Kasno spavanje povezano s pretilošću kod djece. Što roditelji mogu učiniti

Podijeli na PinterestStručnjaci kažu da je isključivanje elektroničke opreme prije spavanja jedan od načina na koji roditelji mogu uspostaviti 30-minutnu rutinu za vrijeme spavanja za djecu. Getty Images

  • Istraživači kažu da djeca koja ostaju do kasno mogu imati veći rizik od pretilosti.
  • Kraće vrijeme spavanja može utjecati na djetetovo tijelo na brojne načine, uključujući porast razine inzulina.
  • Stručnjaci preporučuju roditeljima da postave rutinu za spavanje od 30 minuta koja uključuje isključivanje elektronike, toplu kupku i priču o spavaćoj sobi.

Roditelji imaju još jedan razlog da rano stave svoju djecu u krevet.

Biti budan prošli 9 sat može povećati rizik od pretilosti kod djece u dobi od 2 do 6 godina.

Tako kaže a učiti objavljeno danas u časopisu Pediatrics: Official Journal of American Academy of Pediatrics.

Istraživači su zabilježili aktivnost spavanja kod sudionika iz Rani program prevencije pretilosti u Stockholmu pomoću uređaja za aktigrafiju u zapešću.

Otkrili su da mala djeca koja često ostaju do 9 sat ili kasnije imaju veća povećanja indeksa tjelesne mase (BMI) i opsega struka, osobito u djece s prekomjernom težinom ili pretilih roditelja.

"Poruka koja se donosi kući je da će način na koji živimo – a ne samo naše prehrambene navike i fizička aktivnost – utjecati na rizik djece zbog nezdravog debljanja", Dr. Claude Marcus, autor studije i profesor pedijatrije na Karolinskom institutu u Švedskoj, rekao je za Healthline.

Odlomak Američka udruga Srce Izvještava da je jedan od trećih tinejdžera u Sjedinjenim Državama prekomjerna težina i veći je rizik od bolesti koje prije nisu bile viđene do odrasle dobi, poput dijabetesa tipa 1, visokog krvnog tlaka i povišene razine kolesterola u krvi.

"Budući da je pretilost povezana s mnogim drugim faktorima kardiovaskularnog rizika, poput povišenog krvnog tlaka, lipida i glukoze, prevencija pretilosti je važan cilj djece", Donna Arnett, Doktor, profesor kardiovaskularnog zdravlja na Sveučilištu u Kentuckyju i medicinski stručnjak američke udruge za srce, rekao je za Healthline.

Dječja pretilost povezana je i s psihološkim simptomima kao što su depresija i anksioznost, nisko samopoštovanje i niža kvaliteta života o kojoj se izvještava i socijalnim problemima kao što su nasilje i stigma, prema Centri za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC).

Spavanje i dječja težina

Odnos spavanja i težine je složen.

"Uzročnost je teško utvrditi", rekao je Marcus. "Ne mislimo da će negativno utjecati na dijete da ima nekoliko dana s neredovitim spavanjem. To može stvoriti probleme kada je nepravilnost standardna. "

Dr. Shalini Paruthi, ravnatelj Medicinskog centra za istraživanje i istraživanje spavanja u bolnici St. Luke u St. Louisu i glasnogovornik Američke akademije medicine spavanja, rekao je da su prethodna istraživanja pokazala povezanost između nepravilnog spavanja i debljanja djece.

"Znamo da je kratkotrajno spavanje kod djece povezano s višom razinom inzulina, a također i sa višom neosjetljivošću na inzulin, što znači da mlada tijela možda neće moći pravilno obraditi inzulin i glukozu, što može dovesti do debljanja", rekla je za Healthline.

"Uz to, studije pokazuju da nedostatak sna povećava želju za hranom, a umor od nedostatka sna smanjuje fizičku aktivnost", dodao je Paruthi.

„Istraživanja također pokazuju da kad djeca ne spavaju dovoljno, mogu utjecati hormoni leptin i grelin.“

Objasnila je da se leptin izlučuje u masnim stanicama i pomaže mozgu signal kada usporiti jelo.

Ghrelin, izlučen u želucu, potiče glad.

"Istraživanja su u tijeku kako bi se pomoglo detaljnije objasniti ove teorije", rekao je Paruthi.

