Mesne alternative na biljnoj osnovi: izvršni direktor cjelovite hrane

Podijeli na PinterestNemasne alternative poput Beyond Burgera ove su se godine povećale u popularnosti. Getty Images

  • Izvršni direktor tvrtke Whole Foods kaže da mnoge alternative na bazi biljaka nisu zdrave kao što neki misle.
  • Stručnjaci za prehranu slažu se s napomenom da su neka mesa na biljnim osnovama bogata natrijevim i zasićenim masnoćama.
  • Međutim, nutricionistički stručnjaci kažu da bi nemasne alternative mogle biti zdrava zamjena za ljude koji nemaju vremena svakodnevno pripremiti dijetu od cjelovite hrane.

Meso koje se temelji na biljkama povećava popularnost, ali je li zdravije od pravog mesa?

Glavni izvršni direktor tvrtke Whole Foods ne misli tako.

Obraćajući se CNBCJohn Mackey, vegan s više od 20 godina, kaže da meso biljnog podrijetla nije nužno zdravo kao što možda neki misle.

"Neki od ovih koji su sada izuzetno popularni i koji olujom preuzimaju svijet. Ako pogledate sastojke, to su super, visoko prerađena hrana", rekao je Mackey.

"Ne mislim da je jedenje visoko prerađene hrane zdravo. Mislim da ljudi uspijevaju jesti cjelovitu hranu. Što se tiče zdravlja, neću to podržati i to je otprilike velika kritika koju ću izvoditi u javnosti “, dodao je.

Dva najpopularnija biljna mesa na tržištu, osim mesa i nemoguće hrane, naglo su skočila na popularnost.

Beyond Meat predstavljen je u jelovnicima Dunkin ', KFC, Del Taco i TGI Friday's, dok nemoguću hranu možete pronaći u Burger Kingu, White Castleu i Red Robinu.

Iza mesa web stranicu kaže da je tvrtka namijenjena stvaranju „budućnosti proteina“ i „prelaskom sa životinjskog na biljno meso stvaramo jedno štedljivo rješenje koje rješava četiri rastuća pitanja koja se pripisuju stočarstvu: zdravlje ljudi, klimatske promjene, ograničenja na prirodne resurse i dobrobit životinja. "

Ali Mackey nije jedini koji se ne prodaje na zdravstvenom aspektu biljnih mesa.

"Nisu sva mesa na biljnoj osnovi stvorena jednako. Od svih biljnih mesa na tržištu danas, neke su minimalno prerađene i napravljene od cjelovite hrane, a druge su visoko prerađene i sadrže aditive i arome “, dr. Sc. Lauri Wright, docentica za javno zdravstvo na Sveučilištu Sjever Florida, rekao je za Healthline.

"Beyond Burger je u stvari jedan od najvećih biljnih bagera s kalorijama i zasićenim masnoćama od 270 kalorija i 5 grama zasićenih masti."

Za usporedbu, a Boca originalni veganski burger ima samo 70 kalorija i 0 grama zasićenih masti. Boca All American Veggie Burger ima 100 kalorija i 1 gram zasićenih masti.

Problemi s mesom na biljnoj osnovi

Wright kaže da postoji niz potencijalnih problema s visoko prerađenim biljnim mesom.

Ona kaže da su zamjene mesa često više natrija nego svježe meso. To se povećava ako se dodaju marinade, umaci ili druge začine.

Neke zamjene za meso mogu također sadržavati jeftine sastojke punila s malo hranjive vrijednosti. Meso na biljnoj osnovi može se napraviti od sastojaka koji izgledaju zdravo, poput graha i tofua, ali oni i dalje mogu biti sadržani zasićenim masnoćama.

"Proizvođači često koriste kokosovo i palmino ulje, oba s visokim udjelom zasićenih masnoća, kako bi se osjećali kao da su proizvodi slični mljevenom govedini, pa je važno da klijenti čitaju oznake na mesnim zamjenama kako bi utvrdili sadržaj masti", rekao je Wright.

Digestiranje dnevne prehrane

Dana Hunnes, doktorica znanosti, viša dijetetičarka Medicinskog centra Sveučilišta u Kaliforniji, Los Angeles, slaže se s Mackeyem, ali ona tvrdi da je praktičnost cijele prehrambene prehrane izazovno za prosječnu osobu.

„U savršenom svijetu ne bismo jeli ništa osim neiscrpnu hranu od jednog sastojka. Međutim, to nije stvarnost načina na koji većina ljudi jede ili želi jesti “, rekla je ona za Healthline. "Dakle, vjerujem da su sve stvari koje se uzmu u obzir biljne vrste i dalje zdravije od konzumiranja mogućih kancerogenih ili tumorskih životinjskih proteina ili mesa."

Prema Smjernice za prehranu za Amerikance, za dnevnu prehranu od 2,000 kalorija, osoba ne bi smjela imati više od 26 unci mesa tjedno, što iznosi manje od 4 unce dnevno, otprilike veličine šipke karata.

Smjernice glase: „Obrasci prehrane koji uključuju niži unos mesa kao i prerađenog mesa i prerađene peradi povezani su sa smanjenim rizikom od kardiovaskularnih bolesti u odraslih. Umjereni dokazi govore da su ovi obrasci prehrane povezani sa smanjenim rizikom od pretilosti, dijabetesa tipa 2 i nekim vrstama raka u odraslih. "

Prema Akademija prehrane i dijetetike, dijeta bez mesa, bilo da je vegetarijanska ili veganska, još uvijek je zdrava.

„Ova dijeta je sigurna i prikladna za sve faze životnog ciklusa. Kao i svaka dijeta, bez obzira sadrži li meso, ona mora biti dobro uravnotežena i uključuje raznovrsnu hranu, uključujući voće, povrće, integralne žitarice, grah, orašaste plodove i sjemenke, “Debbie Petitpain, MS, RDN, glasnogovornica za Akademiju za prehranu i dijetetiku, rekao je za Healthline.

Napominje da se niti jedna hrana ne može izolirano smatrati zdravom ili nezdravom, jer se mora uzeti u obzir cjelokupna prehrana pojedinca.

„Meso iz biljnih vrsta koje se koristi kao zamjena za crveno meso, na primjer, bio bi izbor koji promovira zdravlje. Koristeći ga za zamjenu salate ili jela od graha i integralnih žitarica ne bi ", rekla je.

“Poboljšano zdravlje je putovanje i osobno je. Za mnoge ljude "lažna jela" omogućavaju im da se kreću naprijed u svom putovanju i mogu poslužiti kao "hrana za pristup" većem broju biljnih opcija ", rekla je. „Prehrambene biljne namirnice promiču zdravlje, a meso koje se temelji na biljkama pruža potrošačima načine za kretanje u tom pravcu.“