Keto dijeta dovodi do dijareje

Da, popularna dijeta može dovesti do nekih nesretnih GI simptoma.

Podijeli na PinterestKeto dijeta je usredotočena na povrće, bjelančevine i malo ugljikohidrata. Fotografije: Getty Images

U prošloj godini ketogena dijeta naslove je učinila izuzetno brzim i učinkovitim načinom mršavljenja.

Plan prehrane s niskom razinom ugljikohidrata, koji se sastoji od 5 posto ugljikohidrata, 20 posto proteina i 75 posto masti, djeluje tako da vaše tijelo šalje u ketozu – metaboličko stanje u kojem sagorijevate masti umjesto glukoze radi energije.

Pomaže mnogim ljudima da izgube tvrdoglavu masnoću, ali drugima je to – poprilično doslovno – bol u guzi.

Čini se da ide prema keto-u dajući mnogim dijetama česte pojave proljeva.

Sve se svodi na crijeva

Prema zdravstvenim stručnjacima, vaš gastrointestinalni (GI) sustav može biti prilično pogodan kada promijenite način na koji jedete.

"Kad god u prehrani izrezujete određene skupine hrane, pojavit će se neravnoteža", Callie Exas, licencirani nutricionist i suvlasnik Ploča s vrtovima, rekao je za Healthline. "Naš mikrobiom crijeva hrani se kratkim lancima masnih kiselina koje se nalaze u žitaricama, voću i povrću, a koje su ograničene na keto dijetu."

Kao rezultat toga, neki ljudi imaju negativne simptome poput mučnine i umora – aka keto gripa – nekoliko tjedana dok se njihovi mikrobiomi u crijevima prilagođavaju planu obroka.

Drugi, međutim, i dalje trpe probleme sa trbuščićem tijekom cijele prehrane.

Masnoća treba dosta rada da bi se tijelo razgradilo, a neki ljudi jednostavno nisu navikli metabolizirati količinu masti koja je uključena u keto dijetu.

Njihova tijela ne mogu iskoristiti svu masnoću koju jedu pa ih pokušavaju izbaciti. Dakle, trke.

"Kad konzumirate previše masnoće, tijelo ne može pratiti raspad i apsorpciju. Kada neiskorištena masnoća dospije u tanko crijevo i debelo crijevo, u nju će se uvući više vode koja će joj pomoći da prođe, što rezultira vodenastom proljevom “, objasnio je Exas.

Za ove nesretne ljude keto proljev vjerojatno će biti trajna nuspojava prehrane.

Još jedan krivac: umjetna sladila

Umjetni zaslađivači – sorbitol, maltitol i ksilitol – također mogu biti krivi, kažu neki dijetetičari.

Mnogi ljudi koji sudjeluju u keto dijeti odlučuju se za ove nehranjive šećere u pokušaju ograničavanja ugljikohidrata, ali zato što se šećerni alkoholi ne apsorbiraju učinkovito u crijevima, često dopiru do debelog crijeva ne probavljivim.

Kada se to dogodi, imaju tendenciju da imaju neugodan laksativni učinak.

Simptomi nisu ograničeni na proljev

Kao da uporni proljev nije dovoljno loš, neki sudionici također osjećaju bolne grčeve, nadimanje i zatvor zbog nedostatka vlakana u keto prehrani.

„Jedan od najvećih izazova mnogih ljudi na ketogenoj dijeti je zatvor. Bez adekvatnih vlakana, GI trakt se može zaustaviti “, kaže Suzanne Dixon, registrirana dijetetičarka sa Centar Mesothelioma u Portlandu, Oregon.

Vlakna su ključna za pokretljivost i funkcioniranje crijeva, pa kada je vlakna ograničena – kao što je to slučaj na keto dijeti – probavne smetnje povećavaju se.

Kako možete stvari vratiti na pravi put?

Ako se osjećate povučeno, možete pretpostaviti da će dodatak vlaknima uravnotežiti stvari, ali mnogi nutricionisti ne savjetuju ih.

„Mnogi dodaci vlaknima sadrže previše grama ugljikohidrata. Ako ne pažljivo vodite računa o tim dodatnim ugljikohidratima u dodatcima vlaknima, to može spriječiti osobu da dostigne i održi potpunu ketozu, što je i cilj prehrane ”, objasnio je Dixon.

Umjesto toga, povećajte unos vlakana s orasima, sjemenkama, lisnatim zelenilom i krstavim povrćem.

Pripazite koliko mlijeka konzumirate. Poznato je da mliječni proizvodi uznemiruju GI, pa pokušajte ukloniti vrhnje i sir iz prehrane da vidite je li to trik.

Uz to, iako laksativi i lijekovi protiv proljeva mogu malo smiriti crijeva, u konačnici neće riješiti problem. Oni čak mogu poremetiti mikrobiom crijeva i probavni sustav, uzrokujući daljnju upalu i GI.

Neki dijetetičari preporučuju ublažavanje u keto dijetu. Svatko ima različitu toleranciju na masnoće, zato se poigrajte s različitim namirnicama dok ne pronađete nešto što vam odgovara.

I na kraju, ostanite hidrirani. Općenito, ljudi koji slijede keto dijetu trebaju konzumirati više vode i elektrolita kako bi izbjegli dehidraciju.

Ako osjetite keto proljev, riskirate još veći rizik od dehidracije. Da ne spominjem, gubite manje kilograma kada ste dehidrirani, jer vaše tijelo mora napornije raditi kako bi sagorjelo masti.

Pronađite ono što vam odgovara

Ako pokušate izvršiti ta podešavanja i još uvijek nailazite na probleme s trbuhom, možda je vrijeme da ga nazovete da prestane s keto dijetom.

Kronična dijareja može dovesti do zdravstvenih komplikacija, poput nedostatka vitamina, propadanja mišića i neravnoteže elektrolita.

"Ako netko doživi keto proljev koji se ne riješi s vremenom jer se njihovo tijelo" prilagodi "prehrani, savjetovao bih mu da prekine dijetu. Jednostavno ne vrijedi rizik za kratkotrajno i dugoročno zdravlje, "savjetovao je Dixon.

Općenito je pametno javiti se liječniku kad god promijenite prehrambene navike.

Oni mogu prepoznati bilo koje zdravstvene probleme, intolerancije na hranu ili alergije i pomoći vam da smislite plan obroka koji najbolje funkcionira za vas i vaš želudac.