Liječnik odgovara na pitanja o dnevnoj pospanosti

Koje su znakove da bih trebao vidjeti liječnika o dnevnoj pospanosti?

Prekomjerna dnevna pospanost također se može povezati sa:

  • nezaboravnost
  • promjena raspoloženja
  • nepažljivost

Ako je vaša pospanost u tijeku i imate simptome poput onih gore, onda je vrijeme da potražite liječnika.

Koja su jednostavna podešavanja zbog kojih bih mogla biti budnija tijekom dana?

Najbolji način liječenja prekomjerne pospanosti je rješavanje osnovnog uzroka. To često znači poboljšavanje loših navika spavanja, poput spavanja od sedam do osam sati svake noći.

Korisno je uspostaviti vrijeme za spavanje za sebe i držati se toga. Također biste trebali izbjegavati kofein i alkohol te prestati pušiti ako pušite.

Također, ostati aktivan uvijek je dobro za vaše zdravlje. Uzimanje 20 do 30 minuta tjelesne aktivnosti svakog dana moglo bi vam pomoći da spavate bolje noću.

Kako mogu znati je li moja pospanost posljedica nečeg ozbiljnog ili zato što ne spavam dovoljno?

Ponekad ćete se osjećati umorno jer niste dobro spavali. Jednom kada ste uspjeli zaspati, obično se osjećate bolje. Ali kad samo spavanje ne popravlja vašu pospanost i umor, to može ukazivati ​​na nekvalitetni san ili na medicinski uzrok koji treba riješiti.

Koja su osnovna stanja koja uzrokuju dnevnu pospanost? Kako će liječnik procijeniti uzrok moje dnevne pospanosti?

Tri glavna poremećaja spavanja koja uzrokuju prekomjernu dnevnu pospanost su narkolepsija, apneja u snu i sindrom nemirnih nogu.

Narkolepsija je poremećaj središnjeg živčanog sustava koji uzrokuje prekomjernu dnevnu pospanost, vizualne halucinacije, paralizu spavanja, slabost mišića i poremećen san noću.

Opstruktivna apneja za vrijeme spavanja (OSA) je poremećaj disanja u kojem prolaz zraka blokira tkivo grla i krov usta. To dovodi do hrkanja i poremećenog sna. Apnea u prijevodu znači "prestanak disanja." To znači da povremeno prestajete disati tijekom spavanja barem 10 sekundi. To se može dogoditi i do stotine puta po noći.

Sindrom nemirnih nogu (RLS) je neurološki poremećaj koji karakterizira neobjašnjiva bol ili puzanje i ostali neugodni osjećaji u nogama. Simptomi se često manifestiraju tijekom razdoblja mirovanja, obično dok se pokušava zaspati. Kao rezultat toga, može uzrokovati pretjeranu dnevnu pospanost.

Vaš liječnik će vas procijeniti pažljivim pregledom povijesti spavanja i anamneze da bi se utvrdili osnovni poremećaji spavanja ili drugo objašnjenje.

Kakve izmjene načina života mogu izvršiti?

Prije nego što razmislite o liječenju prekomjerne pospanosti, prvo biste trebali pokušati napraviti neke promjene načina života:

  • Osigurajte sedam do osam sati sna svake večeri.
  • Izbjegavajte gledanje televizije, igranje videoigara i korištenje prijenosnog računala ili pametnog telefona prije spavanja.
  • Idite u krevet u svako doba u isto vrijeme i budite se u svako doba u isto vrijeme, uključujući vikende i praznike.
  • Radite sa svojim liječnikom kako biste uspostavili zdravu rutinu vježbanja i plan prehrane. Uzimanje 20 do 30 minuta aerobne tjelovježbe svakog dana moglo bi vam pomoći spavati snažnije noću. Izbjegavajte alkohol prije spavanja.
  • Stvorite sebi "rutinu opuštanja" koju radite svake večeri prije spavanja. Pokušajte s meditacijom, namakanjem u vrućoj kupki, slušanjem umirujuće glazbe ili čitanjem knjige (ne upotrebljavajte tablet ili pametni telefon za čitanje).

Kako ću znati djeluje li liječenje na mene?

Ako liječenje djeluje, vidjet ćete poboljšanje simptoma i osjećati ćete se odmarali. Bez obzira na to, obavezno pažljivo pratite svog liječnika kako biste bili sigurni da ste na putu.

Jesu li energetska pića sigurna za konzumiranje za dnevnu pospanost? Što je s kavom?

Korištenje energetskih pića i kave za upravljanje umorom može vam pomoći u kratkom roku, ali šećer u tim vrstama pića može vas kasnije kasnije srušiti. Također mogu dovesti do dehidracije. Treba izbjegavati ove vrste pića i držati se vode.

Postoje li neke stvari ili ponašanja koja bih trebao nadzirati?

Lijekovi za pretjeranu pospanost zasigurno povećavaju razinu budnosti i budnosti. No ipak biste trebali izbjegavati stvari poput vožnje ili drugih opasnih aktivnosti dok sigurno ne znate da lijekovi djeluju.

Raj Dasgupta trenutno je profesor na Sveučilištu Južna Kalifornija. Četvorostruki je certifikat iz interne medicine, plućne, kritične skrbi i medicine spavanja. Pomoćnik je voditelja programa Interna medicina i pridruženi program Štipendije medicine spavanja. Aktivni je klinički istraživač i predaje širom svijeta 16 godina. Njegova prva knjiga dio je serije koja se zove "Jutarnje izvješće o medicini: Iza bisera." Saznajte više na njegovom web stranicu.