Liječenje sportske ozljede: Savjeti za kućnu njegu

Pregled

Sportske ozljede su bolne i oni su jedan od najbržih načina da se skrene dobar igrač. Bez obzira kojim sportom se bavite ili kako ste se uspjeli ozlijediti, tretman i vrijeme potrebno za ozdravljenje od ozljede često su slični.

Akutne ozljede mišića događaju se kada iznenada istežete mišić iznad razine njegove elastičnosti. To se može dogoditi na sportskom terenu ili u vlastitom dvorištu. Kada je riječ o relativno maloj ozljedi, za liječenje vam nije potreban profesionalni trener ili liječnik. Samo trebate znati neke osnovne strategije liječenja i rehabilitacije.

Odmah nakon vaše ozljede

Možete očekivati ​​da će se nekoliko stvari dogoditi u prvih nekoliko sati od zadobivanja ozljede mišića. Osim neposredne boli, možete osjetiti oticanje i modrice. Početna oštra bol može ustupiti mjesto bolu. Ozlijeđeno područje može biti osjetljivo na kretanje i osjetljivo na dodir. Možda ga nećete moći normalno koristiti najmanje prvih nekoliko sati.

RICE je kratica koju mnogi sportski treneri i sportaši koriste da bi zapamtili kako liječiti manje ozljede mišića. Stoji za odmor, led, komprimiranje i uzdizanje.

Ostatak

Odmor je jedan od najučinkovitijih načina za započinjanje procesa ozdravljenja. Ozlijeđeni mišić bit će slab i podložan daljnjim ozljedama, posebno u prvih nekoliko sati. Odmaknite se od premještanja kako biste mu pomogli da ozdravi.

Led

Prednosti primjene leda najveće su u prvih dva ili dva dana nakon ozljede. Na ozljede nanesite vrećicu zdrobljenog leda, vrećicu smrznutog povrća ili pakovanje leda. Pomoći će ublažiti bol i spriječiti oticanje smanjujući protok krvi u to područje. Da biste izbjegli smrzavanje, led nikada ne stavljajte izravno na golu kožu. Umjesto toga, prije nanošenja na ozlijeđeno područje zamotajte ga u tanku krpu ili ručnik. Nanesite led na 15 do 20 minuta odjednom i omogućite svojoj koži da se vrati na normalnu temperaturu između zaleđivanja.

Oblog

Elastični zavoj čvrsto omotan oko vaše ozljede može pomoći u smanjenju oteklina sprečavanjem nakupljanja tekućine. Također može olakšati bol tako da ozlijeđeno područje ostane nekako nepokretno. Zavoj možda neće biti dovoljan za potpuno imobiliziranje ozlijeđenog područja, ali pružit će vam određenu podršku i podsjetiti vas da ga mirno držite.

Ako zavoj uzrokuje trnce ili smrknutost, uklonite ga i lagano omotajte. Ne bi trebao biti toliko tijesan da uzrokuje nelagodu ili ometa vaš protok krvi. Čak i lagano komprimiranje može pomoći u sprečavanju sakupljanja tekućine oko ozljede.

Elevate

Podizanje ozljeda iznad razine vašeg srca pomoći će minimizirati oticanje tako što će dozvoliti da se tekućina istjeca iz područja. Ako ga ne možete podići iznad srca, pokušajte održati ozlijeđeno područje na istoj razini s vašim srcem ili blizu njega. Ako ste zadobili ozljedu stražnjice ili kukova, pokušajte leći s jastukom ili dva zabijenim ispod stražnjice i donjeg dijela leđa kako biste ga lakše podigli.

Dan kasnije

Dan nakon pretrpljene ozljede često je najteže. Znojenje će biti najgore u nekoliko sati do nekoliko dana nakon što se dogodila vaša ozljeda. Modrice će se nastaviti razvijati prvih nekoliko sati i već sljedećeg dana mogu biti vrlo uočljive. Može pretvoriti čitavo područje u duboku ljubičastu ili crnu boju.

Nastavite koristiti metodu RICE tretmana prvih 48 do 72 sata nakon vaše ozljede. Za to vrijeme trebate držati ozlijeđeno područje omotano elastičnim zavojem, kad ga možete podići i nanositi led svakih nekoliko sati. Ako osjetite bol, razmislite o uzimanju bezupalnih protivupalnih lijekova protiv bolova, poput aspirina ili ibuprofena. Acetaminofen također može olakšati bol, ali ne smanjuje upalu.

