Možete li piti alkohol tijekom povremenog posta?

Isprekidano gladovanje jedan je od najpopularnijih zdravstvenih trendova zahvaljujući mnogim predloženim zdravstvenim prednostima, uključujući mršavljenje, sagorijevanje masti i smanjenu upalu (1).

Ovaj prehrambeni obrazac uključuje izmjenične cikluse posta i jela. Za razliku od tradicionalnih dijeta, tijekom jela nije zabranjena nikakva hrana.

Ipak, možete se zapitati da li alkohol umanjuje koristi od povremenog posta.

Ovaj članak ispituje kako alkohol utječe na povremeno post i pregledava jesu li određena pića bolja od ostalih.

Povremeno posta i alkoholPodijeli na Pinterest

Alkohol može spriječiti sagorijevanje masti

Povremeno posta može pospješiti sagorijevanje masti i na taj način smanjiti postotak tjelesne masti (2).

Ipak, pokazalo se da unos alkohola blokira razgradnju masti.

U jednoj studiji na 19 odraslih osoba konzumiranje obroka bogatog alkoholom rezultiralo je značajno smanjenom razgradnjom masti 5 sati nakon jela, u usporedbi s obrokom bogatim proteinima, masnoćama i ugljikohidratima (3).

Alkohol također može potaknuti prejedanje, što može dovesti do debljanja s vremenom (4).

U opservacijskim studijama, prekomjerna konzumacija alkohola povezana je s povećanom razinom tjelesne masti. Međutim, taj se odnos ne pojavljuje kod lakih do umjerenih pića (5, 6).

Potrebno je više dokaza da bismo shvatili kako alkohol utječe na tjelesnu težinu.

Učinak alkohola na debljanje

Mnogi ljudi poduzimaju povremeno post kako bi izgubili kilograme.

Alkohol je kaloričan, a samo 1 gram dokazuje 7 kalorija. Samo 1 piće može doprinijeti 100 ili više kalorija vašem dnevnom unosu (7).

U skladu s tim, miješa se istraživanje povećava li unos alkohola (5, 7).

Zapravo, nekoliko promatračkih studija pokazuje da umjereno pijenje može smanjiti rizik od povećanja kilograma (5, 8, 9).

Međutim, žestoko pijenje – definirano kao četiri ili više pića dnevno za muškarce i 4 ili više dnevno za žene – povezano je s povećanim rizikom od debljanja i pretilosti (5, 9, 10).

Prekomjerni unos alkohola može promicati upalu

Pokazano je da povremeni post smanjuje upalu u vašem tijelu.

Unatoč tome, alkohol može poticati upalu, suzbijajući učinke ove prehrane (1).

Kronična upala može promovirati razne bolesti, poput srčanih bolesti, dijabetesa tipa 2 i određenih karcinoma (11).

Istraživanja pokazuju da upala od prekomjernog pijenja može dovesti do sindroma nepropusnog crijeva, zarastanja bakterija i neravnoteže u bakterijama crijeva (12, 13, 14).

Visoki unos alkohola također može preplaviti vašu jetru, smanjujući njezinu sposobnost filtriranja potencijalno štetnih toksina (14, 15).

Zajedno, ti učinci na crijeva i jetru mogu pospješiti upalu u cijelom tijelu, što s vremenom može dovesti do oštećenja organa (15).

Pijenje alkohola može vam brzo slomiti

Tijekom posta, trebali biste izbjegavati sve namirnice i pića tijekom određenog vremena.

Konkretno, povremeno gladovanje ima za cilj promicanje hormonalnih i kemijskih promjena – poput sagorijevanja masti i saniranja stanica – koje bi mogle imati koristi za vaše zdravlje.

Kako alkohol sadrži kalorije, bilo koja količina toga tijekom posta postizat će vam brzinu.

Svejedno, savršeno je prihvatljivo piti umjereno tijekom razdoblja prehrane.

Alkohol može spriječiti stanični popravak

Za vrijeme posta vaše tijelo pokreće procese popravljanja stanica poput autofagije u kojima se stari, oštećeni proteini uklanjaju iz stanica kako bi se stvorile nove, zdravije stanice (16).

Ovaj postupak može smanjiti rizik od raka, potaknuti efekte protiv starenja i barem djelomično objasniti zašto je dokazano da ograničenje kalorija povećava životni vijek (16, 17).

Nedavna ispitivanja na životinjama pokazuju da kronični unos alkohola može inhibirati autofagiju u jetri i masnom tkivu. Imajte na umu da su potrebne ljudske studije (18, 19).

Odabir boljih opcija za alkohol

Kako vam alkohol brzo puši ako ga konzumirate tokom posta, preporučuje se piti samo tijekom određenog razdoblja prehrane (20).

Također biste trebali kontrolirati svoj unos. Umjereno konzumiranje alkohola definirano je kao ne više od 1 pića dnevno za žene i ne više od 2 dnevno za muškarce (21).

Iako povremeni post nema stroga pravila za unos hrane i pića, neki su odabiri alkohola zdraviji od drugih i manje je vjerojatnost da utječu na vaš režim prehrane.

Zdravije opcije uključuju suho vino i žestoka pića, jer imaju manje kalorija. Možete ih pijuckati sami ili pomiješati sa sodom vodom.

Da biste ograničili unos šećera i kalorija, izbjegavajte miješana pića i slađa vina.

Dno crta

Ako se konzumira umjereno i samo tijekom razdoblja prehrane, malo je vjerojatno da će alkohol ometati povremeni post.

Ipak, kaloričan je i može usporiti sagorijevanje masti. Prekomjerno pijenje može promovirati kroničnu upalu i druge zdravstvene probleme.

Da biste smanjili višak kalorija i šećera, odaberite suho vino ili žestoka pića, a ne miješana pića.

Komentiraj