Kako vrtlarstvo pomaže mojoj anksioznosti i 4 koraka za započinjanje

Kako vidimo svjetske oblike kakvi smo odlučili biti – i dijeljenje uvjerljivih iskustava može uokviriti način na koji se odnosimo jedni prema drugima na bolje. Ovo je moćna perspektiva.

Što je ekvivalent zelenom palcu za tjeskobu? Drhtavi palac? To sam ja.

Živjela sam s tjeskobom i depresijom od djetinjstva i neprestani je izazov pronaći nove načine kako se izboriti. Od nastave terapije i upravljanja stresom do vježbanja (kad nisam previše depresivan da to učinim) i lijekova, dugo radim na tome.

Ipak svaki dan shvaćam da postoji nešto novo što mogu pokušati poboljšati svoje opće dobro i smanjiti razinu anksioznosti.

Uđite u vrtlarstvo.

Moja anksioznost donosi opsesivne negativne misaone obrasce, pretjerano zabrinjavanje i paralizirajuće napade panike. Vrtlarstvo donosi hranu, ljepotu i samopoštovanje – sve je kontra moju tjeskobu.

Prednosti vrtlarenja za vaše mentalno zdravlje

Znam što sigurno mislite: Vrtlarstvo? Ako već nemate interes za njegovanje biljaka, možda ga većinom znate kao omiljeni način vaših roditelja ili bake da provedete vikend. Ali vrtlarstvo – i njegove nagrade – su za sve.

U stvari, to vam može pružiti neke dobrobiti za mentalno zdravlje.

Studije pronašli su vrtlarstvo i hortikulturna terapija limenka:

  • umanjiti simptome anksioznosti i depresije
  • poboljšati pažnju
  • prekinuti štetne ruminacije, simptom anksioznosti
  • niži kortizol, hormon stresa
  • niži BMI
  • povećati opće zadovoljstvo životom i kvalitetu života

Tlo je čak i bilo opisan kao koji imaju antidepresivna svojstva. Istraživači su otkrili da su bakterije pronađene u tlu zapravo pomogle aktiviranje stanica mozga koje bi mogle stvarati serotonin. To je prilično nevjerojatan dodatak osjećaju prisutnosti i pažljivosti koje vrtlarstvo može donijeti.

Vrtlarstvo se čak koristi kao terapija za brojne različite populacije. Na primjer, jedan učiti utvrđeno je kako vrtlarstvo poboljšava psihosocijalno blagostanje ljudi u zatvoru – i može čak smanjiti stopu recidivizma.

Podijeli na Pinterest

Vrtlarstvo se, kao i druge umjetničke terapije, razlikuje od tradicionalnih terapija poput kognitivne bihevioralne terapije (CBT), jer je neizravno korisno. Umjesto da riješite sve svoje probleme riječima, nosite se s rukama.

Vaša biljka bi mogla visiti s kuka na vašem stropu, a opet, postoji nešto o vrtlarenju što je tako prizemno. Vrtlarstvo može usmjeriti vaše misli, zauzeti ruke i pružiti vam nešto o čemu ćete se ubuduće brinuti.

Možete sijati doslovno sjeme kao i figurativno za samopoštovanje razvijajući osjećaj svrhe i postignuća.

Moje misli postaju jasnije kada završim s kopanjem po prljavštini. A gledanje mojih biljaka raste pomalo kao da gledam kako raste. Učim se nositi sa svojom tjeskobom dok mi kaktusi proljepšaju cvijet.

Vrtlarstvo nema samo fizički i mentalni terapeutski potencijal, već i korisnost. Daje mi nešto zauzvrat: prekrasan popločani dio vrta, svježe začinsko bilje ili čak povrće na domaćem terenu.

Podijeli na Pinterest

Kako započeti

Kad sam pobrao svoju prvu biljku, imao bih dosta iskustva s tjeskobom. Ali vrtlarstvo? Ne tako puno. Dakle, odakle počinjete?

1. Počnite lako

Zapamtite, ako vrtlarstvo koristite za ublažavanje tjeskobe, ne želite započeti s nečim što će dovesti do većeg stresa.

Moja prva biljka, tulipani, bio je poklon. Ti tulipani i ja dijelili smo dva vrlo stresna tjedna … dok nisam zaboravio na njih, a oni su umrli.

Ovisno o vašem okruženju ili sposobnosti održavanja biljaka, nemojte započeti s teškom biljkom ili cvijetom. Započnite s laganim. Mislite na sukulente, poput aloe vere, kaktusa i žada.

Sukulenti su izdržljivi. Često su "teško ubiti" (mada, mogu potvrditi, nije nemoguće), i lako se održavaju u urbanom prostoru.

