, ali evo nekoliko savjeta koji će vam olakšati bol:

  • Vrati se spavati. Pijan san nije miran ili oporavljajući, ali povratak u san kad ste trijezni može vam pomoći ublažiti mamurluk.
  • Uzmi OTC sredstvo protiv bolova za liječenje glavobolje.
  • Pijte vodu da biste spriječili dehidracijske učinke alkohola.
  • Pijte sportski napitak obogaćen vitaminima i mineralima, poput Gatoradea.
  • Liječite probavne smetnje OTC proizvodom poput Pepto-Bismol ili Tums.
  • Kofein može pomoći u borbi protiv umora povezanih s mamurlukom, ali također može pogoršati želudac.
  • Stavite malo leda ili hladnu krpu na glavu.
  • Držite sjene zatvorene i svjetlo izvan očiju ili nosite sunčane naočale.
  • Jedite blagu hranu poput tosta i krekere da biste podigli šećer u krvi bez da iritirate želudac.
  • Ne pijte više alkohola, jer ćete se osjećati gore.

5 načina kako izbjeći previše pijan

1. Prebrojite pića

Praćenje koliko ste pili pića zaista može pomoći.

Ljudi često gube računanje ili zaboravljaju da su pucali. Pokušajte staviti pivske kape u džep, nositi olovku i napisati oznake na ruci ili pomoću jednostavne aplikacije za bilježnice na telefonu označiti svako piće.

2. Izmjerite pića

Standardno piće je jedno pivo od 12 unci, jedna čaša vina od 4 litre ili jedna čaša od alkoholnih pića od 1.5 unci.

Mnogi kokteli sadrže više od jednog pucnja. Velikodušna količina vina često iznosi dva standardna pića.

Imajte na umu da pivo varira u postotku alkohola, pa će IPA s 9 posto alkohola računati više nego lagano pivo s 4 posto alkohola.

3. Promijenite ono što pijete

Da se izbjegnete previše napiti, držite se pića koja imaju nizak udio alkohola, poput lakog piva.

Pokušajte izbjegavati miješana pića i piti samo pivo tokom noći. Pucanj žestokog pića brzo vas napije, pa ih izbjegavajte.

4. Promijenite kako pijete

Uspori! Držite se pića koje će vam trebati neko vrijeme, poput piva i vina. Ako možete, pridržavajte se jednog pića na sat.

Pokušajte popiti čašu vode, sode ili soka između alkoholnih pića. Razmjena vaših pića omogućava jetri da razgradi alkohol.

5. Pojedi nešto!

Kad počnete piti na prazan želudac, alkohol se vrlo brzo apsorbira. Pokušajte jesti obrok s velikim udjelom ugljikohidrata i masti prije nego što pijete.

Također, možda će pomoći da nastavite s užinom dok noć prolazi.