Možete li kombinirati povremeno post i kavu?

Isprekidano gladovanje popularan je obrazac prehrane koji uključuje vožnju između razdoblja prehrane i posta.

Istraživanja sugeriraju da povremeno gladovanje može pospješiti gubitak kilograma i smanjiti faktore rizika za određena kronična stanja, poput srčanih bolesti, dijabetesa i Alzheimerove bolesti (1).

Ako ste novi s povremenim postom, možda ćete se zapitati smije li vam piti kavu tijekom posta.

Ovaj članak objašnjava dopušta li povremeno gladovanje kave tijekom posta.

Isprekidana kava na postPodijeli na Pinterest

Crna kava neće vam slomiti brzinu

Pijenje umjerenih količina vrlo nisko-kaloričnih pića tijekom posta neće vjerojatno značajno ugroziti vaš post.

To uključuje pića poput crne kave.

Jedna šalica (240 ml) crne kave sadrži oko 3 kalorije i vrlo male količine proteina, masti i minerala u tragovima (2).

Za većinu ljudi hranjive tvari u 1-2 šalice (240–470 ml) crne kave nisu dovoljne za pokretanje značajne metaboličke promjene koja bi se brzo prekinula (3, 4).

Neki kažu da kava umanjuje vaš apetit, olakšavajući vam brzo držanje vašeg posta. Međutim, ova tvrdnja ostaje znanstveno nedokazana (5).

Općenito, umjereno pijenje kave neće značajno poremetiti vaše povremene napade. Samo budite sigurni da ostane crna, bez dodanih sastojaka.

Kava može poboljšati prednosti posta

Začudo, kava može poboljšati mnoge prednosti posta.

Oni uključuju poboljšane moždane funkcije, kao i smanjenu upalu, šećer u krvi i rizik od srčanih bolesti (1).

Metaboličke koristi

Kronična upala je temeljni uzrok mnogih bolesti. Istraživanja pokazuju da i povremeni post i unos kave mogu pomoći u smanjenju upale (1, 6).

Neka istraživanja sugeriraju da je veći unos kave povezan sa smanjenim rizikom metaboličkog sindroma, što je upalno stanje karakterizirano visokim krvnim tlakom, viškom tjelesne masti, visokim kolesterolom i povišenom razinom šećera u krvi (7, 8).

Studije također povezuju unos kave sa smanjenim rizikom od dijabetesa tipa 2. Uz to, do 3 šalice (710 ml) kave dnevno povezane su s 19% smanjenim rizikom od smrti od srčanih bolesti (9, 10, 11).

Zdravlje mozga

Jedan od glavnih razloga popularnog povremenog posta je porast njegove mogućnosti promicanja zdravlja mozga i zaštite od neuroloških bolesti povezanih sa starenjem.

Zanimljivo je da kava dijeli i nadopunjuje mnoge od tih blagodati.

Poput povremenog posta, redovito konzumiranje kave povezano je sa smanjenim rizikom od mentalnog pada, kao i Alzheimerovom i Parkinsonovom bolešću (12).

U stanju natašte, vaše tijelo proizvodi energiju iz masti u obliku ketona, proces povezan s poboljšanom funkcijom mozga. Rana istraživanja pokazuju da kofein u kavi također može pospješiti proizvodnju ketona (13, 14).

Povremeno post može također poduprijeti zdravlje mozga povećanom autofagijom (14).

Autofagija je način na koji vaše tijelo zamjenjuje oštećene stanice zdravim. Istraživanja sugeriraju da se ono može zaštititi od starijeg mentalnog pada (16).

Nadalje, studija o miševima za kavu vezana uz značajno povećanu autofagiju (17).

Stoga bi moglo biti posebno korisno uključiti umjerene količine kave u režim povremenog posta.

Dodani sastojci mogu smanjiti korist od posta

Iako sama kava vjerojatno neće slomiti vaš brzi post, dodani sastojci mogli bi.

Punjenje šalice visokokaloričnim dodacima poput mlijeka i šećera može poremetiti povremene poste, ograničavajući prednosti ovog načina prehrane.

Mnogo popularnih zdravstvenih i medijskih kuća tvrdi da se nećete slomiti sve dok ostanete ispod 50–75 kalorija tijekom svakog prozora posta. Međutim, nijedan znanstveni dokaz ne potkrepljuje ove tvrdnje.

Umjesto toga, tijekom posta trebali biste konzumirati što manje kalorija.

Na primjer, latice, kapućini i druga visoko kalorična ili zaslađena pića od kave trebala bi biti izvan granica tijekom prozora posta.

Iako je crna kava najbolji izbor, ako morate dodati nešto, 1 čajna žličica (5 ml) teške vrhnje ili kokosovo ulje bila bi dobra opcija jer vjerojatno neće značajno promijeniti razinu šećera u krvi ili ukupni unos kalorija.

Ostala razmatranja

Jedna šalica (240 ml) kave sadrži oko 100 mg kofeina (2).

Konzumiranje previše kofeina iz kave moglo bi dovesti do nuspojava, uključujući palpitacije srca i privremeno povećanje krvnog tlaka (18).

Jedno je istraživanje pokazalo da visoki unos kave – do 13 šalica (3.1 litre) dnevno – rezultira povećanom razinom inzulina nakon posta, što sugerira kratkotrajno smanjenje osjetljivosti na inzulin (3).

Ako koristite povremeno gladovanje da biste poboljšali razinu inzulina nakon posta ili povećali osjetljivost na inzulin, morat ćete umanjiti unos kave.

Štoviše, pretjerani unos kofeina mogao bi naštetiti kvaliteti vašeg sna. Loš san može s vremenom naštetiti vašem metaboličkom zdravlju, što može poništiti prednosti povremenog posta (19, 20).

Većina istraživanja pokazuje da je do 400 mg kofeina dnevno sigurno za većinu ljudi. To iznosi otprilike 3–4 šalice (710–945 ml) obične kave na dan (18).

Treba li piti kavu dok postiš?

Konačno, ispijanje kave tijekom posta ovisi o osobnoj želji.

Ako ne volite kavu ili je trenutno ne pijete, nema razloga za početak. Mnoge iste zdravstvene prednosti možete dobiti iz prehrane bogate cjelovitim, hranjivim namirnicama.

Međutim, ako vam se čini da vam vruća šalica joea olakšava post, nema razloga da odustanete. Sjetite se samo vježbati umjerenost i izbjegavati dodatne sastojke.

Ako utvrdite da pretjerano konzumirate kavu ili imate problema sa spavanjem, možda ćete se morati zaustaviti i usredotočiti isključivo na povremeno postivanje.

Dno crta

Tijekom posta možete piti umjerenu količinu crne kave, jer sadrži vrlo malo kalorija i malo je vjerojatno da će vam to brzo pokvariti.

Zapravo, kava može poboljšati prednosti povremenog posta, koje uključuju smanjenu upalu i poboljšane moždane funkcije.

Bez obzira na to, trebali biste se držati dalje od visokokaloričnih dodataka.

Također je najbolje paziti na svoj unos, jer pretjerana konzumacija može naštetiti vašem zdravlju.

Komentiraj