Može li Yacon sirup zaista pomoći u mršavljenju? Objektivni pogled

Sirup slatkog okusa koji vam može pomoći izgubiti kilograme? Čini se gotovo predobro da bi bilo istinito.

Ali upravo to neki zdravstveni gurui i trgovci kažu o yaconovom sirupu, koji je nedavno postao popularan kao pomoć u mršavljenju.

Za razliku od većine dodataka za mršavljenje, ona ima neka stvarna istraživanja utemeljena na ljudima kako bi podržala tvrdnje.

Ovaj članak objektivno gleda na yacon sirup i pregledava studije iza njega.

Što je Yacon sirup?

Djeluje li Yacon sirupPodijeli na Pinterest

Yacon sirup ekstrahiran je iz korijena biljke yacon.

Biljka jakona, koja se također naziva Smallanthus sonchifolius, rodno raste u planinama Anda u Južnoj Americi.

Ova biljka se stotinama godina jede i koristi u ljekovite svrhe u Južnoj Americi.

Ljudi tamo vjerovali su da ima snažna ljekovita svojstva, što dovodi do poboljšanja dijabetesa i pomaže kod bubrežnih i probavnih smetnji (1).

Sok iz korijena se ekstrahira, zatim filtrira i isparava postupkom proizvodnje bez kemikalija koji nalikuje načinu na koji se pravi javorov sirup.

Konačni proizvod je sirup slatkog okusa, tamne je boje i konzistencije sličan melasi.

Fruktani – primarno fruktooligosaharidi – aktivni su sastojci Yaconovog sirupa

Yacon sirup jedan je od najboljih prehrambenih izvora fruktooligosaharida (FOS), vrste fruktana. Fruktani su kategorija topljivih dijetalnih vlakana.

Točna količina može varirati između šarža, ali yaconov sirup sadrži otprilike 40–50% fruktana.

Ipak, sadrži i neke probavljive šećere. Tu spadaju fruktoza, glukoza i saharoza, koji su odgovorni za slatki okus sirupa. Ostatak su fruktooligosaharidi i vlakno koje se naziva inulin (2).

Kako se veliki dio yaconovog sirupa ne probavlja, on ima samo trećinu kalorijske vrijednosti šećera, oko 133 kalorije u 100 grama ili 20 kalorija po žlici.

Iz tog razloga može se koristiti kao niskokalorična alternativa šećeru.

Fruktani s vremenom dopiru do debelog crijeva, gdje se hrane prijateljskim bakterijama u probavnom sustavu. Ovde yaconov sirup radi svoju čaroliju.

Prijateljske bakterije u crijevima zapravo su nevjerojatno važne za vaše zdravlje. Imati prave vrste povezano je s manjim rizikom od dijabetesa, boljim imunitetom i poboljšanom funkcijom mozga da ih nabrojimo (3, 4, 5, 6, 7).

Kada bakterije probavljaju fruktane, one proizvode i kratke lance masnih kiselina koje imaju snažne učinke protiv pretilosti, barem kod štakora (8, 9).

Postoje i dokazi da fruktani mogu sniziti hormon gladi grelin, pomažući u smanjenju apetita (10, 11).

Imajte na umu da yacon nije jedina hrana koja sadrži fruktane. Oni se također nalaze u manjim količinama u artičokama, luku, češnjaku, poriluku i raznim drugim biljnim namirnicama.

Da li Yacon sirup zaista djeluje na gubitak kilograma?

Približno sve tvrdnje iza yacon sirupa temelje se na jednoj studiji:

Yacon sirup: Blagotvorno djelovanje na pretilost i inzulinsku rezistenciju kod ljudi.

Ovo je ispitivanje bilo dvostruko slijepo, placebo kontrolirano kliničko ispitivanje. Sudionici su 55 pretilih žena s problemima kolesterola i poviješću opstipacije.

Žene su bile podijeljene u dvije grupe. Ukupno 40 žena uzimalo je yacon sirup, dok je 15 žena uzimalo drugu vrstu sirupa bez aktivnih sastojaka (placebo).

Svima im je savjetovano da jedu dijetu s malo masti i blago ograničavaju kalorije. Studija je trajala oko četiri mjeseca.

Na kraju studije, žene iz skupine yaconovih sirupa izgubile su u prosjeku 33 kilograma (15 kg). Istodobno, placebo skupina dobivala je prosječno 3.5 kilograma (1.6 kg).

Studija je također utvrdila smanjenje opsega struka.

Žene iz skupine yacon sirupa izgubile su 3.9 centimetara ili 10 centimetara opsega struka. U skupini sa placebom nisu primijećene značajnije promjene.

