Mirno roditeljstvo: Kako, prednosti, nuspojave i primjeri

Podijeli na Pinterest

Uključujemo proizvode za koje smatramo da su korisni za naše čitatelje. Ako kupite putem veza na ovoj stranici, možda ćemo zaraditi malu proviziju. Evo našeg procesa.

Imate li novorođenče kod kuće i počnete razmišljati o filozofiji roditeljstva? Ili već imate djecu i sve vam je mučno da vičete na njih? (Ili ste možda primijetili da sve vikanje zapravo ne čine ništa da promijene ponašanje.)

Evo metode koja bi vas mogla zanimati: mirno roditeljstvo. Možda zvuči poput oksimorona ili neke woo-woo filozofije koja uključuje spajanje ruku i pjevanje Kumbaye u šumi, ali zapravo se temelji na istraživanju i vrijedi je pogledati.

Nastavite čitati da biste saznali kako ćete možda moći zaustaviti sve kažnjavanje i – umjesto toga – počnite promovirati dobro ponašanje unutar vašeg djeteta sa samo nekoliko pomaka u umu.

Definicija mirnog roditeljstva

Mirno roditeljstvo je filozofija koju je razvila dr. Sc. Laura Markham, klinička psihologinja i autorica popularnog bloga Aha! Roditeljstvo, Možda ste čak čuli za njenu knjigu “Miran roditelj, sretno dijete: Kako zaustaviti vrištanje i započeti vezu”, objavljenu 2012. godine.

Ukratko, njezin koncept mirnog roditeljstva razbijen je u tri glavne ideje:

  • reguliranje emocija kao roditelja
  • povezivanje sa svojom djecom
  • treniranje umjesto kontrole

Usredotočenost na pažljivost je sveobuhvatno mirno roditeljstvo. To znači da živite u trenutku onoga što se događa u vašem domu i sa svojom djecom.

Pored toga, potrebno vam je vrijeme da prepoznate i počastite vlastitim emocijama i prethodnim iskustvima ili traumama koje bi mogle utjecati na to kako reagirate na svoju djecu u teškim trenucima.

Cilj je poboljšati ponašanje iznutra prema van i izgraditi snažnu povezanost roditelj-dijete. Njegov je cilj pružiti djeci potrebne alate za prepoznavanje vlastitih emocija – i, kao rezultat, donošenje mudrih odluka u rastu.

Povezano: Što želite znati o roditeljstvu?

Kako slijediti načela mirnog roditeljstva

Čini se dovoljno jednostavno, zar ne? Evo malo više o raščlanjivanju svakog od tih područja.

Reguliranje emocija kao roditelja

Prvo i najvažnije, miran roditelj gleda u svoje emocije i subjektivnosti koji bi mogli obojiti odgovor na različite roditeljske situacije.

Vjerojatno ste razmišljali o tome i prije. Vidite kako se vaše dijete mazi u kuhinjski ormar – opet. I sve o čemu možete razmišljati je onaj strašni nered koji vas čeka kada završe. Prelazite sa nule na 60 u 2 sekunde ravno. Emocija koju vidite može biti samo „crvena“, što znači da je vrlo budna.

Reguliranje emocija znači duboko udahnuti i dekonstruirati situaciju pri ruci. Zašto je vaše dijete u ormaru za početak? Jesu li gladni? Dosadno? Je li taj ormar samo molio da se provali? Bez obzira na slučaj, razmislite o vlastitim emocijama i okruženju prije nego što se udomite.

Doktor Markham puno govori o tome da je bijes sekundarna emocija straha. U trenutku kad krenete na korak, zapitajte se: "Čega se bojim?" Odgovor možda nije uvijek jasan. Ili se možda neće biti lako suočiti, ovisno o situaciji.

Reguliranje svojih emocija pruža izvrstan primjer vašoj djeci u reguliranju njihovih emocija. Možete to smatrati upravo suprotnom puhanjem vrha.

Pa ipak, čak i nakon što ste pregledali svoje unutarnje osjećaje, nakon što ste bili svjesni, još uvijek možete osjetiti bijes i podijeliti ga. Razlika je u tome što ste uzeli trenutak da se okupite, umjesto da odmah reagirate.

Povezivanje sa svojom djecom

Možda mislite, Ali ja sam već super povezan sa svojim djetetom. Kao, doslovno. Dvadeset i četiri sata dnevno, prikovana je za moju nogu i neće me pustiti.

Ne, ne radi se o osobnom prostoru. Riječ je o onoj intimnoj vezi koju roditelji i djeca dijele. Kada ste se posljednji put osjećali stvarno povezano sa svojim djetetom? Ili što bi se moglo uplesti u način da se tako osjećate?

