Koliko kalorija sadrži preljev od ranča?

Kada su u pitanju omiljeni preljevi za salatu, mnogi ljudi stavljaju ranč na vrh svoje liste.

Štoviše, mnogi ovaj ukusni, kremasti preljev tretiraju kao začin, dodajući ga svemu, od sendviča do pizze do pomfrita.

Međutim, ako jedete ranč preljev često, možete se zapitati da li trošite puno kalorija.

Ovaj članak govori o kalorijskom sadržaju nekih popularnih marki ranih preljeva i pregledava neke od zdravstvenih učinaka ove začine.

Salata s rančevim preljevomPodijeli na Pinterest

Što je to ranč odijevanje?

Tradicionalni preljev za ranč salatu ima kremastu pljeskavicu koja je aromatizirana češnjakom, senfom i biljem, uključujući peršin, vlasac i kopar.

Neke marke preljeva s rančevima od rakija izrađuju se s jogurtom umjesto pinjenice. Drugi dobivaju svoju kremastu teksturu od ulja i jaja.

Dresing ranča možete kupiti i kao mješavinu u prahu, dodajući vlastito mlijeko, majonezu, kiselo vrhnje, jogurt ili pinjeno mlijeko kako biste prilagodili kremastu bazu.

Podloga preljeva za salatu ima najveći utjecaj na njegov ukupni broj kalorija. Odatle potječe masnoća – a samim tim i većina kalorijskog sadržaja.

Kalorični sadržaj nekih popularnih marki

Postoji bezbroj marki preljeva za salatu od rančeva dostupnih u trgovinama i na mreži. Zapravo, Ministarstvo poljoprivrede Sjedinjenih Država (USDA) u svojoj prehrambenoj bazi podataka o prehrani navodi gotovo 5,000 različitih unosa za obradu ranča (1).

Prosječno posluživanje preljeva od ranča od 2 žlice (30 ml) sadrži 129 kalorija, 13 grama masti, manje od 1 grama proteina i oko 2 grama ugljikohidrata (2).

Evo nekoliko detalja o kalorijama i sastojcima za posluživanje nekoliko popularnih marki (2 ml) nekoliko popularnih marki (1).

  • Originalni prekrivač ranča s skrivene doline. Jedno serviranje pakira 140 kalorija i 14 grama masti. Većina masti u ovom preljevu dolazi iz sojinog ili kanolinog ulja i žumanjka.
  • Kraft Classic Ranch dressing. Posluga sadrži 110 kalorija i 12 grama masti, a uglavnom dolazi iz sojinog ulja.
  • Annie's Cowgirl Ranch dressing. Ovaj preljev ima 110 kalorija i 10 grama masti po obroku, uglavnom iz ulja kanjola i pinjenice.
  • Primaljan kuhinjski ranč. Ova marka sadrži 120 kalorija i 13 grama masti po obroku, a većina masti dolazi iz ulja avokada.
  • Newmanov vlastiti ranč odijevanje. Ova marka pakira 150 kalorija i 16 grama masti koje proizlaze iz sojinog ulja i pinjenice.
  • Skriveni ranč grčkog jogurta. Budući da je u ulju niže, to ima samo 60 kalorija po obroku i 5 grama masti. Dva glavna sastojka su grčki jogurt bez vode i masti.
  • Klasični ranč Bolthouse Farms. Ovaj proizvod je najniže kalorični preljev grozdja u 45 kalorija i samo 3 grama masti. Maslac je glavni sastojak, a kremast je i od jogurta, mlijeka i vrhnja.

Nisu sve kalorije stvorene jednakim

Kada je riječ o preljevu za flaširanu salatu, ne radi se samo o kalorijama. Također je važno uzeti u obzir vrstu ulja i ostale sastojke koje sadrži.

Sojino ulje u mnogim vrstama ranch dressing-a vodeći je izvor omega-6 masti u mnogim dijetama.

U velikim količinama omega-6 masti mogu povećati upalu i rizik od upalnih bolesti poput srčanih bolesti, reumatoidnog artritisa i Alzheimerove bolesti (3, 4).

S druge strane, ulja poput maslinovog, uljane repice i avokada zdraviji su izbor i povezana su s nižim rizikom od kroničnih bolesti, iako doprinose jednakom broju kalorija po gramu kao i manje zdrave masti (5, 6).

Iako ne moraju nužno povećavati broj kalorija, umjetni sastojci u nekim vrstama ranč preljeva mogu dovesti do toga da dobijete kilograme.

Istraživači su otkrili da jedenje više ultraprerađene hrane – one koja sadrži sastojke proizvedene u laboratoriju – nastoji pospješiti debljanje i nagomilavanje trbušnih masti, posebno kod žena (7).

Kako napraviti domaći ranč od ranča

Vrlo je lako napraviti vlastiti ranč od rana od nekoliko jednostavnih sastojaka.

Možete odabrati zdravu bazu i sastojke i teksturu prilagoditi svom ukusu. Još jedna velika prednost domaćeg preljeva je što ćete izbjegavati aditive, konzervanse i druge umjetne sastojke.

Da biste napravili tradicionalni preljev od ranča, započnite miješanjem 1/2 šalice (118 ml) maslaca, običnog grčkog jogurta i kvalitetne majoneze napravljene od maslinovog, kanola ili avokadovog ulja.

Zatim umiješajte oko 2 žlice svježeg, mljevenog kopra; 2 žlice svježeg, mljevenog luka; i 4 žlice svježeg, mljevenog peršina. Ako nemate svježeg bilja, možete zamijeniti sušeno bilje, ali upotrijebite otprilike polovinu količine za svako.

Na kraju dodajte 1/2 žličice svake češnjaka u prahu, luk u prahu, sušeni senf i sol, kao i izdašnu prstohvat svježe mljevene paprike. Umutite sve zajedno i dodajte malo vode ako je previše gusta.

Ovaj domaći ranč od ranča čuvat će se u staklenci u hladnjaku najviše 1 tjedan.

Dno crta

Ranch dressing je osnovni proizvod u mnogim kuhinjama.

Može promovirati zdravu prehranu ako vas potakne da jedete više salate ili povrća. Međutim, trebate biti svjesni da su neke marke prepune masti i ostalih sastojaka koji mogu potkopati vaše ciljeve zdrave prehrane.

Iako su kalorije u ranch dressingu važno uzeti u obzir, popis sastojaka može biti još kritičniji. Odaberite sortu sa sastojcima koje prepoznajete.

Alternativno, izađite iz guze i eksperimentirajte s pravljenjem vlastitog ranča.