Meditacija: Tko koristi?

Nedavna studija otkriva da za iskusne meditatore sudjelovanje u intenzivnim meditacijskim povlačenjima ima trajne blagotvorne učinke.

Što to, međutim, znači za ostale nas, manje je jasno.

Poboljšana pažnja jedna je od nekoliko prednosti koje se pripisuju intenzivnoj i dugoročnoj meditacijskoj praksi, što su utvrdili istraživači koji rade na medicini Shamatha projekt, u tijeku je istraživanje kognitivnih, psiholoških i bioloških učinaka meditacije.

Sudionici u projektu prisustvovali su najmanje jednom tromjesečnom meditacijskom povlačenju iz 2007. godine, meditirajući u grupi dva puta dnevno i baveći se pojedinačnom praksom oko šest sati dnevno.

Odmah nakon povlačenja, sudionici su testirali mjerenje fokusa, osjetljivosti i inhibiciju reakcije – markere pozornosti.

Meditatori su pokazali poboljšanja u pažnji, kao i općem psihološkom blagostanju i sposobnosti suočavanja sa stresom.

Od originalnih 60 sudionika, 40 je održalo svoju meditacijsku vježbu dugo nakon povlačenja. Na sedam godina, ovi meditatori su ponovno testirani.

Dobivanja pozornosti povlačenjem djelomično je zadržana sedam godina kasnije. Značajnije je da marljiviji meditatori nisu pokazali znakove tipičnog pada dobne povezanosti s neprestanom pažnjom.

"Meditacija je mentalni trening", rekao je Anthony Zanesco, postdoktorski istraživač na Sveučilištu u Miamiju i vodeći autor studije za Healthline. "Učinivši mnogo toga, s vremenom možete poboljšati svoje mentalne sposobnosti – poput treninga s utezima."

"Pretpostavka je da meditacija uzrokuje neuroplastične promjene u mozgu", dodao je Zanesco. „Mozak se prilagođava svom okruženju. Mentalno okruženje redovitog meditatora je različito od drugih ljudi. Meditatori su obučeni da budu koncentriraniji i pažljiviji. "

"Ono što trošite na vrijeme je ono što oblikuje vaš mozak i spoznaju", rekao je Zanesco. "Ovi meditatori provode sate u meditaciji."

"Mislili smo da ćemo možda vidjeti odgovarajuće promjene u mentalnim sposobnostima meditatora tijekom vremena", dodao je. „Otkrili smo da su oni koji su držali svoje meditacijske prakse zadržali kognitivne koristi od povlačenja koje su godinama držali.“

Možda neće raditi svima

Međutim, predodžba da meditacija poboljšava pažnju ili zaustavlja pad pozornosti povezanih s godinama, previše je jednostavna – i vjerojatno netočna.

"Studija ne pokazuje da su meditatori poboljšali mentalnu sposobnost od povlačenja – iako su vježbali i više od sat dnevno", rekao je Zanesco. "Ako ga gledamo iz ove perspektive, to je lupanje, pogotovo ako pokušavamo usporiti kognitivno starenje putem prakse meditacije."

„Postoje prednosti meditacije, ali naše istraživanje pokazuje da je za postizanje ovih prednosti potrebno mnogo treninga. Propisivački pristup meditaciji stavlja ga u manje pozitivno svjetlo u pogledu toga hoće li to biti učinkovito ", primijetio je.

Iako su zdravstvene prednosti vašeg programa tjelesnog vježbanja vjerojatno sinonim za vaše ciljeve fitness (na primjer, mršavljenje), vježba meditacije radi poboljšanja vaše pozornosti – ili postizanja bilo kakvog ciljanog cilja – po tom pitanju – malo je vjerojatno da će uspjeti ,

Prema Cliffordu Saronu, doktoru znanosti, znanstveniku na Kalifornijskom sveučilištu pri Davis centru za um i mozak, koautora studije i glavnom istraživaču Shamatha projekta, nekoliko dimenzija kognitivnih sposobnosti moglo bi utjecati na praksu meditacije, ali rezultati mogu biti različiti.

„Pomoću ove studije stvorili smo djelić empirijskog rada koristeći opisljivu metodologiju kojom se ocjenjuju performanse na određenom zadatku“, rekao je Saron za Healthline. „Artikulirali smo moguće tendencije. Ali da dajemo opće izjave – naše opće izjave su oblaci. "Kakvi su učinci meditacije?" je pogrešno pitanje. "

"Umjesto toga, pitajte kad" sjednete i meditirate, tko sjedi? " on je dodao. „Važno je razumjeti motivaciju za obavljanje prakse meditacije. Praktičar meditacije treba istražiti prirodu postojanja, uvjete života na ovom planetu i našu međusobnu povezanost, i trebao bi imati osjetljivost na prevalenciju patnje i imati interes da tu patnju ublaži u sebi i drugi."

Zanescova odobravanje meditacije je nešto manje zastrašujuće.

"Ako ste zainteresirani za meditaciju, možda za upravljanje stresom ili za zdrav način života, nema štete u pokušaju", rekao je Zanesco. "Još ne znamo koliko biste trebali učiniti kako biste imali koristi. Nije za sve i ne bi trebao zamijeniti odlazak liječniku i druge pristupe upravljanju vašim zdravljem, ali besplatan je. "