Dr. Markham daje nekoliko primjera kako se možete povezati sa svojim djetetom:

  • Vježbati roditeljsku povezanost – bliskost u smislu emocija i fizičke blizine – s mladim bebama.
  • Svakodnevno sudjelovanje u "posebnim" igrama. Ne mora biti dugo – čak 10 20 se minuta može napraviti veliku razliku.
  • Isključivanje televizora, tableta, telefona i druge tehnologije tijekom interakcije s djecom.
  • Prioritetno odrediti vrijeme obitelji svake večeri, poput večere zajedno.
  • Fizički se povezuje kroz zagrljaje, prileganja i druge pokazivanje naklonosti.
  • Stvaranje vlastitih jedinstvenih rituala za povezivanje s djetetom, poput prianjanja nekoliko minuta prije nego što danju ustanete iz kreveta.

Rad na vašoj vezi može pomoći vašem djetetu da se osjeća sigurnijim. Oni nauče voljeti sebe i u mogućnosti su proširiti tu ljubav na druge. Dr Markham objašnjava svoju ideju da je povezanost ono "omogućuje mirno roditeljstvo"Zato što djeca iz bliske veze s roditeljima zapravo žele surađivati ​​i ponašati se.

Povezano: Zašto vas ometa roditeljstvo naudi – i 11 načina kako to popraviti

Treniranje umjesto kontrole

Ova posljednja ideja – treniranje nasuprot kontroliranju – može biti jedna od najtežih spoznaja.

Možda se pitate kako će vas mališan slušati bez oštrih posljedica. Ili ako će vas gubitak moći vikanja i kažnjavanja učiniti slabim. Ali ono što je zanimljivo je da kod mirnog roditeljstva, poštivanje i dobro ponašanje obično dolaze nakon što oduzmete ovu dinamiku moći.

Treniranje može vašem djetetu pružiti alate da promijene svoje ponašanje na način da brza kazna ili primanje mita ne mogu. Kada odmah, primjerice, oduzmete iPhone, vaš se tinejdžer može jednostavno naljutiti i uvrijediti. Ako im skrenete pažnju na ono što pokreće određeno ponašanje prije nego što se napadne, krajnji rezultat može biti bolji za sve uključene strane.

Koliko god to ludo zvučalo, treniranje vašeg djeteta na povezivanju sa vlastitim osjećajima može vam biti od velike koristi za bolje ponašanje na duže staze. I ne nužno samo za vas. Umjesto toga, cilj im je dati vokabular i ideje kako mogu djelovati kroz svijet s pojačanom emocionalnom inteligencijom i dobrim odabirom. Mirnije kućanstvo samo je slatka bonus nagrada.

Prednosti mirnog roditeljstva

Nema dokaza da je ova metoda roditeljstva superiorna drugima. Ali dr. Markham ocrtava a broj pogodnosti koje bi roditelji i njihova djeca mogli vidjeti nakon prelaska na ovaj način roditeljstva iz tradicionalnijih načina.

Na primjer:

  • Vaša će djeca možda biti sretnija u cjelini i bolje prilagođena. Pakao, oni mogu čak i više surađivati ​​bez da viču na njih.
  • Možete vikati daleko manje.
  • Vaša obitelj može postati bliskija zajedno kroz namjerni čin povezivanja.
  • Vaša djeca mogu odrasti u više emocionalno inteligentne odrasle osobe koje odišu kvalitetnim pažljivim razmatranjem, marljivom samodisciplinom i predanim osjećajem odgovornosti.
  • Sveukupno, možete stvoriti vezu koja će održavati vaš odnos s djecom kroz njihove odrasle godine i šire.

U srcu mirnog roditeljstva je koncept koji se naziva pažljivost. A postoji niz studija koje podupiru pažljivost i za pojedince i primjenjuju se na roditeljstvo.

U jednom učiti usredotočen na predškolsku djecu u Čileu, koristi programa temeljenog na pažnji kretale su se od poboljšane komunikacije roditelja i djece do manje stresa i tjeskobe. Ostali plusevi bili su smanjena hiperaktivnost, manji osjećaj depresije i poboljšano zadovoljstvo roditelja.

Povezano: Što je razumno roditeljstvo?

Nedostaci mirnog roditeljstva

U pogledu rizika povezanih s mirnim roditeljstvom, nema ih puno – posebno za djecu koja su djeca i više godina. No, ova filozofija ističe roditeljstvo vezanosti za male bebe, što zagovara zajedničko spavanje.

Zajedničko spavanje povećava rizik od sindroma iznenadne smrti dojenčadi (SIDS), pa ga stručnjaci ne preporučuju. Ali možete vježbati druge elemente roditeljstva u vezi s vezama – poput nošenja djeteta – i jednostavno se odlučiti za sigurnije metode za bebin san.

Važno je razumjeti da nijedan roditeljski stil koji ćete naći nije savršen za svaku obitelj. Malo je područja u kojima vam mirno roditeljstvo može nedostajati. Ali to nećete nužno znati dok ga ne pokušate.

Ako pokušate mirno roditeljstvo i ono jednostavno ne uspije, možda biste mu željeli dati još malo vremena. Pogledajte i sebe.

