Kontrola kolesterola: 7 zdravih jastogova recepata

Ideja jastoga za večeru zvuči romantično i samozadovoljno za većinu nas, ali znači li to da jastog nije loš za vas? Nije nužno. U stvari, jastog je zdrav za većinu dijeta, pruža dobar izvor esencijalnih hranjivih sastojaka i proteina. Jastog je dobar izvor fosfora, koji podržava rad bubrega. Također pruža više od 10 posto vaše dnevne potrebe za magnezijem u obroku od 3 unce. Ova posluživanje jastoga sadrži oko 100 manje kalorija od tri unce bifteka, istovremeno osiguravajući istu količinu proteina (oko 3 grama). Jastog također sadrži vrlo malo masnoće i zapravo isporučuje malo kalcija za zdrave kosti.

Ali sadrži li jastog kolesterol? To čini – otprilike 124 mg u 3 unce posluživanja. Zdravi ljudi s normalnom razinom kolesterola i bez povijesti bolesti srca trebali bi ograničiti prehrambeni kolesterol na 300 mg dnevno. Svatko tko ima bolest srca ili dijabetes ne bi trebao jesti više od 200 mg kolesterola dnevno.

Imajte na umu da hrana koja sadrži kolesterol ne doprinosi toliko kolesterolu u krvotoku kao hrana koja sadrži zasićene masti zbog kojih vaša jetra proizvodi više kolesterola. Unatoč svojoj bogatoj reputaciji, jastog ima malo zasićenih masti, a unosi se oko 0.2 grama u obroku od tri unce u usporedbi s posluživanjem odrezaka iste veličine, koji sadrži 3 grama. Jastog, međutim, unosi veliku dozu natrija – gotovo polovica preporučene dnevne količine za zdrave obroke. To može biti opasno ako imate visoki krvni tlak.

Da biste uživali u jastogu u svom zdravlju, kuhajte ga ili pecite. Oduprite se iskušenju da dodate kante otopljenog maslaca i definitivno ga nemojte pržiti duboko. Dodajte povrće u svoj obrok za jačanje vlakana. Vlakna smanjuju količinu kolesterola koji vaš krvotok apsorbira. Prema Mayo Clinic, 5 do 10 grama topivih vlakana dnevno može smanjiti vaš kolesterol.

Pročitajte nekoliko omiljenih recepata zdravih jastoga.

1. Salata od jastoga, feta i avokada

Avokado dodaje zdrave omega-3 masne kiseline zdrave za srce. Udio vlakana povećajte zamijenivši tamnije zelje poput sirovog, maceriranog ogrlica, kelja ili dječjeg špinata.

Dohvati recept!

2. Jastog na roštilju s dresingom od limuna i peradi

Roštilj je pripravak s manje masnoće, ali zasićene masnoće u ovom receptu možete dodatno smanjiti četkanjem izrezane strane jastoga maslinovim uljem i zamijenite 1/4 šalice pilećeg bujona maslacem. Sve dok vam je roštilj upaljen, bacite i na povrće.

Dohvati recept!

3. Jastog i kukuruzni gulaš

Pupoljci od jastoga s vrhnjem i maslacem, no ukusni pripravci od jastoga od jastoga ne moraju nositi višak masnoće. Por se isporučuje slatkim jastogom kao kontrapunkt slatkog jastoga. Uživajte uz laganu salatu.

Dohvati recept!

4. Pečeni jastogovi

Prženje je zdrav i suh pripravak za jastoga koji čuva vlažno meso bez dodane masnoće. Ovaj recept reproducira azijske okuse. Karipski špinatni jastog omiljen je u kineskoj kuhinji, ali jastoga u Sjevernom Atlantiku obično je lakše pronaći na većini tržišta.

Dohvati recept!

5. Popareni jastog i povrće

Ovdje grčki jogurt daje kuhani jastog s kremastim tangama, a da obrok ne postane previše težak. Možete smanjiti unos natrija uklanjanjem dodane soli.

Dohvati recept!

6. Salata s malo masnoće jastoga

Uživajte u ovom laganom receptu kao prilog ili kao samostalna salata ili ga poslužite na punom pšeničnom pecivu za zdravo uživanje u onom ljubitelju jastoga obožavatelja, peciva jastoga.

Dohvati recept!

7. Salata od škampa, jastoga i Jicama

Ovaj recept spaja slatki, kremasti jastog s mrvicom jicama i svijetlim okusom limete. Jicama je niskokalorični izvor vitamina C. Limunov sok također je bogat vitaminom C i ima antioksidativne učinke.

Dohvati recept!