Prva tri dana nakon sportske ozljede ne podnosi toplinu na područje. Iako se može umiriti, toplina može povećati cirkulaciju i pogoršati oticanje.

Tri dana do tjedan dana kasnije

Sportske ozljede obično počinju zacjeljivati ​​u roku od 72 sata. Do trećeg dana vaša će bol, oteklina i modrice vjerojatno početi slabiti. Promjenjive boje modrica odražavaju propadanje krvi koji je zarobljen u vašoj koži kao posljedica vaše ozljede.

Jednom kada vam se oteklina smanji, možete početi izmjenjivati ​​toplotne pakete s ledom. Primjena topline pospješit će cirkulaciju krvi do ozlijeđenog područja, pomažući u isporuci kisika i hranjivih sastojaka kako bi se podržao proces ozdravljenja. I vrućina i led mogu vam olakšati bol, a mnogi treneri preporučuju ih mijenjati svakih nekoliko sati.

Kad vam se oteklina smanji, možete ukloniti i kompresijski zavoj i početi lagano vježbati ozlijeđeno područje. Počnite polako laganim rastezanjem područja, nikad ga ne gurajući do točke boli. Primijetit ćete kako vam se raspon pokreta svakodnevno malo više povećava. Držite se istezanja i kretanja prvih nekoliko tjedana dok ne budete ugodni s normalnom uporabom i vježbanjem.

Predugo oštećenje imobilizacije može uzrokovati krutost i gubitak čvrstoće. Želite što prije započeti s premještanjem ozlijeđenog područja ili hodanjem normalnim hodom.

Nakon mjesec dana

Prvih nekoliko dana općenito je najteže nakon sportske ozljede. Nakon toga, možete primijetiti dugotrajnu bol i nježnost koji traju od nekoliko tjedana do nekoliko mjeseci. Ovo je normalno. Za ublažavanje bolova možete koristiti ledene i grijaće jastučiće. Medicinska sportska krema također može pomoći u ublažavanju nelagode. Ova vrsta kreme dostupna je u mnogim ljekarnama.

Nastavite se istegnuti i vježbati ozlijeđeno područje, čak i nakon što se vaši simptomi povuku. Mišić koji je jednom ozlijeđen osjetljiviji je na dodatne ozljede. Pravilno istezanje i umjerena tjelovježba mogu spriječiti buduće ozljede. Dokle god ozljeda zaraste na odgovarajući način, trebali biste se moći vratiti u redovne rutine vježbanja.

Kada posjetiti svog liječnika

Ako sumnjate da je vaša ozljeda ozbiljna, zakažite sastanak sa svojim liječnikom ili idite u odjelu hitne pomoći. Sljedeći simptomi mogu biti znak teške ozljede koja zahtijeva profesionalnu njegu:

  • jak oteklina i bol
  • vidljive deformacije, poput velikih kvržica ili udova savijenih pod čudnim kutovima
  • iskakanje ili škripanje zvucima kada pomičete ozlijeđeno područje
  • nemogućnost podupiranja bilo kakve težine s ozlijeđenim područjem
  • nestabilnost u zglobu
  • problema s disanjem
  • vrtoglavica
  • groznica

Također biste trebali kontaktirati svog liječnika ako imate ozljedu koja se čini manjom, ali ne poboljšava se kod kuće. Nakon prvog mjeseca ne biste trebali imati više oteklina ili vidljivih modrica oko ozlijeđenog područja. Ako nakon četiri tjedna primijetite oticanje ili promjenu boje, zakažite sastanak sa svojim liječnikom. Snažna bol nakon prvih nekoliko tjedana također je dobar razlog da ih posjetite.

Izlet

Bez obzira jeste li sportaš amater ili profesionalac, nije neobično da se povremeno povrijedite. Lakšu ozljedu mišića možete liječiti kod kuće slijedeći RICE metodu. Prvih nekoliko dana nakon ozljede odmarajte ozlijeđeno područje, ledite ga, stisnite i uzdignite.

Jednom kada oteklina počne nestajati, pokušajte s izmjeničnim tretmanima hladnoće i topline kako biste ublažili bol. Počnite se nježno protezati i pomicati. Ako sumnjate da je vaša ozljeda ozbiljna ili da se postupak oporavka ne odvija dobro, zakažite sastanak sa svojim liječnikom.