Patrick Coleman na blogu Otac dijeli da je pokušao mirno roditeljstvo s rezultatima hit-or-miss. Sve u svemu, imalo je veze s njegovim vlastitim putovanjem na pažnju i pronalaženjem empatije prema svojoj djeci. Jednom kada je dostigao tu točku, svima je kliknuo mnogo bolje.

Primjeri za mirno roditeljstvo

Pa, kako točno možete primijeniti ove stvari svom tantruming djetetu ili tjeskobnom tinejdžeru? Možda će biti potrebna praksa, posebno ako prebacujete prijenosnike iz tradicionalnijih stilova roditeljstva. Evo nekoliko kratkih primjera za poticanje sokova za mozak.

dijete koje je tek prohodalo

Ako se vaš dvogodišnjak prilagođava trgovini, nećete mu kupiti igračku:

  • Iako vam može biti nevjerojatno frustrirajuće ili jednostavno neugodno ako ste u redu, a vaš totao vrišti, pokušajte biti pažljivi u trenutku i tiho prihvatiti svoje emocije. Brojati do pet tiho ili nekoliko duboko udahnuti.
  • Pokušajte priznati njihove osjećaje i stavite se na mjesto svoje 2-godišnjakinje. Ali i podijelite svoj limit. Moglo bi se reći nešto poput „Razumijem da želiš novu igračku, ali ne dobijamo nove igračke svaki put kad odemo u trgovinu.“
  • Ako još uvijek vrište, pokušajte ih zagrliti. Premda se gušenje može osjećati kao nagrada, vi stvarno radite na tom dijelu veze. Možda ćete otkriti njihovo raspoloženje.
  • Sada za provjeru stvarnosti: Pokušaj da razgovaraju s dvogodišnjakom o njihovim osjećajima usred sloma možda neće uspjeti. Možda ćete trebati raditi na uklanjanju svog djeteta iz situacije prije nego kasnije, ali svejedno možete izbjeći vikanje kao reakciju.

Klinac školskog uzrasta

Ako je vaš sedmogodišnjak upravo dobio boju – boju za koju ste im rekli da ne dira – po cijelom novom bijelom tepihu:

  • Oduprite se nagonu da odmah povikate koliko je tepih drag. Možda čak želite verbalizirati da to radite. Reci: "Pokušavam se smiriti prije nego što s tobom razgovaram o onome što se događa."
  • Dajte im priliku da riješe problem. U ovom primjeru, to može značiti pitati ih: "Ovo je velika zbrka. Što trebamo učiniti da to očistimo? " Onda neka neka razmišljaju s vama o zajedničkom rješavanju problema.
  • Tada biste mogli obratiti pažnju na veći problem – korištenje boje bez dozvole. Umjesto kažnjavanja, objasnite svoje stajalište. Dajte smjernice za svoja pravila smirenim, ali čvrstim tonom. Možda čak predlažete da jednokratno koristite boje i druge umetničke zalihe izvan granica, tako da postoji postavljeno ograničenje.

Sekiracija

Ako mislite da je 16-godišnjak napio piće sa svojim prijateljima:

  • Pomirimo se s tim – možda niste uvijek tu kada je vaš tinejdžer u situaciji zbog koje bi vikali. Bez obzira na to hoćete li ih uhvatiti u činu ili kasnije čujete o njima, pokušajte jako uvidjeti svoje vlastite emocije. Jeste li puno pili u srednjoj školi? Ili se brineš da idete lošim putem? Prije nego što reagirate s bijesom iz strahova, priznajte vlastite osjećaje i razmislite o njihovom dijeljenju – smireno.
  • S ovom dobnom skupinom veza pomaže poticati odgovorno i neovisno donošenje odluka umjesto odbojnosti od želja roditelja. Obratite pažnju ako primijetite da se vaš tinejdžer povlači ili vas gura. Veza znači otvoren protok komunikacije i – da – biti više slušatelj nego predavač.
  • Podsjetite se da loši odabiri pružaju vašem djetetu mogućnosti rasta. Tinejdžeri se bave velikim pritiskom vršnjaka i tek uče kako donositi dobre prosudbe. Pokušajte predstaviti kako različiti izbori, poput držanja podalje od maloljetničke upotrebe alkohola, dovode do pozitivnih ishoda.

Povezano: Postavljanje realnog policijskog sata za tinejdžere

Izlet

O konceptu mirnog roditeljstva postoje mnogi resursi koje možete besplatno pronaći na mreži, u knjižari ili čak u lokalnoj knjižnici. Evo nekoliko web lokacija koje možete provjeriti i knjige o kupovini na mreži:

Ako vas posebno pogađaju te ideje, možete otići korak dalje i povezati se sa trener mirnog roditeljstva, Ovi treneri završili su 6 mjeseci nastave u certificiranju.

Teško je biti roditelj. Čitanje još jedne knjige o roditeljstvu možda je posljednja stvar koju želite učiniti u srijedu navečer. Ali ako vam ove ideje govore, razmislite da odvojite vrijeme. Vaš ključ za skladan dom – ili barem skladniji dom – može biti mirno roditeljstvo.