Neka pitanja

Dr. Carol Rosen, profesor pedijatrije i medicinski direktor usluga pedijatrijskog spavanja na Medicinskom fakultetu Sveučilišta Case Western Reserve i medicinski direktor usluga pedijatrijskog spavanja na Sveučilišnoj bolnici Rainbow Babies & Children Hospital u Ohiou, rekao je da još uvijek postoje neka neodgovorena pitanja.

"Brojna su istraživanja pokazala da je kratkotrajno spavanje povezano s razvojem pretilosti kod djece, ali postoje nekoliko vrsta ograničenja u tim postojećim studijama", rekao je Rosen za Healthline.

"Neke od tih studija ovise o izvješćima roditelja o vremenu spavanja i budnosti, što može biti nepouzdano, nego stvarno objektivno mjerenje vremena spavanja", dodala je.

"Uz to, kakva je bila točno priroda obrazaca spavanja [u tim prijašnjim studijama]?" rekao je Rosen.

"Jesu li djeca jednostavno zaspala, jesu li otišla prekasno u krevet, jesu li se puno probudili noću ili su imali samo nepravilan raspored?"

Uz to, rekla je: "Postoje li drugi obiteljski ili socijalni čimbenici koji doprinose povećanom riziku od pretilosti?

"Konačno, jesu li djeca roditelja koja imaju prekomjernu tjelesnu težinu ili pretilo u većem riziku za razvoj pretilosti u usporedbi s djecom čiji roditelji imaju normalnu težinu?"

Rosen je primijetio da aktigrafija u ručnim zglobovima u ovoj studiji dodaje objektivnost.

"Promatrajući dublje sve te vrste pitanja, to je mjesto gdje ova studija donosi nova važna otkrića", rekao je Rosen za Healthline.

Kako ranije krenuti u krevet

Stručnjaci se slažu da je slijediti rutinu spavanja najbolji način da se djeca razviju zdrave higijenske navike spavanja.

"Iako su uzroci povećanja kilograma s kraćim trajanjem spavanja ili kasnim spavanjem nejasni, dosljednost ovog nalaza kod djece s prethodnim opažanjima odraslih sugerira da roditelji osiguravaju redovito i rano spavanje djece", rekao je Arnett.

Rosen se slaže.

„Jednom kada roditelj zna te minimalne količine sna (roditelj je možda svjestan da će njihovom djetetu trebati čak i više spavanja od minimuma da bi bio u najboljem redu) i zna koliko vremena njihovo dijete treba biti ujutro u školi ili drugim obiteljskim aktivnostima, roditelj može odabrati odgovarajući cilj vrijeme spavanja / zaspavanja “, rekla je.

Rosen preporučuje roditelju i djetetu da planiraju kratku rutinu spavanja otprilike 30 minuta prije tog željenog spavanja.

Paruthi kaže da primjer rutine spavanja može uključivati:

  • isključivanje svih elektroničkih uređaja 1 sat prije spavanja
  • uzimajući toplu kupku i pranje zuba
  • čitanje knjige ili pjevanje pjesme
  • isključivanje svjetla prije spavanja

Shvatite da se očekuju promjene u rasporedu.

"Ponekad će vannastavne aktivnosti poremetiti uobičajeno vrijeme za spavanje", rekao je Paruthi.

"Međutim, još je važno proći kroz rutinu spavanja, samo malo brže ili s kraćim vremenima dodijeljenim aktivnostima. Na primjer, umjesto 10 minuta vremena za čitanje, sada ostaje 5 minuta vremena za čitanje. "

Rosen ima još nekoliko prijedloga.

„U idealnim situacijama rutina spavanja također isključuje„ upozoravanje “elektronike za spavaće / spavaće sobe, na primjer, televiziju, mobitel, slanje poruka, tablet ili video igre", rekla je.

I dok se dnevna tjelesna aktivnost preporučuje, Rosen je rekao: "Treba izbjegavati snažne fizičke aktivnosti neposredno prije spavanja."

Napomenula je i da je najbolje izbjegavati konzumiranje kofeinskih napitaka kasnije tokom dana.

Ako niste sigurni da li za vašu djecu treba odgovarajuće vrijeme za spavanje, Paruthi predlaže korištenje online kalkulator osigurala Američka akademija medicine spavanja.