Kako se riješiti grčeva: 10 dokazanih lijekova kod kuće

Uključujemo proizvode za koje smatramo da su korisni za naše čitatelje. Ako kupite putem veza na ovoj stranici, možda ćemo zaraditi malu proviziju. Evo našeg procesa.

Žena s grčevima koja primjenjuje toplinsku podlogu na trbuhuPodijeli na Pinterest1147152356

Grčevi utječu na mnoge ljude prije i za vrijeme njihovog razdoblja. Dok neki ljudi imaju samo blage grčeve, drugi nisu baš sretni. U nekim slučajevima, bolovi zbog grčeva u razdoblju mogu biti izraziti i stvoriti ozbiljnu mrlju u svakodnevnom životu.

Ako vam mjesečnica boli vaš stil svakog mjeseca, postoje koraci koje možete poduzeti kako biste stekli kontrolu nad leđima. Evo 10 provjerenih kućnih lijekova koji vam mogu olakšati nelagodu i pomoći vam da se vratite na put svojim užurbanim životom.

1. Koristite flaster topline

Korištenje grijanog flastera ili omotača na trbuhu može vam pomoći opustiti mišiće vaše maternice. Upravo ti mišići uzrokuju grčeve u razdoblju. Toplina također može pojačati cirkulaciju u vašem trbuhu, što može smanjiti bol.

Prema 2004 studija, nošenje toplinskog omotača za grčeve zapravo je učinkovitije od uzimanja bez recepta (OTC) ublažavanja boli, poput acetaminoffena.

Osim što je učinkovito u ublažavanju bolova i grčeva, istraživanje je također pokazalo da sudionici koji su koristili toplotni omotač imaju i manje umora i promjene raspoloženja.

Ploče topline u trbuhu možete pronaći u lokalnoj ljekarni i na mreži. Super su jednostavni za upotrebu. Samo ih ogulite i zalijepite na trbuh.

Električni grijaći jastuci i boce s toplom vodom nisu tako prikladni za upotrebu kao flasteri. Ali oni su dobar izbor ako provedete neko vrijeme kod kuće i ne trebate se mnogo kretati.

2. Masirajte trbuh esencijalnim uljima

Istraživanje sugerira da neka esencijalna ulja mogu olakšati grčeve tijekom masaže na trbuhu, posebno ako se koriste u mješavini ulja.

Ulja koja izgledaju najučinkovitija u smanjenju grčeva u razdoblju, zbog svoje sposobnosti pojačavanja cirkulacije, uključuju:

Eterična ulja možete pronaći na mreži ili u lokalnoj trgovini zdrave hrane. Možda će ih prodavati i neke ljekarne.

Prije upotrebe esencijalnih ulja, poželjet ćete ih pomiješati s nosačem ulja, poput kokosovog ili jojobinog ulja. Prijenosna ulja djeluju tako da sigurno "nose" eterično ulje u vašu kožu i pomažu u širenju ulja na velikom području.

Nakon što je vaša mješavina ulja spremna za upotrebu, utrljajte nekoliko kapi među rukama, a zatim trbuhu lagano masažite.

Stručnjaci kažu da masiranje kružnim pokretima samo pet minuta dnevno prije i za vrijeme menstruacije može pomoći u smanjenju grčeva i pojačanju cirkulacije u vašem trbuhu.

3. Uzmi OTC sredstvo protiv bolova

Prema American College of opstetričara i ginekolozima, OTC sredstva za ublažavanje boli poput ibuprofena (Advil, Motrin), naproksena (Aleve) i aspirina (Bufferin) učinkoviti su tretmani grčeva u razdoblju.

Ovi lijekovi najbolje djeluju ako se uzimaju pri prvom znaku grčeva ili boli.

Ibuprofen, naproksen ili aspirin možete pronaći u bilo kojoj ljekarni. Obavezno uzmite samo prema uputama i prvo razgovarajte s liječnikom ako imate problema sa srcem, jetrom ili bubrezima ili ako imate astmu, čireve ili krvarenje.

4. vježba

Prema Nedavna studijaaerobna tjelovježba niskog do srednjeg intenziteta može pomoći u smanjenju boli uzrokovanih periodičnim grčevima.

U ovoj studiji, znanstvenici su otkrili da su žene koje su radile 30 minuta aerobne vježbe tri dana u tjednu, osam tjedana, pokazale značajna smanjenja grčeva u menstruaciji.

Da biste aerobnu vježbu uklopili u svoj raspored, razmislite o biciklizmu do posla, izlasku u brzu šetnju za vrijeme ručka, plesu uz omiljene melodije ili igranju sporta u kojem uživate.

5. Potopite se u kadi

Potopljanje u toploj kadi još je jedan način da svoje zdjelične mišiće okružite toplinom koja im je potrebna za opuštanje.

