Kofein dok dojite: koliko možete sigurno imati?

Kofein je spoj koji se nalazi u određenim biljkama i djeluje kao stimulans na vaš središnji živčani sustav. Može poboljšati budnost i razinu energije.

Iako se kofein smatra sigurnim i može imati čak i zdravstvene koristi, mnoge se majke pitaju o njegovoj sigurnosti tijekom dojenja.

Iako kava, čaj i druga pića bez kofeina mogu pojačati energiju majkama uspavanim zbog spavanja, ispijanje previše tih pića može imati negativne posljedice i za majke i za njihove bebe.

Evo što trebate znati o kofeinu tijekom dojenja.

Podijeli na Pinterest

Prolazi li kofein u vaše majčino mlijeko?

Otprilike 1% ukupne količine kofeina koju konzumirate prelazi u majčino mlijeko (1, 2, 3).

Jedno istraživanje na 15 dojećih žena otkrilo je da su one koje su pile piće s 36-335 mg kofeina pokazale 0.06–1.5% majčinske doze u majčinom mlijeku (4).

Iako se ta količina može činiti malom, dojenčad ne može kofein preraditi tako brzo kao odrasli.

Kada unosite kofein, on se apsorbira iz crijeva u vaš krvotok. Jetra ga zatim prerađuje i razgrađuje u spojeve koji utječu na različite organe i tjelesne funkcije (5, 6).

U zdrave odrasle osobe kofein ostaje u tijelu tri do sedam sati. Međutim, dojenčad se može zadržati na njemu 65 do 130 sati, jer im jetra i bubrezi nisu u potpunosti razvijeni (6).

Prema Centrima za kontrolu bolesti (CDC), nedonoščad i novorođenčad razgrađuju kofein sporijim tempom u usporedbi sa starijim bebama (7).

Stoga se čak i male količine koje dođu do majčinog mlijeka mogu s vremenom nakupiti u tijelu vaše bebe – posebno kod novorođenčadi.

Koliko je sigurno tijekom dojenja?

Iako bebe ne mogu kofein preraditi tako brzo kao odrasle, majke koje doje još uvijek mogu konzumirati umjerene količine.

Možete sigurno popiti do 300 mg kofeina dnevno – ili ekvivalent dvije do tri šalice (470–710 ml) kave. Na temelju trenutnih istraživanja, konzumiranje kofeina unutar tog ograničenja dok dojenje ne uzrokuje štetu dojenčadi (7, 8, 9).

Smatra se da bebe majki koje konzumiraju više od 300 mg kofeina dnevno mogu imati poteškoća sa spavanjem. Ipak, istraživanje je ograničeno.

Jedno istraživanje s 885 novorođenčadi otkrilo je povezanost između konzumacije kofeina u majci većoj od 300 mg na dan i povećane prevalencije noćnog buđenja novorođenčadi – ali veza je bila neznatna (10).

Kada majke koje doje konzumiraju znatno više od 300 mg kofeina dnevno – kao što je više od 10 šalica kave – novorođenčad može imati uznemirenost i nervozu pored poremećaja spavanja (7).

Štoviše, prekomjerni unos kofeina može imati negativne učinke na same majke, kao što su pojačana anksioznost, podrhtavanje, ubrzan rad srca, vrtoglavica i nesanica (11, 12).

Konačno, majke mogu biti zabrinute kako kofein smanjuje proizvodnju majčinog mlijeka. Međutim, neka istraživanja sugeriraju da umjerena konzumacija zapravo može povećati opskrbu majčinim mlijekom (9).

Sadržaj kofeina u uobičajenim pićima

Kofeinizirana pića uključuju kavu, čaj, energetska pića i sode. Količina kofeina u ovim pićima uvelike varira.

Sljedeći grafikon prikazuje sadržaj kofeina u uobičajenim pićima (13, 14):

Vrste pićaPrema veličini kofeinaEnergetska pića 8 unci (240 ml) 50–160 mgKafe, kuhano8 unci (240 ml) 60–200 mgTea, kuhano8 unci (240 ml) 20–110 mgTea, ledeno8 unce (240 ml) 9–50 mgSoda12 unci (355 ml) 30–60 mgHokolade8 unci (240 ml) 3–32 mgDecaf kave8 unci (240 ml) 2–4 mg

Imajte na umu da ovaj grafikon prikazuje približnu količinu kofeina u ovim napitcima. Neka pića – posebno kava i čajevi – mogu imati više ili manje, ovisno o tome kako su pripremljena.

Ostali izvori kofeina uključuju čokoladu, slatkiše, neke lijekove, dodatke i pića ili hranu za koju tvrde da pojačava energiju.

Ako dnevno konzumirate više kofeinskih napitaka ili proizvoda, možda ćete konzumirati više kofeina nego preporuka za dojenje.

Bottom Line

Iako kofein konzumiraju ljudi diljem svijeta i on može pružiti puno energije majkama bez sna, možda nećete htjeti pretjerivati ​​ako dojite.

Preporučuje se ograničiti unos kofeina tijekom dojenja, jer male količine mogu proći u majčino mlijeko, koje se vremenom nakuplja u bebi.

Ipak, do 300 mg – oko 2–3 šalice (470–710 ml) kave ili 3–4 šalice (710–946 ml) čaja dnevno obično se smatra sigurnim.