U skupini yacon sirupa zabilježeno je još nekoliko učinaka:

  • Njihov indeks tjelesne mase (BMI) smanjen je s 34 na 28 (od pretilih do prekomjerne težine).
  • Učestalost stolice povećala im se s 0.28 na 0.99 dnevno, učinkovito ih liječe od opstipacije.
  • Razina inzulina na glasu pala je za 42%.
  • Inzulinska rezistencija, glavni faktor rizika za dijabetes i srčane bolesti, smanjena je za 67%.
  • LDL ("loši") kolesterol je porastao sa 137 mg / dL na 97.5 mg / dL (smanjenje za 29%).

Sve u svemu, žene koje su uzimale yacon sirup dovele su do dramatičnih poboljšanja i tjelesne težine i metaboličkog zdravlja, dok su žene koje su uzimale placebo ostale približno iste.

No, prije nego što se previše uzbuđujete, imajte na umu da je ovo samo jedna prilično mala studija. Velika je vjerojatnost da će i druge studije dovesti do različitih rezultata.

Studije o drugim vrstama topljivih vlakana pokazale su određenu količinu gubitka težine, ali ni približno ovo impresivno (12, 13).

Potrebno je još studija da potvrde ove rezultate prije nego što se iznese bilo kakva tvrdnja o učinkovitosti yacon sirupa za mršavljenje.

Važno je imati na umu da, čak i ako yacon sirup zaista dobro uspije, učinak je vjerojatno kratkoročan. Mnoge stvari mogu pomoći ljudima da izgube kilograme. Pravi izazov je zadržati ga.

Ostale potencijalne prednosti Yacon sirupa

Zbog visokog sadržaja fruktana, yaconov sirup ima razne druge zdravstvene koristi (14).

To uključuje smanjene simptome opstipacije, što je vrlo čest zdravstveni problem.

U jednoj studiji, yaconov sirup smanjio je vrijeme prolaska kroz probavni trakt sa 60 na 40 sati i povećao učestalost stolice s 1.1 na 1.3 dnevno (15).

Postoje i dokazi da on može sniziti šećer u krvi, mada to treba proučavati puno više.

Fruktooligosaharidi učinkovito djeluju kao topljiva, fermentirajuća vlakna, koja imaju razne druge prednosti. Yacon sirup je također visok antioksidansa i kalija (16).

Nuspojave, doziranje i način upotrebe

Yacon sirup može imati neke nuspojave ako jedete previše odjednom.

Vrlo je slična nuspojavama koje dobivate jedući više topljivih vlakana nego što ste navikli. Kada puno toga dospije u crijeva, to može uzrokovati suvišnu proizvodnju plina.

To može dovesti do nadutosti, proljeva, mučnine i probavne nelagode. Iz tog razloga, najbolje je započeti s malom količinom, a zatim krenuti putem prema gore.

Ako imate problema s proljevom, možda biste trebali potpuno izbjeći yaconov sirup. Može stvari pogoršati.

Fruktani spadaju u skupinu vlakana poznatu i kao FODMAP. To čini yaconov sirup neprikladnim za osobe koje nemaju toleranciju na FODMAP, uključujući one s sindromom iritabilnog crijeva (17).

Doza korištena u najistaknutijoj studiji bila je otprilike 10 grama fruktana dnevno, što iznosi oko 4–5 žličica (20–25 grama) yacon sirupa dnevno.

U spomenutoj studiji sirup je uzet otprilike jedan sat prije jela. Učinkovito doziranje može biti 1-2 žličice (5-10 grama) prije doručka, ručka i večere. Počnite s 1 gram.

Yaconov sirup možete koristiti i kao zaslađivač, ali imajte na umu da ga ne možete kuhati ili peći jer će visoka temperatura (bilo što preko 248 ° F ili 120 ° C) uništiti strukturu fruktooligosaharida (18).

Moguće je da je i vrijeme bitno. Uzimanje 30–60 minuta prije obroka može biti učinkovitiji način za smanjenje apetita od uzimanja obroka.

Ako želite isprobati, onda pribavite 100% čisti sirup od yacona. Ne bi mu trebalo dodati ništa drugo.

Moguće je dobiti i druge dodatke koji sadrže fruktone, od kojih je većina znatno jeftinija od yaconovog sirupa. Hoće li ovi dodaci imati isti učinak, nije poznato.

Vrijedi pogoditi, ali nemojte da se nadam

Sirup slatkog okusa iz Anda koji vam može pomoći da izgubite što više kilograma kao ekstremna dijeta za mršavljenje?

Znate što kažu. Ako vam se čini da je previše dobro da bi bilo istinito, vjerojatno nije istina.

Kao što je rečeno, rezultati jedne istaknute studije su obećavajući.

Iako je yaconov sirup daleko od znanstveno dokazanog djelovanja, možda bi ga se moglo upotrijebiti kao zdraviju alternativu sirupu.

Moglo bi se pokazati učinkovitim alatom za kratkotrajno mršavljenje, ali nemojte očekivati ​​da će to biti trajno rješenje vaših problema s težinom.