Koliko kilograma možete izgubiti za mjesec dana?

U našem društvu koje se bavi tehničkom tehnologijom postali smo još naviknuti da brzo postižemo rezultate. Zahtijeva se trenutačno zadovoljavanje u redu kada govorite o pametnom telefonu, ali to nije najbolja politika kada je riječ o mršavljenju.

Ako zvuči previše dobro da bi bilo istinito, vjerojatno jest. Fad dijeta koja obećava velike količine mršavljenja ostavlja vas u najboljem slučaju gladnima, a u njihovom najgorem slučaju ostavljaju vas sa nezdravim navikama i vraćenim debljanjem.

Pa, koji je čarobni broj izgubiti kilograme i zadržati ga? Prema Centri za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC), to je 1 do 2 kilograma tjedno. To u prosjeku znači da je ciljanje mršavljenja od 4 do 8 kilograma mjesečno zdrav cilj.

To što je moguće izgubiti puno više, barem u ranim mjesecima dijeta, ne znači da je zdrava ili da će težina dugoročno ostati sklona.

Izgubiti zdrav način

Gubitak kilograma može biti nevjerojatno jednostavno i istovremeno nevjerojatno izazovno.

Math nam govori da ćemo, ako unosimo manje kalorija nego što sagorimo, završiti sa sagorijevanjem skladištenih masti za gorivo. Jedna funta jednaka je 3,500 kalorija. Ako želite izgubiti 1 kilogram tjedno, morat ćete unositi oko 500 do 1,000 manje kalorija. Ali život nije tako jednostavan. Postoje društveni događaji, praznici i proslave koji se svi vrte oko hrane.

Kada pokušavate izgubiti kilograme, čvrst plan prehrane i vježbanja s ciljem da postanete zdraviji – a ne samo da se uklapate u novu odjeću ili izgledate dobro na nekom događaju – pomoći će vam da izgubite kilograme i oduzmete ga. Važno je usredotočiti se na poboljšanje prehrambenih navika i na veću fizičku aktivnost.

Trening snage poput dizanja utega ili vježbanje tjelesne težine, uz neke intenzivne internetske treninge, može dati vaš metabolizam pojačanu snagu da bi mogao izgubiti višak kilograma. Aerobna tjelovježba u ustaljenom stanju također može pomoći u sagorijevanju nekih kalorija.

"Vježbanjem se povećava metabolička stopa i stvara se veća mišićna masa, što vam omogućava da sagorijevate kalorije i nakon vježbanja", kaže Dr. Amy Siegel iz Regionalne klinike Austin.

Dobra vijest je da ne morate gubiti puno kilograma prije nego što počnete vidjeti pozitivne promjene u svom zdravlju. Prema CDC, ako imate prekomjernu težinu, gubitak samo 5 do 10 posto tjelesne težine može poboljšati krvni tlak, kolesterol i smanjiti rizik od dijabetesa.

Zašto "dijeta" to ne čini

Postoji razlog zašto se zove "yo-yo dijeta". Oduzimavanje sebi nije održivo i na kraju će dovesti do povratka poznatim obrascima prehrane.

Postoji i znanost iza čega dobivamo na težini nakon programa brzog mršavljenja, rekao je dr. Peter LePort, medicinski direktor Memorijalnog centra za gojaznost u Medicinskom centru Orange Coast Memorial, u Fountain Valleyu, u Kaliforniji.

"Tijelo brzo reagira kada izgubite kilograme tako brzo i ogladnite. Ako izgubite 1 do 2 kilograma tjedno, tijelo će se prilagoditi i početi osjećati da je to težina na kojoj bih trebao biti i tada nećete postati jako gladni zbog brzog gubitka kilograma ”, kaže on.

Izuzetak od preporuke od 1 do 2 kilograma je kada su ljudi prošli kroz operaciju mršavljenja. Doktor LePort kaže da mnogi njegovi pacijenti na barijatrijskoj kirurgiji imaju prekomjernu težinu od 100 kilograma i mogu izgubiti 20 kilograma mjesečno ubrzo nakon operacije, zatim oko 10 kilograma mjesečno, a zatim 5 kilograma mjesečno.

"Operacija ih prisiljava da jedu polako i uzimaju manje hrane."

Odabir plana

Da biste smršali i zadržali ga, trebat će vam plan kojeg se možete držati.

Ako tek započinjete put s gubitkom kilograma ili ste se u prošlosti borili s pronalaženjem plana za poštivanje, dobro je potražiti pomoć. Vaš liječnik može preporučiti dijetetičara koji može surađivati ​​s vama kako bi razvio plan zdrave prehrane koji je pravi za vaše potrebe i dugoročne ciljeve.

Dijetetičar vas može naučiti zdravim navikama i načinima kako osigurati da upravljate veličinama porcija i izbjegavate previše šećera, soli i zasićenih masti, a sve to doprinosi zdravstvenim problemima poput srčanih bolesti i dijabetesa.

„Često pacijentu treba pomoć i treba ući u program. U svom uredu imam program koji sastavljam za pacijente koji uključuje nastavu i prehrambene upute “, kaže dr. LePort.

I dr. LePort i dr. Siegel preporučuju programe poput Weight Watchers jer pomažu u učenju kontrole porcija bez potrebe da se lišavate određene hrane.

Hrana za ponijeti kući

Da biste zaista bili uspješni, usredotočite se na stvaranje zdravijeg načina života za sebe. Zdravstvena prehrana i vježbanje ne bi trebali biti privremeno sredstvo za kraj – to bi trebale biti redovne navike.

"Koliko vremena treba da netko dođe do svog cilja ovisi o tome koliko kilograma treba izgubiti. Težina se nije povećala preko noći, niti će se skinuti preko noći ", kaže dr. Siegel.

Podijeli na Pinterest