Moć ublažavanja boli možete dobro poboljšati dodavanjem nekoliko kapi esencijalnih ulja – poput lavande, žalfije ili ruže – u vodu za kupanje.

Pokušajte se opustiti u toploj kupki barem 15 minuta kako biste izvukli najviše koristi.

6. Bavite se jogom

Jedna studija sugerira da, poput aerobnih vježbi, joga može biti korisna i za smanjenje razdoblja grčeva.

U ovoj studiji, stručnjaci su otkrili da su žene koje su sudjelovale u 60-minutnom joga satu jednom tjedno u trajanju od 12 tjedana pokazale značajna smanjenja bolova u mjesecu.

Ako želite isprobati jogu, potražite čas s fizičkom i opuštajućom komponentom. Istraživanja pokazuju da je ova kombinacija najučinkovitija za smanjenje boli zbog grčeva u razdoblju.

4 joga poza za ublažavanje grčeva

7. Uzimajte suplemente

Nekoliko studija sugerira da različite vrste dodataka prehrani mogu pomoći u smanjenju grčeva u razdoblju, iako nije točno poznato kako djeluju. Neki dodaci koji pokazuju obećanje za smanjenje boli u razdoblju uključuju:

Dijetalne dodatke možete pronaći u lokalnoj ljekarni ili na mreži. Koristite prema uputama i razgovarajte s liječnikom ako uzimate bilo koji drugi lijek, jer može imati interakciju s dodacima.

8. Izbjegavajte kofein i slanu hranu

Iako suplementi mogu olakšati bol u razdoblju, također je dobra ideja izbjegavati određene namirnice koje mogu uzrokovati zadržavanje vode, natečenost i nelagodu. Neke vrste namirnica koje se drže dalje od grčeva uključuju:

  • slana hrana
  • kofein
  • alkohol
  • masna hrana

Prema 2000 studija, vegetarijanska prehrana s malo masnoće može pomoći u smanjenju razdoblja boli i simptoma predmenstrualnog sindroma (PMS).

9. Ostanite hidrirani

Prema riječima stručnjaka, vjerojatnije je da ćete imati grčeve u trbuhu tijekom mjesečnice ako ste dehidrirani.

Cilj je piti osam čaša vode dnevno. Trebat će vam više ako vam je vruće, ako ste vježbali ili jednostavno osjećate žeđ.

10. Isprobajte akupresuru

Akupresura je neinvazivni tretman kineske medicine koji se koristi za mnoge zdravstvene probleme. Ovaj tretman uključuje korištenje prstiju za snažan pritisak na određene dijelove tijela kako bi se olakšali razni simptomi.

Prema 2004 studija, trljanje krugova na teletu u točki iznad gležnja može ublažiti bol u razdoblju.

Način za to je:

  • Izmjerite četiri vrha prstiju od vaše unutrašnje kosti gležnja.
  • Čvrsto trljajte ovo područje nekoliko minuta.
  • Ponavljajte svakodnevno prema potrebi prije i za vrijeme razdoblja.
  • Što uzrokuje grčeve razdoblja?

    Grčevi razdoblja uzrokovani su kontrakcijama u maternici. Ove kontrakcije pokreću promjene u razini hormona u vašem tijelu. Kad menstruirate, vaša se maternica steže i ispušta joj sluznicu koja se pušta kao krv kroz vaginu.

    Neki ljudi imaju veću vjerojatnost da će osjetiti bol u razdoblju. Čimbenici rizika uključuju ljude koji:

    • su mlađi od 30 godina
    • krvari snažno tijekom njihovih razdoblja
    • imaju neredovita krvarenja
    • imaju obiteljsku anamnezu bolova u mjesecu
    • pušiti
    • započeo pubertet rano (u dobi od 11 godina ili ranije)

    Kada biste trebali posjetiti liječnika?

    Iako su grčevi u menstruaciji vrlo česti, jaka bol nije normalna. Morate zakazati sastanak kod liječnika ako:

    • grčevi menstruacije su toliko bolni da se ne možete baviti svojim svakodnevnim aktivnostima
    • počeli ste s jakim menstrualnim grčevima u ili nakon 25. godine

    Izuzetna bol prije ili za vrijeme menstruacije može biti znak ozbiljnijeg zdravstvenog stanja koje treba liječenje, poput:

    • endometrioza
    • zdjelična upalna bolest (PID)
    • seksualno prenosive infekcije (SPI)
    • fibroidi maternice
    • adenomioza
    • cervikalna stenoza

    Dno crta

    Grčevi razdoblja vrlo su česti, ali postoje slučajevi kada mogu ometati vaš svakodnevni život. Srećom, postoje koraci koje možete poduzeti kako biste ublažili bol i nelagodu uzrokovanu ovim dosadnim grčevima.

    Ako, međutim, bol ne nestane nakon par dana ili je toliko ekstremna da imate poteškoće u funkcioniranju, svakako se obratite svom liječniku.