Dobre biljke za vrtlare koji prvi put uključuju:

  • sretan bambus
  • zračne biljke
  • zmijske biljke
  • biljke gume
  • sukulenti

Biljke koje se smatraju lakšim za uzgoj uključuju:

  • vlasac
  • menta
  • peršin
  • timijan

Kada ocjenjujete koje biljke treba nabaviti, brzo pretražite učestalost zalijevanja i sve posebne potrebe biljaka. Sukulente, na primjer, trebaju rijetko zalijevanje i mogu loše raditi ako se svakodnevno zalijevaju. Djelatnici dječjih vrtića također mogu biti sjajan izvor informacija.

Kupujte sukulente.

Kupite biljni vrtni komplet.

Trgovina za sadilice.

2. Procijenite svoj prostor

Sada kada imate neke ideje o vrstama biljaka, razmislite o vrsti prostora ili prirodnog svjetla koje im morate ponuditi.

Imate li vrtno zemljište za rad? Balkon? Viseći prostor? Prostor za stolom? Stol?

Važna je situacija osvjetljenja. Bez obzira na to koliko se nadamo savršenom broju sunca, na mnogim mjestima (posebno u određenim točkama tijekom godine) muči previše ili previše sunca. Ali čak i uz nedostatak prirodnog svjetla, možete pronaći pravu biljku za vas.

Sukulenti se obično mogu nositi s puno sunca. Neke se vrste mogu uzgajati i u zatvorenim prostorima, osobito zimi, jer preferiraju toplije klime. Srećni bambus može podnijeti slabo svjetlo, iako možda ne raste toliko bez jakog svjetla.

Ne zaboravite napraviti prostor za sebe u blizini biljaka da biste se uživali u svom radu – i njihovoj ljepoti. Moj vrt okružuje mali stol i stolica na kojima mogu ujutro sjediti uz šalicu čaja i čitati u društvu svojih malih zelenih ostvarenja.

Podijeli na Pinterest

3. Ne gurajte sebe do boli

Ne gurajte se u vrt na načine koji će vas naštetiti. Zapamtite, ovo bi trebalo biti dobro za vas, a ne bolno.

Ako me boli leđa ili sam umorna nakon fizički ili emocionalno iscrpljujućeg dana, ponekad jedino mogu položiti ručnik i vrtiti iznutra. Učini što radi za tebe.

Ako imate problema sa leđima, ne forsirajte se da se nadvijate nad nizinom ležeće parcele. Umjesto toga, koristite visoke, podignute krevete ili se usredotočite na vrtlarenje spremnika.

Ako se borite s biljkama koje trebaju učestalo zalijevanje, razmislite o kupnji lonca ili pribora za samolijevanje koji će ga učiniti što jednostavnijim.

Kupujte lonce za samolijevanje.

Kupite vrtnu klupu i jastučić za klečanje.

4. Odaberite što vas čini sretnima

Podsjeća li vas vrtlarstvo na voljenu osobu? Vraća li miris određene vrste cvijeta radosne uspomene? Vrtlarstvo može biti izvrsna prilika da za vas simbolizira nešto posebno.

Razmislite o odabiru mirisa, boja ili namirnica koje će vas usrećiti. Zamislite kamilicu za umirujući miris, a blues i zelje za smirujuće boje. Zatim odaberite bilje ili hranu koja bi bila korisna za vašu kuhinju, poput bosiljka ili krastavaca.

Počeo sam s mnogo sokova (zelena je slučajno moja omiljena boja) i bosiljak i za miris i za okus.

Što god odlučite, pobrinite se da vaš vrt ima značenje i sreću.

Hrana za ponijeti kući

Bilo da se radi o zalijevanju biljaka sa stolnog stola, kreiranju vlastitog urbanog ili vanjskog vrta ili jednostavno šetnji prirodom, možete imati koristi od biljaka oko sebe.

Usred dana tjeskobe vrtlarenje me tjera u osmijeh, daje mi nešto za pokazati za moj trud i čisti mi um.

Znanstveno, vrtlarenje također donosi brojne zdravstvene prednosti koje djeluju na poboljšanje moje anksioznosti.

Vrtlarstvo je jedan od najugodnijih alata u mom arsenalu koji dokazuje da imam moć kontrolirati svoje mentalno zdravlje i tjeskobu. Imati male uspjehe – čak i ako su oblikovani kao sočna – može uistinu smiriti vaš um.

Ako imate tjeskobu ili imate neke druge probleme mentalnog zdravlja, potražite dodatne informacije o mentalnom zdravlju.

Jamie je urednik kopiranja koji dolazi iz južne Kalifornije. Ima ljubav prema riječima i svjesnosti mentalnog zdravlja i uvijek traži načine kako to dvoje kombinirati. Ona je i entuzijastična entuzijasta za tri P: štenad, jastuke i krumpir. Pronađi je na Instagram.